Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه افتتاح بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی شهدای هسته‌ای بوشهر در جمع خبرنگاران بیان کرد: مردم به شایعه‌ها در فضای مجازی در خصوص شیوع نوع جدید ویروس کرونا از جمله انگلیسی و آفریقای جنوبی توجه نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر ویروس خاصی دیده شود اعلام می‌شود و یک نفر نمی‌تواند بدون آزمایش و یا هر گونه تخصصی اعلام کند که مبتلا به ویروس جدیدی شده است.

او افزود: البته ایران در معرض ورود ویروس از کشور‌های دیگر قرار دارد به ویژه در استان بوشهر به دلیل تبادلات با کشور‌های جنوب خلیج فارس احتمال انتقال ویروس وجود دارد هرچند که این ویروس می‌تواند در درون کشور نیز جهش یابد.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: نسبت به شرایط اوج بیماری که در آبان داشتیم بیش از ۸۰ تا ۸۵ درصد موارد بستری و مرگ ناشی از ابتلا کاهش یافته است و این دستاورد بزرگی به شمار می‌رود که با همکاری مردم، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، اجرای طرح‌های کنترل هوشمند از جمله محدودیت‌ها و طرح شهید سلیمانی برای شناسایی قرنطینه سازی بیماران به دست آمده است.

حریرچی گفت: با توجه به روند نزولی شدید از نظر بستری و مرگ و میر و روند صعودی مختصر در برخی استان‌ها، هرچند با اوج گیری مرحله اول، دوم و سوم فاصله داریم، اما باز هم زنگ خطر در خصوص بیماری وجود دارد.

او افزود: نکته کلیدی این است تا زمانی که پوشش واکسیناسیون حداقل به ۷۰ درصد نرسد رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ضروری است.براساس بررسی‌ها معلوم نیست با واکسیناسیون، ایمنی برای چه مدتی در جامعه ایجاد می‌شود به همین دلیل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان باید ادامه داشته باشد.

معاون وزیر بهداشت همچنین ادامه داد: استان بوشهر به شاخص ۶.۵ یا هفت نفر در ۱۰۰ هزار نفر بستری رسیده که نشان می‌دهد با مدیریت، همکاری مردم و به واسطه شرایط اقلیمی موفق شدید شرایط را کنترل کنید.

حریرچی بیان کرد: هدف اصلی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کاهش ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا تا زمان دستیابی به واکسن است در نتیجه هرگونه بی احتیاطی و رعایت نکردن دستورهای بهداشتی می‌تواند خطرناک باشد.

او گفت: در استان‌هایی که تاکنون شیوع کم بوده در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی بیماری می‌تواند با شدت برگردد و اگر اوج گیری بیماری کووید ۱۹ تاکنون ۲ تا سه هفته به طول می‌انجامید با توجه به خصوصیات ابتلای ویروس جدید اوج گیری در دو تا سه روز رخ می‌دهد و فرصت برنامه ریزی جدی وجود ندارد.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بهترین نمونه در خصوص رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است، افزود: اکنون رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از ۸۵ به ۷۵ درصد کاهش یافته و بررسی‌ها نشان می‌دهد موارد سرپایی به طرز قابل توجهی در برخی استان‌ها افزایش یافته است.

حریرچی ادامه داد: دورهمی‌ها در فضای بسته و مسافرت امروز مهمترین مشکل در خصوص ویروس کرونا به شمار می‌رود و توجه نکردن به این اصول باعث شده که رنگ بسیاری از استان‌های آبی تغییر کند.

او اشاره کرد: براساس مقاله‌های جدید منتشر شده انتقال ویروس از سطوح خیلی مهم نیست و شست و شوی زیاد لازم نیست بلکه انتقال ویروس از فاصله کم، فضای بسته و بدون تهویه بیشتر امکان پذیر است.

معاون کل وزیر بهداشت، درخصوص واکسیناسیون هم گفت: واکسیناسیون چهار فاز دارد و سند ملی آن در ستاد ملی کرونا تصویب شده در زمان حاضر در فاز نخست قرار است یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زیر پوشش قرار گیرند که اولویت اصلی با گروه‌های بهداشت و درمانی که در معرض تماس با بیماران کرونایی است و بعد سایر کادر درمان و بهداشت و بیماران صعب العلاج و افراد سن بالا هستند که تا پایان سال این فاز عملیاتی می‌شود.

حریرچی گفت: اتکای نهایی ما به تولید دانشمندان ایران و واکسن داخلی است که از بهار آینده در دسترس قرار می‌گیرد و تا آن زمان از واکسن‌های وارداتی از کشور روسیه و واکسن کوماس و واکسن ایرانی کوبایی استفاده می‌شود.

او، در خصوص بازگشایی مدرسه‌ها نیز عنوان کرد: با توجه به اینکه روزانه هفت هزار مورد بیماری جدید با آزمایش در کشور ثبت می‌شوند و با در نظر گرفتن تجربه انگلیس و برخی کشور‌های اروپایی که پس از بازگشایی‌ها با افزایش شدید بیماری روبه‌رو شدند، مدرسه‌ها تا اطلاع ثانوی به همین صورت باقی می‌مانند و اگر اشتیاقی در این خصوص باشد باید با رعایت دستورالعمل‌ها و پیشگیری از شتابزدگی صورت گیرد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کووید 19 واکسن کرونا فوتی کرونا رعایت شیوه نامه های بهداشتی وزیر بهداشت استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۸۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ با مشخص‌تر شدن آثار دوران پس از همه گیری کرونا، آمار‌ها در انگلیس بیانگر افزایش شدید نرخ بیکاری در این کشور است.
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، دهه‌ها قبل بازی‌های ویدئویی میلیون‌ها نفر از مردم را سرگرم خود کرده بود، اما حالا با پیشرفته‌تر شدن بازی‌های ویدئویی مردم می‌توانند با همین بازی‌های ویدئویی به اعماق دریا رفته و یا در مسابقات شرکت کنند. هر ساله صد‌ها بازی ویدئویی جدید به بازار عرضه می‌شود. تنها در انگلیس بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم هر روز بازی ویدئویی انجام می‌دهند، اما حالا مخاطبان بازی‌های ویدئویی افزایش قابل توجهی یافته و حتی آنهایی که شغل شان را از دست می‌دهند هم برای گذراندن اوقات بیکاری به این بازی‌ها روی آورده اند. میزان بیکاری در انگلیس به رکورد تازه‌ای رسیده که برخی از آن به عنوان تاثیر با تاخیر همه گیری کرونا یاد می‌کنند. مردم در زمانی که به دلیل همه گیری کرونا در قرنطینه بودند بیش از هر زمان دیگری به بازی‌های ویدئویی روی آوردند. ارزش سهام صنعت تولید بازی‌های ویدئویی تنها در یک سال بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است، اما این رشد در مدت دو سال پایدار نبود. در مدت دو سال قبل بیش از ۱۹ هزار نفر در انگلیس شغل خود را از دست دادند. تنها در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ نیز بیش از هشت هزار نفر در سراسر جهان شغل خود را از دست دادند.

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • به دشمنان ایران توصیه می‌کنم خطای راهبردی نکنند
  • استقرار عوامل مختلف درمانی در مسیر صعود به ارتفاعات بازی دراز
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • دورهمی هنرمندان به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی + فیلم
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر