Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: قانون «جهش تولید در مسکن» هفته آینده نهایی و ابلاغ می شود. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدباقر قالیباف ظهر پنجشنبه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس که با سفر وی به شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت انجام شد، طی سخنانی ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: مردم ولایتمدار منطقه پاکدشت، ورامین، پیشوا و قرچک در ۱۵ خرداد ایستادند، مبارزه کرده و به شهادت رسیدند و نشان دادند، پای انقلاب و دین خود ایستاده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: خون این شهیدان ۱۵ سال و بعد و در ۲۲ بهمن ۵۷ به ثمر نشست و امروز نیز شاهد تداوم انقلاب اسلامی هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون را وظیفه مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: اولویت اول مجلس شورای اسلامی نظارت بر اجرا و پیگیری قوانینی است، که وضع شده است، به هرحال این اجرا نشدن‌ها ریشه در این دارد، که یا قانون را بد نوشتیم و یا در حوزه اجرا مشکلاتی دارد، به هرحال باید این معضلات حل و فصل شود.

وی با اشاره به تعویق ۱۳ ساله کمربندی پاکدشت، گفت: چه معنا دارد، یک پروژه ۱۳ سال به طول بیانجامد، این مشخص است، که از اساس مشکل جدی وجود دارد، نمی‌توانم بپذیرم، علت تعویق ۱۳ ساله یک پروژه پول باشد، مشکل جای دیگری است، یا ما در قانونگذاری از اول اشتباه داشتیم و یا در اجرای مشکلاتی بوده است، باید سرکشی و بررسی کرد، که چرا این امور انجام نمی‌شود، باید ضعف‌ها را رفع کنیم.

وی تمرکز بر اجرای کمربندی پاکدشت را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید حل این مساله در اولویت باشد.

قالیباف اولویت مجلس شورای اسلامی را محرومیت زدایی دانست و تاکید کرد: ما نسبت به تهران و استان تهران نیز مانند دیگر نقاط کشور وظیفه داریم، در استان تهران شرق استان محروم‌تر از غرب این استان است و به همین دلیل اولویت سفر را به این منطقه گذاشتم.

وی به برنامه ریزی و بررسی بودجه ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: در سال آینده نیز می‌بایست، هفتمین برنامه توسعه پنج ساله را بررسی کنیم، وقتی برنامه‌های پنج ساله توسعه گذشته را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم، که در اجرای برنامه‌ها خیلی نتوانستیم بر مدار برنامه گام برداریم و میزان حرکت بر مدار این برنامه‌ها ۳۰ الی ۵۰ درصد است.

رئیس قوه مقننه به روند مهاجرت به استان تهران و افزایش تمرکز جمعیت در این استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: میزان سرمایه گذاری ها در استان تهران نسبت به میزان مهاجرت به این استان همواره عقب ماندگی‌هایی دارد، که از این باب شهر تهران و استان تهران نسبت به همه مناطق کشور استثنا است و این امر در دراز مدت خطرات زیست محیطی فراوانی برای ما دارد، بیش از ۲۰ درصد جمعیت کشور در یک درصد مساحت کشور متمرکز شده اند.

وی اضافه کرد: زمین و هوا مگر چقدر ظرفیت دارد، روند مهاجرت یکی از مشکلات اساسی استان تهران است، روزانه بین سه الی سه و نیم میلیون نفر بین شهر تهران و شهرستان‌های این استان تردد می‌کنند، که همین امر مشکلات حمل و نقل ایجاد می‌کند، که حمل و نقل ریلی می‌تواند، ثبات و امنیت بیشتری در حمل و نقل ایجاد کند و نیز هزینه‌ها و تصادفات را نیز کاهش دهد، ما نیازمند برنامه‌ای بسیار دقیق‌تر برای تهران هستیم.

قالیباف گفت: گاهی اوقات برخی از تصمیمات در رفت و برگشت‌های کارشناسی به دلایل مختلف گیر می‌کند، که این امر وقت مردم را از بین می‌برد، من در جریان ریز احداث مترو برای حومه تهران هستم، زمانی که شهرداری بودم هم ذکر کردم، که گفته می‌شود، مترو تهران و حومه که در این راستا مانند کرج در اسلامشهر، شهرقدس، ورامین، پاکدشت و… نیازمند مترو هستیم، که در طراحی مترو نیز احداث یک خط اکسپرس لاین برای اتصال پردیس به هشتگرد، جدای از خطوط داخلی تهران پیش بینی شده است، ک از شهر تهران در تونل‌های مجزا عبور کند، اما بحث شد، که قطار شهری بیاید یا مترو باشد و… که همین بحث‌ها ۱۰ سال این پروژه را عقب انداخت.

وی ادامه داد: این تصمیمات ما را از کارهای اصلی و جدی خود باز می‌دارد، ما در مجلس شورای اسلامی در بُعد نظارت مصمم است، که کاملاً مبنایی به این مسائل رسیدگی کند، که با عوض شدن نمایندگان محترم مجلس مسیر نگاه و مواجهه با مشکلات مردم تغییر نکند.

رئیس مجلس با بیان اینکه چندین سال است، که در تولید مسکن عقب افتاده ایم، گفت: هفته آینده قانون «جهش تولید در مسکن» به انتها خواهد رسید و ابلاغ می‌شود، تا در سال آینده به این امر پرداخت می‌شود، تا ظرفیت‌های موجود با محوریت مردم به کار گرفته شود و از بحث زمین که تقریباً ۴۰ الی ۴۵ درصد هزینه ساختمان را دربر می‌گیرد، حل و فصل کنیم.

وی افزود: امروز ۱۰۰ درصد حقوق افرادی که در یک شیفت کار می‌کنند، صرف مسکن و اجاره مسکن می‌شود و دیگر پولی برای سلامت و غذا نمی‌ماند، لذا اگر ما موضوع مسکن را حل کنیم، کمک بزرگی به معیشت مردم و پایداری خانواده شده است.

قالیباف مساله احداث بیمارستان پیشوا را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: برای احداث قطار شهری ورامین و قرچک نیز باید با جدیت عمل کنیم، این موضوعات اولویت مردم و دولت و طبیعتاً مجلس نیز است.

وی بر حمایت از تولید و اشتغال در شهرک‌های صنعتی، دامداری منطقه نیز تاکید و اضافه کرد: رونق اشتغال و صنعت و کشاورزی این منطقه بسیار مهم است، که نیاز به برگزاری جلساتی در تهران دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مسکن جهش تولید جهش تولید ورامین مجلس شورای اسلامی استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۹۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگنه: هفته آینده ایرادات شورای نگهبان به برنامه هفتم در مجلس بررسی می‌شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با بیان این‌که هفته آینده ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه توسعه در صحن بررسی می‌شود، گفت که تا نیمه اردیبهشت‌ماه تکلیف برنامه هفتم توسعه مشخص شده و تبدیل به قانون می‌شود.

محسن زنگنه در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح آخرین روند بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه هفتم توسعه گفت: بعد از رفع ایرادات شورای نگهبان در مجلس شورای اسلامی مجددا شورا ایراداتی را وارد دانست که ناظر بر اصل ۷۵ مربوط به بار مالی بود.

وی توضیح داد: مجلس شورای اسلامی اصلاحاتی در ماده ۱۱۸ برنامه اعمال کرد که با این اصلاحات شورای نگهبان برخی احکام را مشمول اصل ۷۵ دانست همچنین برخی ابهامات جزئی هم وجود داشت. امروز جلسه‌ای در شورای نگهبان برگزار شد که بخش عمده‌ای از ایرادات بررسی و حل شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: امیدوارم نهایتا هفته آینده ایرادات در صحن مورد بررسی قرار گرفته و به شورای نگهبان ارسال شود.

زنگنه در مورد این‌که چه زمانی برنامه هفتم نهایی خواهد شد، تصریح کرد: قانون بودجه سال ۱۴۰۳ براساس توافق صورت گرفته با دولت طبق احکام برنامه هفتم توسعه نوشته شد منتها به دلیل انتخابات و ایام عید تاخیری در رفع ایرادات صورت گرفت. امیدوایم تکلیف برنامه هفتم توسعه تا نیمه اردیبهشت‌ماه مشخص شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قانون برنامه هفتم در روزهای آینده نهایی می‌شود
  • پورابراهیمی: ضرورت تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی مسائل ارزی/ قالیباف: این جلسه هفته آینده برگزار می‌شود
  • مهم‌ترین تغییرات بودجه ۱۴۰۳ از زبان ریاست سازمان برنامه و بودجه؛ بودجه بخش سلامت به ۴۰۸ همت رسید | برنامه هفتم به‌زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • برنامه هفتم به‌زودی به دولت ابلاغ می‌شود/ رشد۲۳ درصدی بودجه در سال ۱۴۰۳
  • منظور:‌ قانون برنامه هفتم توسعه به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • قالیباف: درباره وضعیت بازار ارز، هفته آینده جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد
  • قانون برنامه هفتم به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • قالیباف: وضعیت بازار ارز هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود
  • زنگنه: هفته آینده ایرادات شورای نگهبان به برنامه هفتم در مجلس بررسی می‌شود