Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک تحقیق فرانسوی نشان می‌دهد که شیوع کرونا در اروپا زودتر از آنچه تا به حال رسما اعلام شده و در نوامبر ۲۰۱۹ بوده و محدودیت‌های کرونایی نیز شرایط خرده فروشی‌ها در انگلیس و آلمان را به شدت وخیم کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، انواع جهش یافته ویروس کرونا در بسیاری کشورهای اروپایی در حال شیوع است و شرایط بسیار سخت و دشواری را برای شهروندان و مقامات این اتحادیه ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظارت شدید پلیس یونان بر اجرای قرنطینه سراسری در آتن

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که پلیس یونان بر اعمال قرنطینه سختگیرانه در پایتخت این کشور نظارت می‌کند.

به گزارش رسانه‌های این کشور پلیس از طریق موانع خیابانی، جریمه و هواپیماهای بدون سرنشین بر این محدودیت‌ها و رعایت آن نظارت می‌کند.

در پایتخت یونان در حال حاضر تنها سوپرمارکت‌ها، داروخانه‌ها و جایگاه‌های سوخت باز هستند. ساکنان این منطقه با حدود 4 میلیون نفر جمعیت تنها حق دارند در موارد ضروری این شهر را ترک کنند. بسیاری از بیمارستان‌های آتن با بیماران کرونایی پر شده‌اند.

ضرر میلیاردی خرده فروشان در انگلیس

بر اساس ارزیابی‌های بخش خرده فروشی در انگلیس در نتیجه محدودیت‌ها در این کشور این بخش فروشی معادل 22 میلیارد پوند را از دست داده است. انجمن خرده فروشان در انگلیس از دولت درخواست کرده است که حمایت بیشتری را از این بخش به عمل آورد. از اوایل ژانویه کسب و کارها در انگلیس اکثرا به غیر از موارد استثنائی تعطیل بوده‌اند.

تشدید محدودیت‌های سفر در اسلواکی

کشور اسلواکی هم برای مهار کرونا محدودیت‌های سفر در این کشور را تشدید می‌کند. وزیر بهداشت این کشور دلیل این اقدام را بخصوص کشف نوع جهش یافته ویروس کرونای آفریقای جنوبی در کشور همسایه اتریش اعلام کرده است.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از روز دوشنبه برای مسافران ورودی به اسلواکی یک قرنطنه اجباری دو هفته‌ای لازم است.

نتایج یک بررسی: شیوع کرونا در اروپا زودتر از آنچه تا به حال اعلام شده بوده است

نتایج یک بررسی انجام شده در فرانسه هم نشان می‌دهد که ویروس کرونا در نوامبر سال 2019 در اتحادیه اروپا دیده شده است. محققان مجله تخصصی European Journal of Epidemiology می نویسند: نتایج این بررسی از شیوع زودتر از آنچه تا به حال گزارش شده کرونا در اروپا خبر می‌دهد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این در حالی است که به صورت رسمی شیوع این ویروس برای اولین بار در دسامبر سال 2019 در چین گزارش شده بود. محققان فرانسوی به یک پایگاه داده‌ها شامل حدود 10 هزار نمونه خون دسترسی پیدا کردند که از آن دریافتند که حداقل 44 آنتی بادی ویروس کرونا که هفت مورد مربوط به ماه نوامبر و 3 مورد مربوط به ماه دسامبر در فرانسه بوده است در این نمونه‌ها دیده شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در انگلیس هم تا به حال بیش از 13 میلیون نفر علیه کرونا واکسینه شده‌اند. این خبر را بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرده و گفته است که به این ترتیب دولت در این مسیر در حرکت است که هدف مد نظر خود برای واکسیناسیون حدود 15 میلیون نفر تا اواسط ماه جاری میلادی را به دست آورد. تا به حال حدود 520 هزار انگلیسی دوز دوم کرونا را هم دریافت کرده‌اند.

بیش از هزار مرگ کرونایی روزانه دیگر در انگلیس

در انگلیس روز چهارشنبه نهادهای بهداشتی از ابتلای 13013 مورد جدید ابتلا به کرونا و 1001 مورد مرگ کرونایی جدید خبر دادند.

بار سنگین محدودیت‌ها روی دوش‌ خرده فروشان آلمانی

انجمن خرده فروشان در آلمان (HDE) هم دولت آلمان را به دلیل تمدید مجدد محدودیت‌ها تا ماه مارس شدیدا مورد انتقاد قرار داده و خواستار ارائه چشم انداز مشخصی برای آینده شد.

مدیر عامل این انجمن اعلام کرد که در یک نظر سنجی که از بین هزار شرکت به عمل آمده 57 درصد اعلام کرده‌اند که در صورت عدم حمایت دولت مجبورند در سال جاری کسب و کار خود را رها کنند.

کرونا در اروپا| از تمدید وضعیت اضطراری در فرانسه تا ظهور کرونای جهش‌یافته جدید در انگلیس

صدر اعظم آلمان هم در سخنانی در پارلمان آلمان از تصمیمات اخیر توافق شده بین دولت و ایالات آلمان برای مبارزه با کرونا حمایت کرده و درباره کاهش سریع محدودیت‌ها هشدار داد.

وی درباره خطرات ویروس‌های جهش یافته کرونا که موارد زیادی از آن در آلمان کشف شده هشدار داده و گفت: با وجود کاهش آمار مبتلایان و واکسیناسیون که در حال انجام است هر کسی باید بسیار بسیار با دقت و محتاط عمل کند. کارشناسان بر این عقیده‌اند که تنها گذر زمان نیاز است تا جهش‌های ویروس غالب شود و این یک خطر بسیار واقعی است.

صدر اعظم آلمان همچنین گفت: ما در حال مبارزه با این ویروس هستیم و می‌توان گفت آن دشمن ما است.

هشدار مرکل درباره وقوع موج سوم کرونا

مرکل همچنین درباره عواقب کاهش محدودیت ها هشدار داده و گفت: کاهش بیشتر محدودیت‌ها نباید منجر به موج جدیدی از این ویروس شود که به برتری آن بیانجامد و تعداد مبتلایان به صورت تصاعدی افزایش یابد.

مرکل همچنین تاکید کرد که در مقابله با کرونا در پاییز گذشته کوتاهی‌ها و غفلت‌های زیادی رخ داد. وی گفت: ما به اندازه کافی محتاط و سریع نبودیم.

وی درباره وقوع موج سوم کرونا در کشور با شیوع ویروس‌های جهش یافته هشدار داده و گفت: در حال حاضر ویروس جهش یافته انگلیسی بیشترین موارد آلودگی را در بین ویروس‌های جهش یافته دیگر در آلمان ایجاد کرده است.

تمدید قرنطینه سراسری در آلمان

بنا بر تصمیماتی که در نشست آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با مسئولان ایالتی این کشور در روز چهارشنبه (22 بهمن) گرفته شد، محدودیت‌های کرونایی تا روز هفتم مارس یعنی تا بیش از سه هفته دیگر ادامه خواهد یافت. این برنامه بازگشایی مدارس و آرایشگاه‌ها را شامل نمی‌شود.

بسیاری از مسئولان ایالت‌های آلمان قصد دارند مدارس و مهدکودک‌‌ها را از روز 20 فوریه به تدریج و با رعایت مقررات شدید بهداشتی باز کنند. همچنین آرایشگاه‌ها می‌توانند فعالیت خود را از اول مارس شروع کنند.

بر اساس مقررات جدید با کاهش شمار مبتلایان به کرونا به زیر 35 نفر از هر 100 هزار نفر ظرف یک هفته، برخی حوزه‌های دیگر مانند موزه‌ها، مغازه‌ها و برخی رشته‌های دیگر اقتصادی می‌توانند فعالیت‌ خود را آغاز کنند. این رقم تا پیش از شیوع نوع جدید ویروس کرونا به 50 نفر در هر 100 هزار نفر رسیده بود.

در نشست روز چهارشنبه در مورد برنامه واکسیناسیون شهروندان آلمانی، در صورت بازگشایی زودرس مدارس نیز بحث شد. زیرا در این صورت باید معلمان و کارکنان مهدکودک‌ها زودتر از موعد تعیین شده واکسینه شوند. تاکنون این گروه در رده سوم اولویت واکسیناسیون، یعنی پس از افراد سالمند و افرادی با ریسک بالای ابتلا به کرونا قرار داشتند.

"هلگا براین"، رئیس دفتر صدر اعظم آلمان هم از اعمال محدودیت‌های جدید برای مهار کرونا و تمدید آن حمایت کرده و در گفتگویی با زد دی اف آلمان به شرایط جدید که در اثر گسترش ویروس‌های جهش یافته در کشور ایجاد شده اشاره کرد.

666 مرگ روزانه کرونایی درآلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 10237 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت و 666 مرگ کرونایی جدید در این مدت خبر داده است.

"مارکوس بلوم"، دبیر کل حزب دولتی سوسیال مسیحی آلمان هم کشورش را در مبارزه با بحران کرونا در برابر بزرگترین چالش از زمان شیوع این ویروس ارزیابی کرده و گفته است: دشوارترین مرحله حالا می آید. آمارها بهتر شده و از این رو انتظارات افزایش می‌یابد. اما از طرف دیگر خطرات هنوز رفع نشده است.

این مقام آلمانی همچنین به خطراتی که از طرف ویروس‌های جهش یافته کشورش را تهدید می‌کند اشاره کرده و از شهروندان خواست با احتیاط و تدبیر عمل کنند.

"شاروه پیکاک"، از ویروس شناسان برجسته انگلیسی هم بر این عقیده است که انواع ویروس جهش یافته کرونا دنیا را همچنان تا اوایل سال 2030 به خود مشغول خواهد کرد.

تشدید هشدارهای سفر به چین از طرف آلمان

آلمان هشدارهای سفر به کشور چین را تشدید می‌کند. وزارت خارجه آلمان این خبر را روز پنج شنبه در وب سایت خود منتشر کرد.

لتونی مرزهای خود را می بندد

کشور لتونی هم برای مهار کرونا مرزهای خود را به مدت دو هفته می‌بندد. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از روز پنج شنبه تنها افرادی مجاز به سفر به این کشور هستند که دلیل موجهی داشته و یک تست منفی کرونا را ارائه دهند.

جدیدترین آمار مبتلایان در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 3,985,161 نفر به کرونا مبتلا شده و 114,851 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در فرانسه هم تا به حال 3,385,622 نفر به کرونا مبتلا شده و 80,443 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم تا به حال 3,023,601 نفر به کرونا مبتلا شده و 63,704

نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا 2,668,266 نفر به کرونا مبتلا شده و 92,338 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا به حال 2,311,297 نفر به کرونا مبتلا شده و 63,979 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اتحادیه اروپا ویروس کرونا اتحادیه اروپا نفر به کرونا مبتلا شده ویروس های جهش یافته کرونا در اروپا خرده فروشان هم تا به حال ویروس کرونا محدودیت ها آلمان هم نتایج یک بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۹۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کومان: قبل گل دوم آلمان روی وخورشت خطا شد

سرمربی تیم ملی فوتبال هلند به شکست مردانش مقابل آلمان در دیداری دوستانه واکنش نشان داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رونالد کومان که تیم تحت هدایتش شب گذشته (سه‌شنبه) در دیداری دوستانه با نتیجه 2 بر یک در ورزشگاه دویچه بانک پارکِ شهر فرانکفورت مغلوب آلمان شد، پس از این دیدار گفت: در این بازی حس بهتری نسبت به بازی‌ جمعه شب‌مان مقابل اسکاتلند داشتم. ما در آن بازی تنها چهار گل به ثمر رساندیم و پیروز شدیم. فوتبال همچنان یک بازی دیوانه‌کننده است.

وی همچنین درباره گل دوم آلمان که در دقیقه 85 توسط نیکلاس فولکروگ به ثمر رسید و بازیکنان هلند معتقد بودند که توپ به طور کامل از خط دروازه عبور نکرده است، اما داور نروژی بازی با اشاره به ساعت خود که سیگنال گل را نشان می‌داد آن را گل اعلام کرد، اظهار داشت: با فناوری کنترل خط دروازه اینطور کار می‌کند. در توپ تراشه‌ای وجود دارد، بنابراین من باید این تصمیم را بپذیرم، اما پیش از گل آنها، رودیگر روی وخورشت مرتکب خطایی شد و داور باید بابت آن خطا سوت می‌زد و بازی را متوقف می‌کرد.

ناگلسمان: زمین بازی فاجعه بود

سرمربی هلند در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطر نشان کرد: آلمان در کل تیم بهتری در جریان بازی بود، اما ما مقابل آنها خوب بازی کردیم. در مقطع آغازین نیمه دوم ما بهترین بازی‌مان را به نمایش گذاشتیم و می‌توانستیم مانع به ثمر رسیدن گل دوم آلمان شویم. در مقطع پایانی بازی هم با توجه به تعویض‌های زیادی که انجام دادیم، اوضاع برای‌مان سخت‌تر شد.

کومان در پایان درباره گل‌هایی که تیمش در این بازی دریافت کرد، گفت: هر دو گلی که دریافت کردیم روی ضربات شروع مجدد بود و ما روی کرنرها جای‌گیری خوبی نداشتیم. ما نباید اینطور گل بخوریم و باید از این درس بگیریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶ نفر از ۱۰ بازمانده سکته مغزی سال ها بعد دچار افسردگی می شوند
  • ۶ نفر از ۱۰ بازمانده سکته مغزی سالها بعد دچار افسردگی می شوند
  • استخدام رسمی برای مدت ۵ سال ممنوع شد؟
  • غیر رسمی؛ تونی کروس با رئال مادرید تمدید کرد
  • گزارش|ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم
  • کومان: قبل گل دوم آلمان روی وخورشت خطا شد
  • آلمان - هلند؛ ترکیب رسمی
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • اعمال کنترل های موقت در تمام مرزهای آلمان
  • یازده بازیکن برای قهرمانی اروپا پیدا شدند!