Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمدباقر قالیباف ظهر پنجشنبه ۲۳ بهمن ماه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس که با سفر وی به شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت انجام شد، طی سخنانی ضمن تبریک دهه فجر اظهار کرد: مردم ولایتمدار منطقه پاکدشت، ورامین، پیشوا و قرچک در ۱۵ خرداد ایستادند، مبارزه کرده و به شهادت رسیدند و نشان دادند، پای انقلاب و دین خود ایستاده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خون این شهیدان ۱۵ سال و بعد و در ۲۲ بهمن ۵۷ به ثمر نشست و امروز نیز شاهد تداوم انقلاب اسلامی هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون را وظیفه مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: اولویت اول مجلس شورای اسلامی نظارت بر اجرا و پیگیری قوانینی است، که وضع شده است، به هرحال این اجرا نشدن‌ها ریشه در این دارد، که یا قانون را بد نوشتیم و یا در حوزه اجرا مشکلاتی دارد، به هرحال باید این معضلات حل و فصل شود.

وی با اشاره به تعویق ۱۳ ساله کمربندی پاکدشت، گفت: چه معنا دارد، یک پروژه ۱۳ سال به طول بیانجامد، این مشخص است، که از اساس مشکل جدی وجود دارد، نمی‌توانم بپذیرم، علت تعویق ۱۳ ساله یک پروژه پول باشد، مشکل جای دیگری است، یا ما در قانونگذاری از اول اشتباه داشتیم و یا در اجرای مشکلاتی بوده است، باید سرکشی و بررسی کرد، که چرا این امور انجام نمی‌شود، باید ضعف‌ها را رفع کنیم.

وی افزود: امروز ۱۰۰ درصد حقوق افرادی که در یک شیفت کار می‌کنند، صرف مسکن و اجاره مسکن می‌شود و دیگر پولی برای سلامت و غذا نمی‌ماند، لذا اگر ما موضوع مسکن را حل کنیم، کمک بزرگی به معیشت مردم و پایداری خانواده شده است.

قالیباف مساله احداث بیمارستان پیشوا را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: برای احداث قطار شهری ورامین و قرچک نیز باید با جدیت عمل کنیم، این موضوعات اولویت مردم و دولت و طبیعتاً مجلس نیز است.

وی بر حمایت از تولید و اشتغال در شهرک‌های صنعتی، دامداری منطقه نیز تاکید و اضافه کرد: رونق اشتغال و صنعت و کشاورزی این منطقه بسیار مهم است، که نیاز به برگزاری جلساتی در تهران دارد.

وی تمرکز بر اجرای کمربندی پاکدشت را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید حل این مساله در اولویت باشد.

قالیباف اولویت مجلس شورای اسلامی را محرومیت زدایی دانست و تاکید کرد: ما نسبت به تهران و استان تهران نیز مانند دیگر نقاط کشور وظیفه داریم، در استان تهران شرق استان محروم‌تر از غرب این استان است و به همین دلیل اولویت سفر را به این منطقه گذاشتم.

وی به برنامه ریزی و بررسی بودجه ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: در سال آینده نیز می‌بایست، هفتمین برنامه توسعه پنج ساله را بررسی کنیم، وقتی برنامه‌های پنج ساله توسعه گذشته را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم، که در اجرای برنامه‌ها خیلی نتوانستیم بر مدار برنامه گام برداریم و میزان حرکت بر مدار این برنامه‌ها ۳۰ الی ۵۰ درصد است.

رئیس قوه مقننه به روند مهاجرت به استان تهران و افزایش تمرکز جمعیت در این استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: میزان سرمایه گذاری ها در استان تهران نسبت به میزان مهاجرت به این استان همواره عقب ماندگی‌هایی دارد، که از این باب شهر تهران و استان تهران نسبت به همه مناطق کشور استثنا است و این امر در دراز مدت خطرات زیست محیطی فراوانی برای ما دارد، بیش از ۲۰ درصد جمعیت کشور در یک درصد مساحت کشور متمرکز شده اند.

وی اضافه کرد: زمین و هوا مگر چقدر ظرفیت دارد، روند مهاجرت یکی از مشکلات اساسی استان تهران است، روزانه بین سه الی سه و نیم میلیون نفر بین شهر تهران و شهرستان‌های این استان تردد می‌کنند، که همین امر مشکلات حمل و نقل ایجاد می‌کند، که حمل و نقل ریلی می‌تواند، ثبات و امنیت بیشتری در حمل و نقل ایجاد کند و نیز هزینه‌ها و تصادفات را نیز کاهش دهد، ما نیازمند برنامه‌ای بسیار دقیق‌تر برای تهران هستیم.

قالیباف گفت: گاهی اوقات برخی از تصمیمات در رفت و برگشت‌های کارشناسی به دلایل مختلف گیر می‌کند، که این امر وقت مردم را از بین می‌برد، من در جریان ریز احداث مترو برای حومه تهران هستم، زمانی که شهرداری بودم هم ذکر کردم، که گفته می‌شود، مترو تهران و حومه که در این راستا مانند کرج در اسلامشهر، شهرقدس، ورامین، پاکدشت و… نیازمند مترو هستیم، که در طراحی مترو نیز احداث یک خط اکسپرس لاین برای اتصال پردیس به هشتگرد، جدای از خطوط داخلی تهران پیش بینی شده است، که از شهر تهران در تونل‌های مجزا عبور کند، اما بحث شد، که قطار شهری بیاید یا مترو باشد و… که همین بحث‌ها ۱۰ سال این پروژه را عقب انداخت.

وی ادامه داد: این تصمیمات ما را از کارهای اصلی و جدی خود باز می‌دارد، ما در مجلس شورای اسلامی در بُعد نظارت مصمم است، که کاملاً مبنایی به این مسائل رسیدگی کند، که با عوض شدن نمایندگان محترم مجلس مسیر نگاه و مواجهه با مشکلات مردم تغییر نکند.

رئیس مجلس با بیان اینکه چندین سال است، که در تولید مسکن عقب افتاده ایم، گفت: هفته آینده قانون «جهش تولید در مسکن» به انتها خواهد رسید و ابلاغ می‌شود، تا در سال آینده به این امر پرداخت می‌شود، تا ظرفیت‌های موجود با محوریت مردم به کار گرفته شود و از بحث زمین که تقریباً ۴۰ الی ۴۵ درصد هزینه ساختمان را دربر می‌گیرد، حل و فصل کنیم.

27215

کد خبر 1485367

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمد باقر قالیباف مجلس یازدهم قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۹۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمالی نژاد ظهر چهارشنبه در حاشیه برگزاری همایش معاونان عمرانی استانداری‌ها در بوشهر اظهار کرد: به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اقدامات اساسی را در دستور کار داریم و در این راستا از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

وی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را از اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: رئیس جمهور و اعضای کابینه و همه مدیران استان در کنار هم برای تحقق این هدف مهم و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی تلاش می‌کنند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از رصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نیمه تمام خبر داد و اضافه کرد: سامانه مدیریت و نظارت بر توسعه استان‌ها راه اندازی شده است و به صورت مستمر بر پروژه‌ها نظارت می‌کند.

وی با اشاره به تکلیف شهرداری‌ها و شوراها برای تکمیل پروژه‌های غیر دولتی عمومی تصریح کرد: ۷۰ هزار پروژه نیمه تمام تا پایان این دولت قابل اتمام نیست ولی متناسب با نیازسنجی اولویت‌های مردمی در استان‌ها طرح‌های نیمه تمام تکمیل خواهند شد.

جمالی‌نژاد از مولد سازی برای تأمین اعتبارات برای تکمیل پروژه‌ها خبر داد و گفت: دولت برای جذابیت بخشی در شهرهای میانی و کوچک برای جلوگیری از مهاجرت و رونق سرمایه گذاری فعالیت‌های گسترده‌ای را دارد.

وی توجه به شهرهای کوچک و میانی را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: جهش تولید نهضت ملی مسکن از مصادیق تحقق شعار سال است و باعث فعال شدن بسیاری از مشاغل می‌شود.

کد خبر 6081095

دیگر خبرها

  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های دولت سیزدهم است
  • تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی بوشهر از اولویت‌ها
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • اجرای طرح کیفیت بخشی محصولات سنگین، اولویت پالایشگاه بندرعباس است
  • پروژه‌های اولویت‌دار دانشگاه تهران تکمیل می شود
  • تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار تعمیراتی دانشگاه در ۳۰ ماه
  • تاکید رئیسی بر اجرای دقیق قانون ساماندهی و نظارت بر کولبران
  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود
  • افزایش تولید مسکن روستایی گیلان در اولویت قرار دارد
  • ۲۷۱ هکتارزمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در زنجان تامین شد