Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه هدف نهایی مطالبه‌گری، تحقق عدالت در جامعه است و این عدالت دارای یک معنای عام است که خوبی‌ها را در بر می‌گیرد گفت: مطالبه گری در جامعه باید حرکت بر مبنای عدالت و اخلاق باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  همدان، آیت‌الله حبیب الله شعبانی عصر امروز در آیین تحویل مجوز فعالیت رسمی عرصه‌های 16 گانه تخصصی گروه‌های مطالبه گر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تأکید بر لزوم استفاده و به کارگیری از همه ظرفیت‌های موجود در راستای مباحث مطالبه‌گری، اظهار داشت: در حدود 400 NGO و موسسه مردم نهاد در همدان در عرصه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند که این ستاد می‌تواند از این گروه‌ها به خوبی استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه همه ما دارای یک هدف واحد هستیم، گفت: توسعه و احتمال دستیابی به اهداف موجود با حضور همه نهادها و گروها قطعا بیشتر خواهد بود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز نیاز است تا مطالبه‌گری‌های گذشته را آسیب‌‍شناسی کنیم، مطرح کرد: هدف نهایی مطالبه‌گری، تحقق عدالت در جامعه است و این عدالت دارای یک معنای عام است که خوبی‌ها را در بر می‌گیرد.

وی با طرح این سوال که چه میزان از مطالبه‌گری‌های گذشته، تحقق پیدا کرده است، عنوان کرد: آنچه در مطالبه گری بسیار مهم است رعایت عدالت و حرکت بر محور عدالت است، و اگر فرد مطالبه گر عدالت را رعایت نکند این مهم در مطالبه‌گری محقق نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه بعد از هر فرمایش حضرت آقا باید به صورت جدی و بدور از سطحی‌نگری،  فکر و اقدام کنیم، گفت: متأسفانه برخی از مطالبه‌گری‌هایی که با آن مواجه می‌شویم خارج از عدالت است که البته آماری بالایی را در سطح کشور شامل نمی‌شود اما همین مقدار کم هم برای این موضوع میزان بالایی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در مطالبه‌گری‌ها باید مسائل مختلفی مد نظر باشد، اظهار داشت: اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود از رعایت ادب سخن گفتند به آن معنا است که این مسئله به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در بحث مطالبه‌گری، انگیزه‌های خوب و مقدسی در بین افراد مطالبه‌گر وجود دارد، گفت: خدمت به مردم و نظام از جمله این انگیزه‌ها است اما لازم به ذکر است که صرف انگیزه خوب کافی نیست و در عمل عادلانه، در کنار حسن فاعلی و حسن فعلی هم نیاز است.

وی با بیان اینکه برخی از مطالبه‌گری‌ها به مچ گیری شبیه هستند، مطرح کرد: اولین گام در مطالبه گری، آن است که باید ادب در این امر رعایت شود.

شعبانی با اشاره به اینکه امیرالمومنین(ع) در نهج‌البلاغه و خطبه‌های خود، در برخورد با یک فرد مجرم دارای ادبیاتی بسیار مودبانه هستند، گفت: عدالت با امام محقق نمی‌شود، بلکه با مجموعه حکومتی به وجود می‌آید و به همین دلیل است که حضرت حجت(عج) منتظر 313 یار خود برای ظهور است.

وی موضوع مهم دیگر در عرصه مطالبه‌گری را علمی و با تحقیق بودن آن عنوان کرد و اظهار داشت: گاهی اوقات در مطالبه‌گری افراد از تمام زوایا اطلاع ندارند و این باعث ایجاد فضایی می شود که هم عدالت محقق نمی‌‌شود و هم آبروی افراد می رود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مطالبه‌گری باید هدفمند صورت گیرد، عنوان کرد: در مسیر مطالبه‌گری باید اولویت‌ها شناسایی و به موضوعات با اولویت بالای توجه بیشتری شود، در غیر اینصورت درگیر حاشیه‌ها خواهیم شد و از پرداختن به اصل موضوع غافل می‌شویم.

وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه مطالبه‌گری به تنهایی کافی نیست و باید راه کاری نیز توسط افراد مطرح شود، گفت: مطالبه‌هایی که از برخی از مدیران صورت می‌گیرد را خود آن ده‌ها مورد بیشتر از آنچه مطرح می شود، مطلع است، اما مشکل اساسی در نبود راهکار برای رفع مشکل است.

امام جمعه همدان تشکیلاتی بودن و جبهه سازی را لازمه موفقیت در دنیای امروز دانست و اظهار داشت: حرکت‌های فردی که در گذشته صورت می‌گرفت امروز باید به صورت تشکیلاتی ادامه پیدا کند و لازم است که فعالیت‌ها یک فرایند اجتماعی پیدا کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه اسلام اجازه سوء ظن پیدا کردن به دیگران را نمی‌دهد، مطرح کرد: مگر می شود در کشوری که مردمش به مسئولانش و یا مسئولانش به یکدیگر سو ظن داشته باشند به موفقیت و پیشرفت دست پیدا کرد.

شعبانی با تأکید بر اینکه باید نگاه اسلامی را در جامعه ترویج دهیم، گفت: اشتباه کوچک را بزرگتر دیدن، خود یک اشتباه بزرگ است و لذا باید اشتباه را به اندازه‌ای که هست به آن بپردازیم، نه بیشتر و نه کمتر.

وی با بیان اینکه در مطالبه‌گری حرکت باید حول محور اخلاق مداری باشد، مطرح کرد: در این راه اگر بنا را بر توجه به اخلاق بگذاریم تشخیص‌ها نیز بهتر خواهد بود و به نتیجه درست تری خواهیم رسید.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران مازندران: مطالبه گری ورزشکاران در مسائل متعدد بیشتر شود‌پرچم مطالبه گری باید در دست جریان دانشجویی باشد/ مسئولا باید پاسخگوی عملکرد خود باشندسمنان| رسانه‌ها از مطالبه گری عقب‌نشینی نکنند

در ادامه این جلسه یاسر مظاهری دبیر ستاد امر به معروف همدان نیز با اشاره به تحویل مسئولیت‌های 16 گانه به صورت رسمی به افراد حاضر در جلسه، اظهار داشت: از امروز خود ستاد به صورت جدی پیگیر اقدامات انجام شده توسط این افراد خواهد بود و عملکرد آنها را رصد خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه مطالبه گری باید از راه صحیح و منطقی خود و به صورت قانونی انجام شود، گفت: رعایت یک سری از اقدامات در راستای مطالبه‌گری ضروری و لازم است و این نیروها باید توجه ویژه‌ای نسبت به آن داشته باشند که از جمله آنها می‌توان به رفع مشکلات مردم، اصلاح رویه‌ها، ایجاد امید و انگیزه در جامعه، بیان نقاط ضعف و قوت جمهوری اسلامی و در نهایت احیای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد.

انتهای پیام/741/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مطالبه گری مطالبه گری مطالبه گری مطالبه گری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۹۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری بهانه‌ای برای نابودی اخلاق و سنت‌ها نشود

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی ظهر امروز در جمع مدیرکل و معاونین اداره کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با بیان اینکه نوروز امسال اقدامات خوبی در زمینه‌های مختلف انجام‌شده است، اظهار کرد: نقاط ضعفی در برنامه‌ها بوده است که باید بررسی شود و راه‌حل آن را پیدا کنید.

وی گفت: انتظار داریم که به مسائل فرهنگی بیشتر و جدی‌تر در امر سفر و گردشگری پرداخته شود، ضابطه‌هایی باید گذاشته شود و در این زمینه مجلس و دولت، برای حجاب و رعایت حجاب برنامه باید داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه دشمنان در تلاش هستند که بی‌قانونی و بی‌حجابی در جامعه ما عادی شود، افزود: سبک برخورد ما و نحوه برخورد باحجاب، تذکر لسانی، هدایت به حفظ پوشش، اهدای چادر و روسری مباحثی است که باید با برنامه‌ریزی درست انجام شود.

ناصری تأکید کرد: ما باید گردشگری سالم‌تری داشته باشیم، نگذاریم افرادی به بهانه و اسم گردشگری به دنبال ترویج فساد در جامعه باشند و اجازه ندهیم اخلاق و سنت‌های ما را زیر سؤال ببرند.

امام‌جمعه یزد گفت: نیاز است برنامه‌های ترویجی و تبلیغی بیشتر داشته باشیم و در هتل‌ها آداب‌ورسوم یزد ارائه شود، به مسافران باید آگاهی داد که چه سنت‌ها و اعتقاداتی بین مردم یزد وجود دارد.

خبرنگار: فاطمه صادقیان

انتهای خبر/

کد خبر: 1225479 برچسب‌ها گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال نیازمند نگاه تحولی و حرکت جهادی است
  • حق بیمه کارگران در سال ۱۴۰۳ مشخص شد
  • گردشگری بهانه‌ای برای نابودی اخلاق و سنت‌ها نشود
  • اخلاق تکنولوژی در تعامل بین انسان‌ها و غیرانسان‌ها
  • رفتار پلیس با مردم خیرخواهانه و با مجرمان قاطعانه باشد
  • پرویز دهداری؛ دیکتاتور بود یا معلم اخلاق؟
  • بخشنامه دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • نیازمند ایجاد واحد پژوهشی و فناوری مجزا در کشور هستیم 
  • چرا «منشور اخلاقی سیاستمداران» در پارلمان ترکیه رای نیاورد؟
  • نوروز؛ مبنای جدید هنجار سازی در روابط بین الملل