Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر ضرورت توجه به برخی کاستی‌ها در بودجه ١۴٠٠ خواستار تبیین همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی با بازنشستگان کشوری و لشکری شد.

به گزارش ایسنا، در نامه حمیدرضا حاجی‌بابایی  خطاب به محمدباقر نوبخت آمده است:

باتشکر از تلاش های جنابعالی وهمکاران محترم در اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، برخی از ایرادات، کاستی‌ها و ابهامات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰را جهت اصلاح و تقدیم به مجلس شورای اسلامی یادآوری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مستدعی است دستور فرمایید، علاوه بر شفاف سازی و واقع نمایی و رعایت شاخص‌های کلان لایحه بودجه بویژه تورم، ضریب جینی، اشتغال، ارزش پول ملی، فقرزدایی، امنیت غذایی و دارویی، نجات بورس از وضعیت نابسامان کنونی و پیام مثبت برای مردم، موارد ذیل:

۱_  میزان اعتبار اجرای نظام رتبه بندی معلمان

۲_ اعتبار مورد نیاز اجرای همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاههای وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و... با اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی

۳_ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و کارگران سازمان تامین اجتماعی، با بازنشستگان کشوری و لشکری و تحکیم حقوق کل بازنشستگان

۴_اصلاح حقوق کارکنان مظلوم زندان‌ها

۵_نگاه عالمانه به حقوق کسانی که در جزایر جنوب کشور مانند عسلویه جان خود را در کف دست قرار داده‌اند

را در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تبیین و اصلاح فرمایید.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نامه حاجی بابایی به نوبخت همسان سازی حقوق بازنشستگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۰۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان

توجه بر حقوق بشری شدن گفتمان جبهه اصلاحات که از سوی حزب اتحاد ملت نیز دنبال می شود در شرایطی است که آنان میز بر ضرورت توسعه ادبیات حقوق بشری و پیوند دادن آن با مسائل روز جامعه تاکید دارند.

سرویس سیاست مشرق- گروهک غیر قانونی نهضت آزادی پیشنهاد کرده است که اصلاح طلبان که شامل نحل‌ های مختلفی هستند مطلوب‌ترین گزینه برای رسیدن به برنامه های خود را متمرکز بر حقوق بشر و حقوق شهروندی نمایند.

این گروهک با اشاره به اینکه هر نظامی به غیر از نظام لیبرال دموکراسی نامطلوب است تصریح می کند که لیبرال دموکراسی دارای دو بخش دموکراسی انتخاباتی و آزادی های لیبرالی است، لذا می بایست اصلاح طلبان به سمت گزینه مطلوب‌تر حرکت کنند.

گروهک نهضت آزادی در ادامه با ارائه طرح «نافرمانی مدنی» تصریح کرده که پیگیری حقوق شهروندی مطالبه آسان‌تری است. هر چند برای دست‌یافتن به آن نیز پیش‌نیازهای بسیاری مطرح می‌شود اما چون قرار نیست مستقیم در ساختار قدرت تغییر ایجاد کند با هزینه کمتر و با سرعت بیشتری می‌توان به آن دست‌یافت!

به باور گروهک نهضت آزادی، برای کسب حقوق شهروندی نه نیاز است صبر کنیم نه می‌توانیم صبر کنیم بلکه باید اراده برای زیستن در سبک دلخواه را به یک مبارزه مستمر هر روزه از طریق نافرمانی مدنی تبدیل کرد

گفتنی است با توجه به مطالب گفته شده می توان گفت:

۱ - گروهک نهضت آزادی با پرستش نظام لیبرال دموکراسی و بدون توجه به اندیشه مردمسالاری دینی علاوه بر اینکه نسبت دور خود را در برابر اندیشه های انقلاب اسلامی به نمایش می گذارد از سوی دیگر بر وجه اپوزیسیونی خود و نیز تلاش برای تشکیل یک جبهه در برابر نظام جمهوری اسلامی تصریح می‌کند.

۲- توجه بر حقوق بشری شدن گفتمان جبهه اصلاحات که از سوی حزب اتحاد ملت نیز دنبال می شود در شرایطی است که آنان میز بر ضرورت توسعه ادبیات حقوق بشری و پیوند دادن آن با مسائل روز جامعه تاکید دارند.

۳ - تصریح بر نافرمانی مدنی در حقیقت برنامه طیف برانداز برای تحریک و تهیج جامعه جنبشی بوده و از جانب دیگر جنس و عمق نگاه ابزاری و پروژه سیاسی رادیکال های اصلاحات را به برخی تحولات روزمره روشن می سازد!

تامل بر کنش های رادیکال همچنان بیانگر آن است که آنان برنامه ریزی برای بهره گیری از مسائل روزمره در دو سطح سطح زندگی و سبک زندگی را در دستورکار خود قرار داده اند.

دیگر خبرها

  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • رییس اتاق اصفهان خواستار توجه به مَضرات اقتصادی تعطیلی پنجشنبه‌ها شد
  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟