Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:25:36 GMT

طرح هادی ۱۰ روستا در خمین بازنگری شد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۸۱۷۹۳

طرح هادی ۱۰ روستا در خمین بازنگری شد

« فرزاد لشکری» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکصد و ۱۲ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار درخمین طرح هادی دارند.
وی بیان کرد: تهیه طرح هادی برای پنج روستای این شهرستان که کمتر از ۲۰ خانوار دارند  نیز در دستور کار بنیاد مسکن  قرار گرفته است.
سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خمین اظهار داشت: ۱۹ میلیارد ریال اعتبار امسال برای اجرای طرح هادی روستایی در این شهرستان مصوب شد و پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال آن تخصیص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لشکری، با بیان اینکه محوطه سازی در روستای سیان سفلی با چهار میلیارد ریال اعتبار ملی انجام می شود، گفت: عملیات زیرسازی در روستاهای ورچه، محمدآباد، کوکه و لکان از توابع شهرستان خمین تا پایان امسال اجرا می‌شود.
وی اضافه کرد: هفت روستا در خمین فاقد دهیاری برای تهیه طرح هادی و پنج روستا فاقد دهیاری برای اجرای طرح هادی هستند.
سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خمین تامین و توزیع عادلانه امکانات اجتماعی، دستیابی به ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها، هدایت وضعیت فیزیکی روستاها، بهبود کیفیت بافت روستا و ایجاد زمینه کاهش خطر سوانح طبیعی را از اهداف اجرای طرح های هادی در روستا بیان کرد.

بر اساس اطلاعات موجود، طرح هادی روستایی، ضمن ساماندهی و اصلاح بافت روستا ، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندیهای عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرحهای ساماندهی فضا و سکونتگاههای روستایی یا طرحهای جامع ناحیه‌ای تعیین می‌کند.

شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی دارای ۲ شهر، ۲ بخش و ۱۸۰ روستا است.

برچسب‌ها روستائیان استان مرکزی خمین توسعه روستایی بنیاد مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان استان مرکزی خمین روستائیان استان مرکزی خمین توسعه روستایی بنیاد مسکن اخبار کنکور بنیاد مسکن طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۱۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برنامه مقاوم سازی واحدهای روستایی آذربایجان‌غربی با ارتقاء پنج هزار واحد به ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، غلامرضا صالحی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه اظهار کرد: استان آذربایجان‌غربی در خصوص مقاوم سازی در قالب نهضت ملی روستایی نیاز به توجه ویژه‌ای دارد.

وی افزود: برای امسال نیز مقاوم سازی ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد در این طرح در نظر گرفته شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با اضافه کردن پنج هزار واحد دیگر به برنامه اجرایی این استان مقرر شد تا ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد روستایی در برنامه نهضت ملی روستایی مقاوم سازی شود.

صالحی با اشاره به زلزله خیز بودن منطقه آذربایجان‌غربی بیان کرد: ۶۰ درصد پهنه این استان زلزله خیز است و همین موضوع موجب نگرانی در بنیاد مسکن است و از این رو با قدرت بیشتری در خصوص مقاوم سازی واحدهای روستایی گام برمی‌داریم تا در زمان وقوع بلایای طبیعی شاهد اتفاقات ناگوار بیشتری نباشیم.

کد خبر 747631

دیگر خبرها

  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است