Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمار افزایشی ابتلا به بیماری کرونا در خراسان جنوبی، عادی‌انگاری بین مردم را نشان می‌دهد که خطری در کمین جان مردم است و در این میان، خطر در شهرستان قاین بیش از سایر نقاط است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، شیوع ویروس کرونا در کشور و استان خراسان‌جنوبی همچنان ادامه دارد و تمام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور محدودیت‌هایی در آذرماه در نظر گرفته شد که ضمن رعایت مردم، اصناف و تمامی مشاغلی که شامل محدودیت می‌شدند برای مدت زمان حداقل یک ماه شیوع ویروس کرونا در استان روند کاهشی داشت. اما پس از گذشت مدت زمانی از روند کاهش شیوع ویروس کرونا در استان مردم احساس کردند این ویروس از بین رفته و به جای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عادی‌انگاری را در پیش گرفتند.

تقریبا از ابتدای بهمن‌ماه روند ابتلا به کرونا افزایش داشته و تعداد آزمایش‌های انجام شده طی حداقل 10 روز گذشته در روز به 180 مورد رسیده است.

همچنین طبق آمار و ارقامی که از شمار مبتلایان روزانه در سایت اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام شده شمار بیماران بستری تنفسی طی حداقل 10 روز گذشته به 160 نفر رسیده و بر اساس آمار موجود، شهرستان قاین معمولا هر روز بیشترین بیماران کرونایی را به خود اختصاص داده است.

روند افزایشی ابتلا به کرونا مختص خراسان جنوبی نیست و در سایر استان‌ها نیز مشهود است و این مسئله باعث شده محدودیت تردد بین استانی نیز برای چند استانی که شمار مبتلایان افزایش داشته اعمال شود.

در استان خراسان جنوبی نیز محدودیت تردد شبانه اجرا می‌شود و این اقدام به دلیل کاهش رفت و آمدهای خانوادگی است.

با توجه به این‌که بارها مسئولان بهداشت و درمان کشور و استان به مردم تذکر داده‌اند که ویروس کرونا تمام نشده و همچنان ادامه دارد و رعایت پروتکل‌ها حتی در صورت وجود و تزریق واکسن کرونا باید رعایت شود اما متاسفانه شاهد عادی‌انگاری و بی‌توجهی مردم به این مسئله مهم هستیم. بی‌توجهی‌هایی که شاید جان عزیزانشان را به خطر اندازد.

لذا لازم است مردم و صاحبان مشاغل پرخطر برای حفظ جان خود و خانواده پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و یاری‌گر کادر درمان باشند.

ابتلای بیش از 15 هزار نفر در خراسان‌جنوبی به کرونا

محمد دهقانی‌فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مورد آخرین وضعیت ابتلا به بیماری کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا روز گذشته 38 هزار و 740 آزمایش در سطح استان خراسان جنوبی انجام شده که 23 هزار و 417 مورد منفی و 15 هزار و 323 مورد مثبت شده است.

وی افزود: طی روز گذشته 161 آزمایش در استان انجام شده که 16 مورد مثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: از این 16 مورد مثبت جدید 15 مورد مربوط به بیماران سرپایی و یک مورد بستری بوده است.

دهقانی عنوان کرد: 16 مورد جدید به تفکیک شهرستان‌ها شامل 8 مورد قاین، نهبندان و طبس هر کدام یک مورد، سرایان 4 و فردوس دو مورد می‌شود.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در شهرستان‌های درمیان، زیرکوه، سربیشه،خوسف، بیرجند و بشرویه هیچ مورد ابتلا به کرونا شناسایی نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر 136 بیمار بستری تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که 43 مورد بستری مثبت است.

دهقانی اظهار کرد: 8 بیمار در آی‌سی‌یو بستری هستند که چهار نفر مثبت بدحال هستند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد بیماران مثبت بهبود یافته یا قرنطینه خانگی تا روز گذشته 14 هزار و 534 مورد بوده است.

746 فوت ناشی از کرونا

رئیس دنشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: خوشبختانه روز گذشته هیچ مورد فوت ناشی از کرونا در استان نداشتیم و شمار فوتی‌ها در استان 746 نفر است.

دهقانی خاطرنشان کرد: در طرح شهید سلیمانی نیز 99 طرح سریع انجام شده که در این طرح 5 مبتلای جدید به کرونا شناسایی شدند.

وی بیان کرد: در 24 ساعت گذشته 25 بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که 14 بیمار که چهار نفر آن‌ها بیماران کرونایی بودند از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

وضعیت شیوع بیماری کرونا در خراسان‌جنوبی عادی نیست

غلامرضا شریف‌زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی نیز در آخرین وضعیت کرونا در خراسان‌جنوبی، گفت: وضعیت شیوع بیماری کرونا در خراسان‌جنوبی عادی نیست اما نسبت به دو هفته قبل شرایط بهتری داریم.

وی افزود: تا دو هفته قبل تعداد بیماران تنفسی در بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی حدود ۱۶۲ نفر بود که امروزه با تلاش‌ها و پیگیری‌های کادر درمان و بحث فرهنگ‌سازی رسانه‌ها به ۱۲6 نفر کاهش یافته است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی بیان کرد: در مورد فوتی‌های ناشی از کرونا نیز در هفته اخیر در اکثر روزها فوتی نداشته‌ایم و میزان فوتی‌ها کاهش یافته است.

شریف‌زاده بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: متأسفانه محدودیت‌های کرونایی مانند ممنوعیت تردد از ساعت ۱۰ شب به بعد در استان به درستی مراعات نمی‌شود و نظارت‌ها جدی نیست.

هشدار به شهروندان قاینی در پی روند افزایشی ابتلا به کرونا در این شهرستان

وی به شناسایی بیشتر بیماران کرونایی در شهرستان قاین اشاره و بیان کرد: در شرایط فعلی از بین شهرستان‌های خراسان جنوبی با توجه به میزان ابتلا و بستری‌ باید به شهروندان شهرستان قاین در زمینه شیوع بیماری کرونا هشدار بیشتری داد.

متاسفانه در شهرستان قاین شاهد روند افزایشی ابتلا به کرونا هستیم به گونه‌ای که برخی از روزها درصد بسیار زیادی از ابتلایان استان مختص این شهرستان است.

روند ابتلا به کرونا در قاین؛ دو برابر نرم سایر شهرستان‌ها/ دورهمی‌های خانوادگی دلیل اصلی افزایش شیوع بیماری کرونا

عباس حمیدی‌راد رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قاین در این خصوص اظهار کرد: روند ابتلا به کرونا در شهرستان قاین افزایشی و دو برابر نرم سایر شهرستان‌ها است.

وی افزود: دورهمی‌های خانوادگی دلیل اصلی روند افزایش ابتلا به کرونا در این شهرستان است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قاین از مردم این شهرستان درخواست کرد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا در این شهرستان شاهد روند افزایشی نباشیم.

یکی از پرستاران بیمارستان شهدای قاین نیز در خصوص روند افزایشی ابتلا به کرونا در این شهرستان، بیان کرد: از تمام اهالی شهرستان قاین درخواست می‌کنم دورهمی‌های خانوادگی، مراسم عروسی و عزا را برگزار نکنند چراکه اگر روند افزایشی به کرونا در شهرستان قاین ادامه داشته باشد بیمارستان شهدای قاین ظرفیت بستری و درمان مبتلایان به کرونا را نخواهد داشت.

درخواست اصناف از مردم قاین برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی

اصناف شهرستان قاین نیز از مردم درخواست کردند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا در روزهای آخر سال که زمان فروش و اوج کار آن‌ها است مجبور به تعطیلی مغازه‌ها نشوند.

یکی از شهروندان قاینی نیز که به دلیل برگزاری مراسم عروسی و حضور در این مراسم همسر و مادرخانمش را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده بود از مردم شهرستان قاین درخواست کرد مراسم عروسی، عزا و دورهمی‌ها را برگزار نکنند و برای دل خوشی‌ها چند ساعته اعضای خانواده خود را از دست ندهند.

به گفته سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت بر اساس آخرین تحلیل‌ها، ۳۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۴ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

وی افزود: شهرستان‌های عجب شیر در آذربایجان شرقی، اردستان در اصفهان، اسفراین در خراسان شمالی، گرمسار در سمنان، بافت در کرمان، پاوه در کرمانشاه، بندرگز و کردکوی در گلستان، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رشت، رودبار، رودسر، صومعه سرا و لاهیجان در گیلان، آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، قائمهشر، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر در مازندران، بستک، بندرلنگه و قشم در هرمزگان، بهار، تویسرکان و رزن در همدان و ابرکوه در یزد در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بیماری کرونا در خراسان جنوبی روند افزایشی ابتلا به کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روند ابتلا به کرونا شیوع بیماری کرونا ابتلا به کرونا شهرستان قاین رعایت پروتکل ها شهرستان قاین بیمارستان ها عادی انگاری ویروس کرونا روند افزایش شهرستان ها روز گذشته دورهمی ها انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۱۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی  ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از اتصال ۱۱ روستای دیگر استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد. 

مصطفی بهی گفت: از ابتدای فروردین تاکنون با راه اندازی ۹ سایت دیگر توسعه شبکه ملی اطلاعات ۱۱ روستای استان از خدمات مبتنی بر این شبکه و اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

به  گفته وی از این تعداد، ۵ سایت جدید در روستا‌های نیک، رودسیاهو و نوده علیا شهرستان سربیشه، فهالنج شهرستان طبس و اشک شهرستان درمیان احداث و راه اندازی شده اند که این روستا‌ها را از پوشش تلفن و اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند کرده اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان افزود: همچنین با ارتقاء تکنولوژی ۴ سایت دیگر تلفن همراه، روستا‌های حصارسنگی و مزداب شهرستان بیرجند، چاهدراز شهرستان نهبندان و حسین آباد و شاج شهرستان زیرکوه، از پوشش اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

بهی گفت: با راه اندازی این سایت‌ها که با اعتباری بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و توسط اپراتور‌های همراه اول و ایرانسل اجرایی شده اند، خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه در دسترس بیش از هزار و  ۲۰۰ خانوار روستایی استان قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • انتقال مفهوم کرامت به مردم ضروری است
  • آتشکده نهبندان در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • ۲ کشته و پنج مصدوم بر اثر تصادف در خراسان جنوبی
  • دو کشته و ۵ زخمی در محور قاین
  • از هفته آینده دامنه نوسان و روند معاملات به حالت عادی بازمی‌گردد
  • راه اندازی ۱۱ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود
  • مردمی‌کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نمی‌رسد
  • راه اندازی ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • راه اندازی  ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی