Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@18:48:24 GMT

میزان ابتلای معتادان به کرونا

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۸۱۹۵۵

میزان ابتلای معتادان به کرونا

به گزارش «تابناک»، مصطفی هادیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر بیان کرد: در حال حاضر ۱۴ هزار بیمار در مراکز ماده ۱۶ استان تهران بستری هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۲۷ درصدی همراه بوده است. همچنین ۶۰۰۰ نفر نیز به صورت داوطلبانه در مراکز ماده ۱۵ تحت درمان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر به صورت مستمر ادامه دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با بیان اینکه تست PCR نیز همچنان از معتادان گرفته می‌شود و در زمینه کرونا نیز شرایط عادی است، گفت: میزان ابتلا به کرونا در معتادان، ۳ تا ۶ درصد بوده است. در آبان ماه میزان ابتلا افزایش پیدا کرد و در این راستا برای برگشتن به شرایط عادی، طرح به مدت یک ماه متوقف شد و اکنون نیز در شرایط عادی هستیم.

هادیزاده در ادامه از راه‌اندازی مرکز نگهداری ویژه زنان خبر داد و گفت: فضای این مرکز توسط شهرداری تامین شده است و سپاه برای فعالیت از بهزیستی مجوز گرفته است؛ این مرکز با مدیریت سپاه تهران بزرگ مرکزی در تهران به زودی راه‌اندازی و پذیرش می‌شود.

به گفته وی، این مرکز نگهداری ویژه زنان برای پذیرش ۲۰۰ نفر ظرفیت دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا در ایران نامه رهبری به پوتین سی و نهمین جشنواره فیلم فجر راهپیمایی 22 بهمن معتادان ویروس کرونا ابتلا به کرونا جمع آوری معتادان معتادان متجاهر واکسیناسیون کرونا در ایران نامه رهبری به پوتین سی و نهمین جشنواره فیلم فجر راهپیمایی 22 بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۱۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین؛ کاظمی در اولین نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان افزود: طبق آمار منابع رسمی روند رشد آسیب‌های اجتماعی در استان قزوین متوقف شده است، در بسیاری از مولفه‌ها در مقیاس آمار‌های کشوری و در مقایسه با جمعیت استان قزوین وضعیت بهتری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد که این روند باید با برنامه ریزی در سال جدید هم دنبال شود.


وی اضافه کرد: در تعطیلات نوروز با کاهش برخی از جرائم در قزوین روبه‌رو بودیم، مثلا در قزوین بیش از ۳۰ درصد جرایم مهم از جمله سرقت کاهش پیدا کرده است که مهمترین علت این توفیق مدیریت معتادان متجاهر بود.
معاون استاندار با اشاره به محل در نظر گرفته شده برای ساخت کمپ ماده ۱۶ جهت نگهداری و درمان معتادان به ویژه معتادان متجاهر گفت: برای ضمانت اجرایی تصمیمات، شهرداری تعهد دارد که ۵ هکتار زمین برای ساخت این کمپ اختصاص دهد.


کاظمی تاکید کرد: این مسئله باید رسیدگی و این کمپ طبق موارد تعیین شده ساخته شود چراکه ایجاد اشتغال برای معتادان متجاهر باعث عدم بازگشت معتادان به انجام جرائمی مانند سرقت می‌شود.

دیگر خبرها

  • جمع آوری هدفمند و کم خطای معتادان متجاهر در ورامین
  • ساماندهی معتادان متجاهر و جمع‌آوری ۱۹۵ تن پسماند در جنوب تهران
  • روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی در کرمانشاه
  • ابتلای ۱۳ هزار نفر به هموفیلی در ایران 
  • حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • تولدی دیگر در شورآباد
  • عامل افزایش ابتلای جوانان به سرطان چیست؟