Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@23:24:55 GMT

تسهیلات کم بهره مسکن ملی برای بازنشستگان و کارگران

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۸۲۷۴۱

تسهیلات کم بهره مسکن ملی برای بازنشستگان و کارگران

جلسه بررسی پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن استان اصفهان و رفع مشکلات اجرایی آن با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جلسه بررسی پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن استان اصفهان با حضور معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، مدیران عامل شهرهای جدید، نمایندگان (بنیاد مسکن، آموزش و پرورش و مدیریت شعب بانک مسکن) به میزبانی این اداره کل تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این جلسه علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به تشریح آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن پرداخت و گفت: مهمترین چالشی که در این طرح با آن روبه رو بودیم وجود متقاضیان بلاتکلیف بود که با تدابیر اندیشیده شده و زمان بندی لازم برای متقاضیان، متولیان و بانک این مشکل حل شدو متقاضیان تعیین تکلیف شدند.  

وی با بیان اینکه این طرح عظیم و ملی در سطح استان اصفهان وارد فاز اجرایی شده است عنوان کرد؛ برای این پروژه در مرحله اخذ پروانه هستیم و زمین به سازندگان تحویل شده است لذا آنچه که برعهده دولت بوده است اجرایی شده و مرحله بعدی مرتبط با متقاضیان، سازندگان و ارائه تسهیلات از سوی بانک است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه سهم استان اصفهان در طرح اقدام ملی مسکن شامل ساخت ۷۰ هزار و ۷۸۰ واحد تعیین شده است اذعان داشت: پس از طی سه مرحله ثبت نام تعداد ۹۳ هزارنفر متقاضی بهره مندی از امتیازات این طرح شدند که پس از پالایش و تعیین متقاضیان حائز شرایط حدود ۲۰ هزار نفر به پروژه ها معرفی شدند که به همین میزان برای این افراد تامین زمین شده است.  

وی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین محور در این طرح، تامین زمین از سوی دولت است، گفت: خوشبختانه بحث تامین زمین و مقدمات اولیه پروژه‌ها شکل گرفته است در نقاط مختلف استان به تناسب هر شهرستان براساس ثبت نام انجام شده پروژه‌ها توسط متولیان امر شروع شده و انشالله در سال‌های آینده این پروژه به طور مستمر بتواند پاسخگوی نیاز مسکن باشد.  

قاری‌قرآن به مشکلات و چالش‌های موجود در روند اجرایی این طرح اشاره کرد و گفت: از جمله این مسائل شامل؛ مشکلات الحاق به محدوده، عدم پذیرش قیمت ساخت توسط انبوه سازان و مشکلات صدور پروانه و عدم همکاری موثر شهرداری جهت اعمال ۵۰ درصد تخفیف عوارض صدور پروانه و تقسیط دو ساله آن است.  

در حاشیه این جلسه نماینده آموزش و پرورش به تشریح پروژه‌های در حال اجرا فرهنگیان پرداخت و گفت: پروژه‌های ۱۰۰۰ واحدی شهر جدید فولاد شهر، ۲۰۰ واحدی شهرضا، ۲۰۰ واحدی گلپایگان و ۱۰۰ واحدی تیران در مرحله اجرا است.  

وی پراکندگی درخواست های فرهنگیان در شهرهای استان و عدم امکان تامین زمین را ازجمله چالش‌های موجود بر شمرد و اذعان داشت: تعداد زیادی از واحدهای تخصیصی در شهر جدید فولادشهر بوده این در حالی است که اکثر فرهنگیان متقاضی این طرح ساکن اصفهان هستند.  

نماینده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز ضمن تشریح اقدامات انجام شده اظهار کرد: در ۱۳ شهر استان، تعداد چهار هزار و ۸۷ متقاضی پس از پالایش و بررسی‌های لازم، به بانک معرفی شدند و قرعه کشی و واگذاری زمین برای  شهرهای خورو جندق، برزک، علویجه، فاز ۲ گلپایگان انجام شده است.  

در ادامه این جلسه محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی پس از استماع سخنان دیگر اعضا حاضر در جلسه به تشریح کلیات طرح اقدام ملی مسکن پرداخت و جهت رفع چالش‌های موجود در سطح استان اصفهان رهنمودهای لازم را ارائه داد.  

وی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن با استراتژی تولید مسکن مستمر آغاز شد اظهار کرد: با وجود مشکلات اقتصادی و نبود پشتوانه درآمد نفت، توانستیم با تلاش و برنامه ۵۰۴ هزار واحد مسکونی را وارد فاز اجرایی کنیم.  

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر تسریع تعیین و تکلیف نهایی متقاضیان تصریح کرد: متقاضیان این طرح می‌بایست طی جریانی مستمر به پروژه‌ها معرفی و در صورت نداشتن شرایط لازم از سامانه حذف شوند.  

وی در خصوص قیمت ساخت مسکن ملی اذعان داشت: از ابتدای شروع طرح اقدام ملی مسکن تمام تلاش این بوده که این طرح با بهای‌تمام شده پایین و کیفیت مناسب تکمیل شود لذا پس از بررسی های بعمل آمده و تجربیاتی که از طرح‌های پیشین وجود داشت اقدام یکپارچه‌ای انجام شد و برای قیمت مسکن ملی به یک نظم خاص در کل استان‌ها رسیده‌ایم.   

محمودزاده افزود: تا کنون در هیچ مصوبه‌ای در خصوص قیمت نهایی این طرح صحبت نشده لذا این پروژه از قیمت ثابتی برخوردار نیست. و براساس فهرست‌بها تعیین می‌شود.  

وی با بیان اینکه هدفگذاری اولیه طرح جهش تولید و تامین مسکن، احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی است اظهار کرد: مطابق با بررسی‌های بعمل آمده از سه ماه گذشته برنامه نیاز زمین برای استان‌ها ابلاغ شده است.  

این مقام مسئول به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اولویت قراردادن تامین مسکن فرهنگیان اشاره کرد و گفت: در صورت تامین زمین از سوی آموزش و پرورش، طرح مسکن ملی فرهنگیان تسریع می‌شود.  

وی در خصوص تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده برای مسکن ملی بازنشستگان و کارگران گفت: تفاهم‌نامه‌هایی در این باره ایجاد شده است تا تسهیلاتی با کارمزد پایین برای مسکن ملی این گروه از مردم عزیز در نظر گرفته شود که این موضوع پس از تایید در هفته آینده اعلام عمومی می‌شود.

کد خبر 474482

منبع: ایمنا

کلیدواژه: راه و شهرسازی طرح اقدام ملی مسکن استان اصفهان فرهنگیان بازنشستگان كارگران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق طرح اقدام ملی مسکن وزیر راه و شهرسازی استان اصفهان تامین زمین پروژه ها انجام شد مسکن ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۲۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وام خرید مسکن برای این افراد افزایش یافت

 
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا فرشاد سلیمانی ضمن تبریک ایام و فرا رسیدن سال نو گفت: مقام معظم رهبری همواره بر حمایت از نخبگان تاکید دارند و معتقدند اگر دو چیز مهیا باشد نرخ مهاجرت به شدت پایین خواهد آمد که نخست درگیر شدن و اشتغال نخبه در مسائل کشور و دوم امکان ادامه تحقیقات است. یعنی نخبه بتواند در فضای مناسب و امنیت خاطر استعداد خود را شکوفا کند. از این رو بنیاد ملی نخبگان نیز در سالی که گذشت بخش عمده فعالیت خود را بر محور فراهم‌سازی بستر مناسب برای افزایش اثرگذاری نخبگان قرار داد که ایجاد شرایط درخور در حوزه معیشت و اشتغال نیز از جمله مهمترین رویکردها بود.

وی در ادامه با اشاره به بالارفتن هزینه‌های زندگی به ویژه در حوزه مسکن، از افزایش وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان خبر داد و گفت: خوشبختانه پس از پیگیری‌های بسیاری که از سوی بنیاد ملی نخبگان صورت گرفت و برگزاری جلسات متعدد با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط، تائیدات و مجوزهای لازم برای افزایش وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان اخذ شد که بر این اساس وام خرید به ۲ میلیارد تومان و وام ودیعه مسکن به پانصد میلیون تومان افزایش یافت.

سلیمانی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار بانک مرکزی، نرخ سود تسهیلات ساخت، خرید و ودیعه اجاره مسکن ۲۳ درصد با بازپرداخت تا حداکثر ۲۰ سال برای تسهیلات ساخت، خرید مسکن، و بازپرداخت تا حداکثر ۵ سال برای تسهیلات ودیعه مسکن در نظر گرفته شده و محاسبه مبلغ اقساط ماهانه، بر عهده بانک‌های عامل است که متقاضی می‌تواند با مراجعه به مدیریت امور شعب بانک‌های عامل، از میزان اقساط اطلاع حاصل کنند.

به گفته معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان، برگزیدگان شیوه‌نامه شناسایی و توسعه فعالیت‌های استادیاران جوان (طرح زنده یاد کاظمی آشتیانی)، برگزیدگان شیوه نامه تسهیلات جذب دانش آموختگان برتر دانشگاهی در موسسه‌های علمی (طرح شهید شهریاری)، برگزیدگان سطح ۱ و ۲ شیوه نامه شناسایی و پشتیبانی از اختراع‌های برگزیده (طرح شهید فخری‌زاده) و برگزیدگان شیوه نامه بهره‌مندی دانش آموختگان برتر دانشگاهی از تسهیلات دوره پسادکتری (طرح شهید چمران) مشمولان استفاده این تسهیلات هستند.

معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت، خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.

سلیمانی در پایان گفت: افراد حائز شرایط می‌توانند برای بهره‌مندی از این تسهیلات درخواست خود را از طریق سامانه سینا به نشانی https://sina.bmn.ir/ ارسال کنند. همچنین ضروری است، متقاضیان استفاده از هر یک از تسهیلات مسکن، پیش از ارائه درخواست، بررسی‌های لازم را انجام دهند و ضمن اطلاع کافی از شرایط و جزئیات وام، برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

همچنین علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۶۰۱ تماس حاصل کنند.

گفتنی است، پیش از این و در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ سید سلمان سیدافقهی قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان گفته بود: در حال حاضر وام خرید مسکن نخبگان یک میلیارد تومان و وام ودیعه مسکن ۳۰۰ میلیون تومان است که برای بهبود شرایط، در نامه‌ای به شورای پول و اعتبار پیشنهاد دادیم مبلغ وام ودیعه و خرید مسکن افزایش یابد.

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای نخبگان؛ وام خرید مسکن افزایش یافت
  • وام خرید مسکن برای این افراد افزایش یافت
  • وام خرید مسکن نخبگان به ۲ میلیارد تومان افزایش یافت
  • (ویدیو) وزیر کار: کارگرِ کارگران هستیم
  • وام‌های خرید و ودیعه مسکن نخبگان افزایش یافت
  • افزایش وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان
  • پرداخت تسهیلات ساخت افزایش مشارکت مردمی در پروژه های نهضت ملی را به همراه دارد
  • رونق بازار مسکن در گرو افزایش و مشارکت های مردمی است
  • وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان افزایش یافت
  • بهره برداری از ۶۰۰ واحد مسکن مهر دارای مشکل حقوقی در پرند تا نیمه اول امسال