Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی مشکل کارگزاران مخابرات کشور، شناسنامه طرح طبقه‌بندی شغلی کارگزاران شرکت مخابرات ایران تصویب و به‌زودی جهت تأیید نهایی و ابلاغ تحویل وزارت کار خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن لگزیان، رئیس شورای هماهنگی کارگزاران مخابرات روستایی کشور در گفت‌وگو با صبح توس در رابطه با مشکل چندین ساله کارگزاران مخابرات روستایی گفت: بزرگ‌ترین مشکل کارگزاران روستایی مخابرات، دریافتی حقوق بود به‌نحوی‌که از ابتدای شروع به کار این کارگزاری‌ها که بعدها به دفاتر ارتقاء یافت، این مشکل وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما در دو برهه سال‌های 68 و 75 در این سمت‌ها مشغول به فعالیت شده‌ایم و در سال 82 به مراکز ارتقاء پیدا کردیم ولی در همان سال‌ها ما را به‌عنوان پیمانکار معرفی می‌کردند، درحالی‌که پیمانکار خودش می‌تواند بر اساس خواسته‌ای که از او هست کار را با صلاحدید خود انجام دهد ولی در این موضوع ما باید خواسته‌های مخابرات را دقیق اجرا می‌کردیم به‌نحوی‌که در آن سال‌ها برای پرداخت حقوق و بیمه نیروها به ازای هرکدام 120 هزار تومان باید از جیب خودمان پرداخت می‌کردیم.

نائب رئیس کانون انجمن‌های صنفی مخابرات روستایی استان خراسان رضوی تصریح کرد: بیمه و مطالبات کارگزاران شامل قرارداد در سال‌های 91 تصویب شد و مخابرات را مکلف کرده است که بیمه را طبق ضوابط و شرایط پرداخت نماید ولی به دلیل استنکاف مخابرات این موضوع به دادگاه ارجاع داده شد و درنهایت حل شد.

وی تأکید کرد: مشکل دیگر ما این بود که هر کارگاه موظف به داشتن طرح طبقه‌بندی مشاغل است، اما کارگاه مخابرات با 34 هزار نفر بازنشسته و 6 هزار نیرو در کل کشور و 600 نفر در خراسان رضوی که در بین آن‌ها نیروهای با مدرک دکترا و فوق‌لیسانس نیز زیاد بود از این طرح بی‌بهره بود.

لگزیان اضافه کرد: در سال 96 برای این طرح شکایت کردیم که منتج به دو رأی هیئت تخصصی و هیئت عمومی دیوان عدالت اداری صادر شد ولی به دلایلی اجرایی نشد.

رئیس شورای هماهنگی کارگزاران مخابرات روستایی کشور خاطرنشان کرد: تا اینکه نمایندگان مجلس ورود کردند و نمایندگان نیشابور در این موضوع پررنگ‌تر بود و در جلسه‌ای با نائب رئیس مجلس، یک ماه به وزارت کار مهلت دادند تا به‌عنوان حکمیت راه‌حل مشکلات را مشخص کنند و کار در دو استان کشور بازدید شد، ما انتظار و درخواست گروه کاری 6 را داشتیم که خوشبختانه به 9 ارتقاء یافت.

وی بیان داشت: نمایندگان نیشابور به‌عنوان پیشانی این موضوع در هیئت‌رئیسه جلسه برگزار کردند و بین تمام نماینده‌های مجلس دو نماینده نیشابور ورود کردند و طی دو جلسه متواری دفاع کردند و درنهایت شناسنامه شغلی کارگزاران مخابرات روستایی توسط کمیته طرح طبقه‌بندی مشاغل امضا شد.

لگزیان اظهار داشت: در این مرحله 6 هزار خانوار کارگزاران مخابرات منتظر هستند این طبقه بندی مشاغل که تصویب و امضا شده است هر چه سریع‌تر به مخابرات ابلاغ شود تا حقوق و مزایایی افراد هر چه سریع‌تر اجرایی و مردم بتوانند از آن بهره ببرند.

هاجر چنارانی در گفت‌وگو با صبح توس در رابطه با مشکل کارگزاران مخابرات و مشکلاتی که برای آن‌ها و کارگران آن‌ها اتفاق افتاده است گفت: عدم امنیت شغلی، قراردادهای موقت و حقوق پایین از مشکلاتی است که کارکنان کارگزاری‌های مخابرات روستایی سراسر کشور در طول چند دهه با آن روبرو هستند.

وی تصریح کرد: طی این مدت و پس از شنیدن درد دل و مشکلات این عزیزان حمایت از این قشر تا حصول نتیجه مطلوب در دستور کار قرار گرفت و پیگیری‌های فراوانی برای حل مشکل این گروه از افراد در زمان‌های مختلف ادامه داشت.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به‌عنوان تنها نماینده پی گیر مطالبات این عزیزان، طی سلسله نشست‌های متناوب با مسئولان وزارت کار، وزارت ارتباطات و درنهایت نشست مشترک با حضور نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل مخابرات ایران، معاون وزیر کار و نماینده پرسنل مخابرات و کارگزاران مشکلات کارگران را مورد پیگیری و ارزیابی قرار داد.

چنارانی تأکید کرد: پس از ارائه درخواست توسط کارگزاران طی رایزنی با معاونت وزارت ارتباطات، شناسنامه طرح طبقه‌بندی شغلی کارگزاران شرکت مخابرات ایران تصویب و به‌زودی جهت تأیید نهایی و ابلاغ تحویل وزارت کار خواهد شد.

وی اضافه کرد: اکنون پس از چند دهه، مشکل امنیت شغلی و تبدیل قراردادهای موقت به دائم و افزایش حقوق کارگزاران مخابرات رفع شد تا گوشه‌ای از زحمات کارگران کارگزاری‌ها جبران شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کارگزاران مخابرات روستایی طرح طبقه بندی وزارت کار سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۳۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۶۴ هزار متر شبکه فیبرنوری در کردستان

به گزارش قدس آنلاین،  آزاد حکمت روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: از میزان شبکه کابل و فیبرنوری اجرا شده در سال ۱۴۰۲، ۳۵ هزار و ۳۴۰ متر در نقاط شهری شهرستان های سنندج، بانه، سقز، مریوان و دیواندره و ۲۹ هزار و ۵۵۰ متر دیگر آن در نقاط روستایی شهرستان های سنندج، قروه، دهگلان و مریوان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در بیش از ۳۰ نقطه طرح، زیرساخت‌های شبکه فیبرنوری برای بخشداری‌های موجود در استان آماده سازی شده است، گفت: پیگیری طرح نجما و تامین تجهیزات لازم برای تجهیز کانی‌دینار از توابع شهرستان مریوان از دیگر برنامه های اجرا شده مخابرات در حوزه شبکه فیبرنوری است.

مدیرمخابرات منطقه کردستان افزود: برگردان کافوهای تکیه وچمن، شهرک کشاورز و میدان جهاد در سنندج بر بستر فیبرنوری از پروژه‌های مخابراتی اجرا شده به منظور ارتقا و توسعه سطح کیفی و کمی خدمات قابل ارائه به مشتریان ساکن در این نواحی است.

وی با اشاره به اجرای طرح تانوما (اینترنت فیبر نوری مخابرات) در سطح استان گفت: تداومِ اجرا و ارائه این سرویس به مشتریان از پروژه‌های دارای اولویت مخابرات است که سال گذشته به میزان قابل توجه ای بر تحقق اهداف این مهم تمرکز شد.

حکمت ادامه داد: یکی از استراتژی‌های تدوین شده برای سال جاری، اجرا و توسعه شبکه فیبرنوری و توجه به مساله اقتصاد دیجیتال است که امیدوارم با تعامل و همکاری بیشتر دستگاهها و ادارات استان در راستای ارتقا شاخص های ارتباطی و ارائه سرویس های باکیفیت تر به مشتریان، عملکرد مطلوبی را بیش از پیش به ثبت برسانیم.

وی یادآور شد: با توجه به حرکت روبه رشد فعالیت‌های مخابرات در مسیر شهر هوشمند و از طرفی وجود مزایای درخور توجه فیبرنوری، در سال پیش‌رو امید می رود، با تلاش مضاعف در راستای تحقق شهار سال قدمهای مثبتی در این زمینه برداشته شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نظارت طالبان بر شرکت های مخابراتی
  • افتتاح طرح های صنعت برق و مخابرات در میامی
  • اختلال در سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت از زبان متقاضیان
  • مشکل آب‌شرب ۷۶۵ خانوار روستایی در میاندوآب حل شد
  • خرداد امسال ۱۲۱ روستا از آب پایدار برخوردار می‌شوند
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • اجرای بیش از ۶۴ هزار متر شبکه فیبرنوری در کردستان
  • مشکل آب ۷۶۵ خانوار روستایی در میاندوآب حل شد
  • محکومیت یک کارگزار کود و نهاده‌های کشاورزی در امیدیه
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد