Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-16@16:12:13 GMT

کاهش  ۸ درصدی بارش در حوضه آبریز خزر

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۸۴۱۴۳

کاهش  ۸ درصدی بارش در حوضه آبریز خزر

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حوضه آبریز خزر ارتفاع بارش‌ها به ۱۷۷ میلیمتر رسیده که نسبت به بارش‌های سال گذشته با کاهش ۸  درصدی و نسبت به دراز مدت کاهش ۸ درصدی داشته است. خبرگزاری میزان -  آخرین وضعیت بارش‌ها در سال آبی جدید نشان می‌دهد که از ابتدای سال آبی تا ۲۲ بهمن ۹۹ ارتفاع بارش‌ها در کل کشور به ۹۳ میلیمتر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل بالغ بر ۱۵۲ میلیمتر بارش در حوضه‌های آبریز اصلی به ثبت رسیده که کاهش ۳۹ درصدی را نشان می‌دهد و نسبت به درازمدت ۵۱ ساله با کاهش ۲۴ درصدی روبرو بوده است.

کاهش  ۸ درصدی بارش در حوضه آبریز خزر

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حوضه آبریز خزر ارتفاع بارش‌ها به ۱۷۷ میلیمتر رسیده که نسبت به بارش‌های سال گذشته با کاهش ۸  درصدی و نسبت به دراز مدت کاهش ۸ درصدی داشته است.

در این بین حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان با ۱۵۸ میلیمتر بارش نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۴ درصدی و نسبت به دراز مدت کاهش ۲۵  درصدی داشته است.

حوضه آبریز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی با ۱۲۹ میلیمتر بارش نسبت به سال گذشته افزایش ۲۴ درصدی و نسبت به دراز‌مدت افزایش ۱۵ درصدی را به ثبت رسانده است.

کاهش ۳۲ درصدی بارش در حوضه فلات مرکزی

حوضه فلات مرکزی در مدت مورد بررسی با ۵۲ میلیمتر بارش نسبت به سال گذشته با کاهش ۴۸ درصدی و نسبت به دراز مدت۵۱  ساله با کاهش ۳۲ درصدی روبرو بوده است.

حوضه مرزی شرق نیز با ۱۵ میلیمتر بارش نسبت به سال گذشته کاهش ۸۱ درصدی و نسبت به دراز مدت کاهش ۶۳ درصدی را به ثبت رسانده است. بیشتر بخوانید: شکل توزیع یارانه‌های انرژی نیاز به بازنگری دارد گفتنی است حوضه آبریز قره قوم نیز از ابتدای سال آبی جاری با ۵۱ میلیمتر بارش نسبت به سال گذشته با کاهش ۴۷ درصدی و نسبت به دراز مدت افزایش ۲۹ درصدی را به ثبت رسانده است.     انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت نیرو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو میلیمتر بارش نسبت به سال گذشته درصدی و نسبت به دراز مدت کاهش سال گذشته با کاهش حوضه آبریز بارش در حوضه نشان می دهد ۸ درصدی بارش ها سال آبی کاهش ۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۴۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۸ درصدی میزان بارش باران در تربت‌حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رییس اداره هواشناسی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: میزان بارش در این شهرستان از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۳۸٫۲ میلیمتر بوده که سال زراعی گذشته این میزان ۹۲.۸ میلیمتر بوده است.

رضا صفایی‌مهنه افزود: البته در دوره آماری دراز مدت شاهد بارش به میزان ۲۰۳٫۷ میلیمتر بودیم که بارش سال زراعی کنونی نسبت به دوره درازمدت، ۳۲٫۲ کاهش داشته است.

وی در تبیین دوره درازمدت نیز گفت: این دوره مربوط به محاسبه بارش از زمان تاسیس ایستگاه هواشناسی در یک منطقه خاص است که عمر این اداره در تربت‌حیدریه ۴۳ سال است.

رییس اداره هواشناسی تربت‌حیدریه گفت: بارش باران تا امروز پیش بینی شده است، اما ماندگاری هوای سرد تا فردا ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • ۵.۳ کیلومتر از رودخانه های حوضه آبریز دریاچه ارومیه لایروبی شد
  • آمار سفرهای نوروز و عید فطر اعلام شد / رشد ۵ درصدی اقامت‎‌ها نسبت به سال گذشته
  • ۵۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه لایروبی شد
  • بارندگی‌ها افزایش یافت، ورودی آب به سد‌های مشهد تغییر نکرد!
  • از کاهش ۵۰ درصدی بارندگی در استان کرمان تا آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش‌رو
  • افزایش ۱۴ درصدی بارش‌های اردبیل طی سامانه اخیر
  • افزایش ۱۴ درصدی بارش های اردبیل طی سال‌های اخیر
  • افزایش بارش‌ها در ۶ استان/ ۴۰ درصد مخازن سدهای کشور خالی است
  • افزایش ۴۸ درصدی میزان بارش باران در تربت‌حیدریه
  • کاهش ۴.۴ درصدی میانگین بارش‌های سال زراعی ۱۴۰۲ در لرستان