Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: در طرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش، سوابق معلمان مدارس غیرانتفاعی نیز در آزمون استخدامی ذیل ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان لحاظ می‌شود.

خبرگزاری میزان - خانه ملت نوشت: امانقلیچ شادمهر با اشاره به جلسات متعدد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و کمیته مشترک ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش، عنوان کرد: کمیسیون آموزش طرح جامعی برای ساماندهی همه گروه‌‎های معلمان از جمله خریدخدماتی، غیرانتفاعی، سربازمعلمان، حق التدریس‌ها، نهضتی‌ها و پیش دبستانی‎‌ها دارد تا با تصویب این طرح همه این گروه‌ها بتوانند در آزمون جامعی با در نظر گرفتن امتیازات ویژه برای این عزیزان شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی، بلاتکلیفی نیرو‌های غیررسمی آموزش و پرورش را اولویت اصلی کمیسیون آموزش برشمرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۱۰ نوع معلم در مدارس سراسر کشور با قرارداد‌های نامتعارف مشغول تدریس هستند که همه این عزیزان انتظار استخدام دارند لذا ضرورت دارد که این آشفتگی در آموزش و پرورش سامان پیدا کند و معلمان به حق خود برسند.

وی با اشاره به تقدیم «طرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش» با ۷۲ امضا به هیأت رئیسه مجلس، تصریح کرد: پس از ساعت‌‎ها بحث در خصوص این طرح، نهایتا کمیسیون به این جمع بندی رسید که با در نظر گرفتن فرمولی، سوابق نیرو‌های شاغل و غیر رسمی در آموزش و پرورش را در آزمون استخدامی لحاظ کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره دغدغه معلمان غیرانتفاعی برای استخدام نیز گفت: در طرح کمیسیون آموزش همه نیرو‌های شاغل در آموزش و پرورش می‌توانند در آزمون شرکت کنند و سوابق این عزیزان نیز در آزمون ضریب خواهد گرفت.

وی درباره نحوه محاسبه سوابق معلمان در آزمون و چگونگی تشخیص آن، عنوان کرد: به طور معمول بیمه ملاک محاسبه سابقه معلمان در آزمون است، ولی تعداد بسیاری از معلمان به ویژه در مدارس غیرانتفاعی فاقد سوابق بیمه‌ای هستندکه در آیین نامه اجرایی این طرح، پیشنهاداتی از قبیل سال گزینش، پرونده استخدامی در آموزشگاه و لیست حضور و غیاب معلمان و کارکنان می‌تواند ملاک محاسبه قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: تصویب این طرح موجب خواهد شد آموزش و پرورش دیگر نتواند معلمان را ارزان به کار گیرد و شأن و جایگاه معلم حفظ شود.

بیشتر بخوانید: مشکلات معلمان خرید خدمت؛ تدریس برای ۹۰۰ هزار تومان!

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: معلمان آموزش و پرورش استخدام

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: معلمان آموزش و پرورش استخدام آموزش و پرورش کمیسیون آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۴۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ در مرحله ارتقای رتبه‌بندی ۱۰ امتیاز ویژه کسب می‌کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم وزیر آموزش و پرورش در صفحه‌ ویراستی خود نوشت: به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجومعلمان ورودی 98 و  99 دانشگاه فرهنگیان ( که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند ) در مرحله ارتقا رتبه‌بندی 10 امتیاز ویژه به آنها تعلق خواهد گرفت.

در عنوان بخش مشارکت‌ها 6 امتیاز و در بخش سنوات تجربی 4 امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این عزیزان در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است.

پرداخت حق‌التدریس فصل زمستان معلمان تا پایان اردیبهشت

از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر میکنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان ایلامی در انتظار اجرای طرح مهرآفرین
  • هزینه ۳ میلیونی مرحله مصاحبه برای استخدام آموزگار!