Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد کاظمیان، همبازی و از دوستان مرحوم علی انصاریان بعد از فوت وی نوشته های عجیبی و غیرقابل توصیفی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد که هنوز و بعد از گذشت یک هفته در صفحه او باقی است.

العیاذ بالله و ضمن عرض پوزش از مخاطبان عزیز، نوشته های اعتراضی این بازیکن سابق تیم ملی به ساحت خداوند تبارک و تعالی را جهت اطلاع خواهید خواند:

«خدا چرا ضعیف کشی میکنی
خدا چرا زورت به ماها میرسه فقط
چرا همش از جنس ما
چرا اونایی که اختلاس میکنن مال مردم و میخورن
حق بچه یتیم و میخورن خون مردم و میخورن
چرا اونا تو لیستت نیستن
مهرداد و علی تو فقر بزرگ شدن زحمت کشیدن
جون کندن جنم داشتن الان که تو ۴۰ سالگی موقع لذت بردن و خوشیشون بود برن زیر خاک؟
عدالتت کجا رفته؟
ما جهنم و دیدیم دیگه
اون پنجشنبه مهرداد
این پنجشنبه علی
هفته ی بعد نوبت کیه؟ »





« علی جانم
برادر بزرگم
اخر دنیا رو من امروز دیدم
ضجه ها و التماس های ننه علی پشت اتاق ای سی یو
خدا رو صدا میزد علی
خدای که نبود
من خیلی وقته حسش نمیکنم
من بمیرم واسه دل مادرت علی
علی با خاطراتت چه کنم
علی با وویسهات و چت هات چه کنم
علی کی واسم کامنت بزاره اذیتم کنه
علی کی زنگ بزنه بگه پاشو بیا میگون
علی بعد از تو خاک بر سر من
علی میری زیر خاک؟
علی به خدا التماس کردم یه بار نشون بده که هست
دل ننه علی و شاد کنه
علی خدا نیست
علی دو تا فیلمت تو جشنواره چی میشه
علی زود میام پیشت »

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۴۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمز و راز تابوت‌های مصریان باستان

کشف تابوت نوشته‌های مصری یکی از شگفت‌آورترین اکتشافات مصر باستان است. این نوشته‌ها درحقیقت مجموعه‌ای از طلسم‌های مخصوص خاکسپاری هستند که روی تابوت، تابوت‌دان و سایر اشیاء مربوط به خاکسپاری ثبت می‌شدند.

 تابوت نوشته‌ها که در دوران «پادشاهی میانه» نوشته می‌شدند، در حقیقت از نظر مصریان باستان راهنمای جامعی برای متوفی در سفر به جهان پس از مرگ بودند.

کشف تابوت‌نوشته‌های مصری از مجموعه‌ای شامل بیش از ۱۰۰۰ طلسم و افسون مخصوص خاکسپاری رونمایی کرد که در فاصله ۲۰۵۵ تا ۱۶۵۰ پیش از میلاد روی تابوت‌ها نوشته شده‌اند. این نوشته‌ها با این هدف روی اشیاء مراسم خاکسپاری نوشته می‌شدند تا امنیت متوفی در مسیر سفر به جهان بعدی را تضمین کنند.

به رغم سایر مراسم‌های خاکسپاری این دوره از تاریخ مصر باستان، تابوت‌نوشته جمعیت وسیع‌تری را دربرمی‌گرفت و فقط به اشراف‌زادگان محدود نمی‌شد. مردم طبقه متوسط نیز می‌توانستند از کاهنان و کاتبان بخواهند که این نوشته‌ها را روی تابوت‌ها ثبت کنند تا بتوانند سفر امنی داشته باشند.

با این‌که منشاء این تابوت‌نوشته‌ها نامشخص است، اما گمان می‌رود گروهی از کاهنان و کاتبان ماهر در امور مذهبی با نگارش هیروگلیف نخستین نمونه‌های این تابوت‌نوشته‌ها را خلق کرده‌اند.

یکی از جنبه‌های منحصربفرد این تابوت‌نوشته‌ها، متن‌های هیروگلیف آن است که نه برای افراد در قید حیات، بلکه به طور ویژه برای چشم‌های فرد متوفی طراحی شده بود.

با این‌که مصریان باستان در نهایت در دوره «پادشاهی نوین» (۱۵۵۰ تا ۱۰۷۰ پیش از میلاد) به متن‌های پیچیده‌تر و جامع‌تری در قالب «کتاب مردگان» دست پیدا کردند، اما تابوت‌نوشته‌ها همچنان به عنوان منبع الهام موثری در ادبیات خاکسپاری مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

تابوت‌نوشته‌ها چندین موضوع مختلف را شامل می‌شوند: حفاظت از جسد، احیای حواس، حفاظت از روح، قضاوت متوفی، صعود به معنویت، فراخواندن ایزدان و ارائه پیشکش و قربانی.

به اعتقاد مصریان باستان طلسم‌های مربوط به حفاظت از جسد برای متوقف کردن روند پوسیدگی و حصول اطمینان از سالم ماندن بقایای جسد در سفر به جهان بعدی کاربرد داشتند. بخش دیگری از طلسم‌ها نیز برای بیدار کردن حواس مختلف از جمله برای باز کردن چشم‌ها، گوش‌ها و دهان بودند تا متوفی بتواند با هوشیاری سفر کند. بخشی از طلسم‌ها برای جلوگیری از نابودی روح و بخشی دیگر برای حصول اطمینان از سنجش عادلانه و مشخص شدن اعمال خوب حین قضاوت روی تابوت نوشته می‌شدند.

در مجموع تابوت‌نوشته‌های مصری اکتشاف اساسی برای مورخانی بود که در زمینه مصر باستان و عقاید مذهبی تحقیق می‌کردند. این نوشته‌ها اطلاعات قابل‌توجهی از سنت‌های تمدن مصر باستان و اهمیت جهان پس از مرگ را ارائه می‌کنند. امروزه روند بررسی و ترجمه تابوت‌نوشته‌ها همچنان ادامه دارد و به این ترتیب می‌توان به افزایش اطلاعات درباره تمدن مصر باستان امیدوار بود.

منبع: تاریخ ما

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • تجمع اعتراض‌آمیز مردم شیراز در محکومیت جنایات اسراییل
  • گریه بهروز رهبری‌فرد با دیدن عکس انصاریان و میناوند (فیلم)
  • رمضان در سفرنامه‌های جهانگردان اروپایی
  • رمز و راز تابوت‌های مصریان باستان
  • اجرای علی انصاریان به سبک حبیب
  • (ویدئو) آهنگ شنیدنی از علی انصاریان به سبک حبیب
  • جواد خیابانی در لباسی متفاوت!
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی ۵ بیمار نیازمند به عضو شد
  • (ویدیو) واکنش پیمان یوسفی به بازنشستگی جواد خیابانی
  • بحث در مورد نداشتن عید نوروز به خاطر جنگ غزه/ علی مطهری: به خاطر ظلمی که به مردم غزه شده ما اصلا نباید عید می‌داشتیم/ هادی سروش: حرف آقای مطهری قابل قبول نیست؛ احترام به رسومات از سفارشات امیرالمومنین به مالک اشتر است