Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا کاکاوند ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه اظهار کرد: در حوزه آب و فاضلاب اقدامات خوبی در استان کرمانشاه صورت گرفته، علیرغم اینکه در بعضی شهرها با مشکل تنش آبی مواجه بودیم.

وی افزود: مشکل آبرسانی به شهرستان روانسر با اجرای یک ایستگاه پمپاژ آب حل شده و پروژه آبرسانی به شهرستان صحنه تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: شهر پاوه از سالیان گذشته با مشکل تأمین آب شرب مواجه بوده که تا سه ماه آینده این مشکل حل خواهد شد و پروژه در مرحله راه اندازی آزمایشی قرار دارد.

کاکاوند گفت: همچنین پروژه آبرسانی به گیلانغرب تکمیل و آبرسانی به شهر ریجاب و کرند تا ۲ ماه آینده بر طرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهر کرمانشاه از لحاظ آب و فاضلاب با مشکلاتی مواجه است، بیان کرد: شهر کرمانشاه با افت فشار و قطعی آب مواجه بود که با تأمین آب از ۱۰ حلقه چاه و استفاده از منابع آبی میان دربند، سراب قنبر، طاق بستان، ده پهن و سد گاوشان وضعیت بهتر شده است.

کاکاوند ادامه داد: طرح تأمین آبرسانی برای کرمانشاه از سد گاوشان قرار بوده است در سال ۹۴ تکمیل شود اما به دلیل کمبود اعتبار، هنوز اهداف این پروژه محقق نشده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: از کمبود ۹۵۰ لیتر بر ثانیه آب کرمانشاه، ۶۵۰ لیتر بر ثانیه آن از طریق ۱۱ حلقه چاه با کمک شهرداری کرمانشاه تأمین شده که سه حلقه آن وارد مدار آبرسانی شده است اما هم اکنون ۲۰ درصد شهر کرمانشاه با قطعی و افت فشار آب درگیر است.

وی افزود: ۶۵ درصد شبکه فاضلاب کرمانشاه مدرن و مابقی سنتی است و هم اکنون از پروژه تصفیه خانه کرمانشاه از سه قسمت، یک قسمت آن هم به صورت ناقص اجرا شده است و برای تکمیل آن به یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

کاکاوند با اشاره به اهمیت کیفیت آب شرب مصرفی تصریح کرد: استان کرمانشاه یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت آب را در اختیار دارد و در ماه گذشته که در یکی از شهرهای مرزی مسمومیت اتفاق افتاد و دلیل آن مشخص نشد برای کنترل کیفیت آب سه میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: تعداد اکیپ‌های تعمیر و نگه داری و گند زدایی از ۶ اکیپ به ۱۶ و اکیپ‌های نمونه برداری آب از هفت به ۱۶ افزایش یافته است و شاخص کیفیت آب در کرمانشاه به بیش از ۹۹ درصد و در شهرستان‌ها به ۹۶ درصد ارتقا یافته است.

کد خبر 5145103

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه آب و فاضلاب استان کرمانشاه آبرسانی تصفیه خانه فاضلاب چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راهپیمایی 22 بهمن ویروس کرونا دهه فجر انقلاب اسلامی ایران واکسن کرونا 22 بهمن بوشهر کرمانشاه عکس استانها خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شهرکرد اردبیل استان کرمانشاه آب و فاضلاب کیفیت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۶۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی

به گزارش خبرنگار مهر، مارال محبوب ظهر سه شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها در خصوص طرح ایجاد تأسیسات فاضلاب شهر انزلی اظهار کرد: این طرح از سال ۱۳۷۲ با هدف ارتقا بهداشت عمومی، سلامت شهروندان، حفظ محیط زیست، جلوگیری از آلودگی سواحل دریا و تالاب بین المللی انزلی و حفظ منابع آبی آغاز شد.

وی به اقدامات و اعتبارات تخصیص داده شده در طرح فاضلاب بندر انزلی اشاره کرد و افزود: تا کنون احداث تصفیه خانه فاضلاب منطقه ایلیاران بندر انزلی به ظرفیت تصفیه ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز از جمله اقدامات مهمی بوده که به مرحله بهره برداری رسیده است و برای اینکه این نیاز تأمین شود، بالغ بر ۲۰۵ کیلومتر لوله گذاری در سطح شهر اجرا شده است.

محبوب به احداث ۲ ایستگاه پمپاژ فاضلاب اصلی و ۲ باب بالا آورنده اشاره کرد و افزود: برای احداث ۵ ایستگاه پمپاژ دیگر زمین خریداری شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت جلوگیری از ورود فاضلاب به دریای خزر و تالاب بین المللی بندرانزلی و حفظ سلامت شناگاه ها در مناطق ساحلی، شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در سریع‌ترین زمان ممکن، با اجرای طرح‌های فوری و کوتاه مدت شامل احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب منطقه انصارالحسین، ایستگاه پمپاژ فاضلاب پارک بادی منطقه پاسداران و ایستگاه پمپاژ فاضلاب منطقه اختر کاویان و خطوط انتقال مربوطه اقدامات مؤثری در راستای جلوگیری از ورود آلودگی به دریای خزر و تالاب بین المللی انزلی به انجام رسانیده است.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان گیلان همچنین بیان داشت: در حال حاضر تصفیه خانه شرقی بندر انزلی با ظرفیت ۱۲۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز، با پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصد، به همراه ایستگاه پمپاژ و خطوط انتقال ورودی و خروجی در دست اجرا است.

محبوب با اشاره به اینکه این پروژه از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان گیلان و از پروژه‌های ویژه وزارت نیرو بوده است، تصریح کرد: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز و تکمیل پروژه‌ها پسابی با استاندارد تخلیه به آب‌های سطحی، تولید و وارد تالاب بین المللی بندر انزلی و دریای خزر می‌شود.

کد خبر 6086448

دیگر خبرها

  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • تعویض شیرآلات خط اصلی آبرسانی غرب قم
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب