Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@04:10:37 GMT

قطع درختان دالان سبز مادوان‌ داراب

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۸۸۰۰۸

قطع درختان دالان سبز مادوان‌ داراب

شیراز- قطع درختان کهنسال جاده روستای مادوان بخش فسارود داراب در روزهای گذشته اعتراض و واکنش‌های مردم و فعالان اجتماعی را به‌دنبال داشته است. این درختان چون یک دالان سبز جاده مادوان را در برگرفته بودند و گردشگران و عابران را در سایه سار خود به مقصد می‌رساندند.

 همین پوشش سبز دالان مانند با درختان تناور و چشم‌نواز جاده مادوان را به مقصد گردشگران تبدیل کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطع درختان این مسیر سبز توسط نیروهای ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی داراب، آه‌ از نهاد فعالان فضای مجازی داراب درآورد. قطع‌کنندگان مدعی صدور مجوز قطع از سوی منابع طبیعی و بخشداری هستند اما بخشداری داراب صدور این مجوز را رد می‌کند.
انتقاد کنندگان به این اقدام با اشاره به‌ خاطرات و عکس‌های زیبای خود در کنار این درختان کهنسال، از مسئولان شهرستان داراب خواستند جلوی تخریب بیشتر درختان این جاده را بگیرند. این اعتراض به ورود فرماندار داراب و صدور دستور توقف قطع و توقیف درختان بریده شده منجر شد.
اصغر فرودی گفت: با قطع درختان حتی درختان خشک به این شیوه مخالفیم و باید درختان احیا و آبیاری لازم انجام شود تا دیگر شاهد خشک شدن درختان تنومند این منطقه نباشیم.
تنها درختان خشک شده با اخذ مجوز قطع شدند
مسئول ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی داراب در خصوص علت قطع درختان جاده مادوان که از سوی این نهاد صورت گرفته است، گفت: این ایستگاه با قدمتی بیش از ۶۰ سال یکی از برجسته‌ترین ایستگاه‌های تحقیقاتی کشور است که در بسیاری از زمینه‌ها نیاز به بازسازی و ترمیم دارد.
مجید رجایی افزود: در ۶ ماه گذشته که بنده عهده‌دار مسئولیت این ایستگاه شده‌ام برخی اقدامات اصلاحی از جمله نوسازی باغ‌های ایستگاه شروع شده است که مردم در چند ماه آینده شاهد نتایج آن خواهند بود.
وی ادامه داد: درختان محوطه و اطراف اراضی زراعی ایستگاه سنی بیش از ۶۰ سال دارند که برخی از آنها به طور کامل خشک شده‌اند و حذف و جایگزینی آنها امری منطقی و ضروری است.
مسئول ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی داراب گفت: این درختان نیز همانند هر موجود زنده دیگری دارای عمر مربوط به خود هستند و برای هر کدام مرگ و جایگزینی امری اجتناب‌ناپذیر است.
رجایی بیان کرد: قطع درختان خشک شده با هماهنگی منابع طبیعی شهرستان انجام شده و بخشداری منطقه هم در جریان بوده است؛ در این رابطه حتی یک درخت دارای برگ سبز قطع نشده‌ است و فقط درختانی که به طور کامل خشک بوده‌، حذف شده‌اند.
بخشداری فسارود مخالف قطع درختان جاده مادوان بوده است
بخشدار فسارود داراب نیز در پیامی که در فضای مجازی منتشر کرد، در واکنش به قطع درختان جاده مادوان گفت: برای قطع این درختان هیچ هماهنگی با بخشداری صورت نگرفته است.
لیلا خوش‌گفتار گفت: با ورود بخشداری و شورای بخش فسارود مانع از قطع درختان شده‌ایم و با دعوت از مسئولان از جمله فرماندار، امام جمعه از نزدیک آنها را در جریان قطع درختان قرار دادیم.
وی ادامه داد: بخشداری از مجوز و مزایده قطع درختان توسط نهادهای مربوطه کاملاً بی‌اطلاع بوده و در مرحله قبل که این اقدام با اعتراض‌های مردمی و شوراها و دهیاران مواجه شد به دوستان متذکر شده‌ایم بخشداری مخالف قطع درختان حتی درختان خشک شده است.
بخشدار فسارود بیان کرد: با توجه به اینکه این منطقه یک منطقه گردشگری و دارای درختان با قدمت و میراثی کهن است، هنرمندانی داریم که بتوانند از درختان خشک شده هم به بهترین شکل ممکن در زیباسازی محیط استفاده کنند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: درختان خشک شده جاده مادوان منابع طبیعی قطع درختان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۸۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرشاخه کاری درختان گردو در نهاوند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سرشاخه کاری درختان گردو در نهاوند
  • مشکلات کانال‌های آبیاری و زهکشی نخیلات آبپخش پیگیری می شود
  • (ویدیو) وزش باد شدید باعث شکستن درختان این شهر شد
  • وزش باد شدید باعث شکستن درختان در ملکشاهی شد
  • تصاویری از شکستن درختان در ایلام به دلیل وزش باد شدید
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف زنجیره ای در محور فسا - داراب
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف محور فسا - داراب
  • نشست مدیرکل اتباع البرز با اعضای بخشداری آسارا
  • تجهیز ۲۸ بخشداری آذربایجان‌شرقی به فیبرنوری
  • حال ناخوش درختان کاشته شده در خیابان رضوان داراب + فیلم