Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۷۰هزارهکتار از اراضی کشاورزی استان به آبیاری نوین مجهز شده است.

رسول جلیلی در گفت وگو با ایسنا افزود: از آغاز اجرای طرح های آبیاری تحت فشار تا کنون ۷۰هزار هکتار از اراضی استان با اعتبار بیش از ۴۴میلیارد تومان به سیستم های آبیاری نوین مجهز شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص طرح هایی که در سال جاری در آذربایجان غربی اجرا می شود، تصریح کرد: اجرای پروژه های توسعه آبیاری تحت فشار در سال جاری در سطح استان ۲۹۸۱هکتار اجرا و به بهره برداری رسیده و میزان اراضی درحال اجرا در سطح استان ۱۹۲۵ هکتار است.

جلیلی با توجه به کمبود بارش ها نسبت به دراز مدت و صرفه جویی در مصرف آب، اجرای طرح های آبیاری نوین یک راهکار مناسب است، یاد آور شد: از زمان اجرای این طرح ۱۵۴ میلیون متر مکعب آب در استان ذخیره شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از سال ۹۳تاکنون ۱۷هزار و  ۸۵۰هکتار از اراضی حوضه دریاچه ارومیه در استان به سیستم های نوین آبیاری مجهزشده که موجب صرفه جویی در مصرف آب به میزان ۳۹ میلیون متر مکعب آب شده است.

وی در خصوص مزایای به کار گیری روش های آبیاری نوین نیز اظهار کرد: افزایش ۴۰درصدی راندمان آبیاری، صرفه جویی در مصرف آب، متوسط پتانسیل افزایش عملکرد پحصول بیش از ۳۰درصد ، متوسط پتانسیل کاهش مصرف سم  وکود شیمیایی تا ۲۵ درصد، حذف علف های و کاهش هزینه در آبیاری از مزایای این طرح است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سیستم آبیاری نوین درياچه اروميه آذربایجان غربی آبیاری نوین صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۸۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارومیه مهیای جشنواره ورزشی ، تفریحی و فرهنگی می شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی در این جلسه با تاکید بر برگزاری هر چه بهتر این رویداد با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی و توجه بیش از پیش به دریاچه ارومیه ، احیای این دریاچه را یکی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم برشمرد

 ابراهیمی افزود : برگزاری این جشنواره توجه ویژه دولت   به دریاچه ارومیه و بهبود شرایط آن را به نمایش خواهدگذاشت و حضور خانواده‌ها در یک برنامه و رویداد تفریحی ورزشی می‌تواند زمینه ساز ایجاد شادابی در جامعه شود.

 در پایان این جلسه، حاضرین به بررسی میدانی   محل برگزاری جشنواره پرداختند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۸ درصدی بارش‌ها در حوضه دریاچه ارومیه
  • ارومیه مهیای جشنواره ورزشی ، تفریحی و فرهنگی می شود
  • تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب
  • قرارگیری صرفه‌جویی در اولویت برنامه‌های مصارف آب شرب و کشاورزی زنجان
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • بارش‌های سال آبی جاری آذربایجان‌غربی؛ ۱۸ درصد بیشتر از بلندمدت
  • بارش‌های نیمه اول سال آبی در آذربایجان‌غربی به ۲۵۲ میلی‌متر رسید
  • حال خوب دریاچه ارومیه عیدانه ای به مسافران
  • حجم ذخیره آبی در سدهای خوزستان به بیش از ۱.۸ میلیارد مترمکعب رسید