Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ثبت نام اینترنتی مرحله جدید ارائه تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق از امروز شنبه، ۲۵ بهمن خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، افتخاری گفت: در ادامه سیاست حمایت اجتماعی و اجرای طرح‌های رفاهی برای بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، ثبت نام اینترنتی پنجمین مرحله ارائه تسهیلات وام ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق (سومین مرحله در سال ۱۳۹۹) به مبلغ ۲۵ میلیون تومان از ساعت ۸ صبح امروز شنبه ۲۵ بهمن ۹۹ تا جمعه ۸ اسفند در درگاه خدمات الکترونیک صندوق به نشانی sabasrm.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ir اجرا شد.

وی با یادآوری اینکه «دی امسال دومین مرحله وام ازدواج فرزندان در سال ۱۳۹۹ به مبلغ ۲۵ میلیون تومان برای افراد واجد شرایط به حساب بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش واریز شد»، اظهار داشت: نوبت اول این تسهیلات به مبلغ ۲۰ میلیون تومان برای واجدین شرایط، در تیر امسال پرداخت شده بود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی ادامه داد: تسهیلات نوبت جدید حداکثر هزار فقره بود و به آن دسته از فرزندان یا نوه‌های تحت تکفل بازنشستگان، موظفان و همسر وظیفه بگیر صندوق بازنشستگی کشوری تعلق می‌گیرد که خودشان و همسرشان برای اولین بار ازدواج کرده باشند.

افتخاری درباره شرایط متقاضیان این تسهیلات نیز گفت: تاریخ عقدنامه فرزندان باید از اول خرداد، ۹۸ تا اول اسفند، ۹۹ باشد و بازنشستگان و موظفانی که در دوره‌های قبلی درباره اخذ تسهیلات مزبور برای یکی از فرزندان اقدام کرده باشند، امکان ثبت نام و بهره مندی از تسهیلات جاری را برای سایر فرزندان خود ندارند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: یکی از شرایط پرداخت وام، متناسب بودن آن با حداقل حقوق و با در نظر گرفتن حداقل یک میلیون تومان خالص دریافتی در بهمن ۹۹ است تا کمترین فشار برای بازپرداخت اقساط به مشمولان طرح وارد شود.

افتخاری تصریح کرد: صرفا یک فقره تسهیلات به فرزندان پرداخت می‌شود و ذی نفع بودن هردوی پدر و مادر متقاضیان موجب امتیازی برای دریافت دوفقره تسهیلات برای فرزندانشان نخواهد بود.

وی گفت: متقاضیانی که در دوره قبل ثبت نام کرده اند و مشمول این تسهیلات نشده اند در صورت تمایل باید مجدد ثبت نام کنند.

افتخاری مهلت ثبت نام اینترنتی از طریق درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir را تا ۸ اسفند ۹۹ اعلام کرد و گفت: زمان پرداخت تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری پس از پایان زمان ثبت نام و بررسی اولویت‌ها و همچنین تعیین مشمولان مشخص خواهد شد، اما هدف گذاری برای پرداخت، پایان اسفند امسال است.

تسهیلات مورد نظر مشمول «بیمه عمر مانده بدهکار» خواهد بود که هزینه آن برعهده متقاضی است. برچسب ها: ثبت نام ، وام ، بازنشستگان ، فرزندان

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ثبت نام وام بازنشستگان فرزندان ازدواج فرزندان بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری میلیون تومان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۸۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ رفتار ناسالم که می‌تواند دوران بازنشستگی شما را به چالش بکشد

بازنشستگی به‌عنوان یک فصل جدید در زندگی این شانس را به شما می‌دهد که فضایی عاری از تنش‌ و چهارچوب‌های شغلی را تجربه کنید با این حال این دوران فصل «نه گفتن» به رفتارهایی است که سابق بر این، آنها را انجام می‌دادید و یا با زیاد شدن اوقات فراغت به آنها عادت می‌کنید. در ادامه به هشت مورد از شایع‌ترین این رفتارها اشاره می‌کنیم.

۱. نشسته زندگی نکنید

افراد زیادی هستند که به محض بازنشستگی، یک مبل یا قسمتی از خانه را به‌عنوان جای همیشگی خود انتخاب می‌کنند و در تله‌ای به نام «نشستن ممتد» گیر می‌افتند. بی تحرکی و عدم فعالیت‌های بدنی علاوه بر ضعیف کردن ماهیچه‌ها، خطر ابتلاء به مشکلات مختلفی مثل چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. ورزش منظم اعم از پیاده‌روی، شنا و یوگا می‌تواند به‌طور قابل توجهی سلامت عمومی بدن را بهبود ببخشد.

۲. سالم بخورید
‌بازنشستگی اوقات فراغت را بیشتر می‌کند و احتمالا با حضور طولانی‌تر در خانه، میان وعده‌های بیشتری به سبد غذایی شما اضافه می‌شود، اما افراط در عادت غذایی ناسالم و مصرف بیش از اندازه غذاهای فرآوری شده و میان وعده‌های شیرین و پرچرب، منجر به افزایش وزن و ابتلاء به بیماری‌های مزمن می‌شود. بازنشستگان باید یک رژیم غذایی متعادل شامل میوه و سیزیجات، غلات و پروتئین‌های بدون چربی برای سوخت و ساز بدن و حفظ سلامت مطلوب، در اولویت غذایی خود قرار دهند.

۳. مغز بازنشستگی ندارد

بازنشستگی اصلا به معنای متوقف شدن فعالیت‌های ذهنی مثل خواندن، حل کردن پازل یا یادگیری یک مهارت جدید نیست. غفلت از فعالیت‌های ذهنی می‌تواند علاوه بر کسالت‌بار کردن زندگی، در تضعیف حافظه و ابتلاء به آلزایمر و زوال عقلی شناختی تاثیر جدی داشته باشد. با اضافه کردن حداقل یک فعالیت ذهنی پویا علاوه بر به‌زیستی مغزی احساس رضایت بیشتری از دوران بازنشستگی خواهید کرد.

۴. زیاد خوابیدن انتقام خوبی برای کم خوابی‌های دوران شغلی نیست

خواب کافی و آرام یکی از فاکتورهای مهم سلامتی در زندگی است که معمولا در دوران پرتنش کاری نادیده گرفته می‌شود، اما تجربه کم‌خوابی به معنای ابتلاء به پرخوابی در دوران بازنشستگی نیست. توصیه محققان سلامت داشتن یک برنامه خوابی ثابت شامل ۷ تا ۹ ساعت خواب با کیفیت برای ارتقاء حس نشاط و شادی است.

۵. از خودتان دست نکشید

برخی از افراد با تصور اینکه استراحت بیشتر لزوم پیگیری سلامت جسمی را کم می‌کند اقدام به حذف معاینات جسمی مثل معاینات چشم و دیگر چکاپ‌های پیش گیرانه در دوران بازنشستگی می‌کنند در صورتی که غربالگیری‌های معمول و واکسیناسیون و دیگر معاینات پزشکی می‌تواند به بازنشستگان در بهبود کیفیت زندگی کمک قابل توجهی بکند.

۶. بازنشستگی حذف شدن از جامعه نیست

بازنشستگی با کم‌شدن طبیعی بخشی از مراودات روزانه همراه است و پیوند نخوردن با گروه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی تازه می‌تواند منجر به  انزوای اجتماعی شود. تنهایی و انزوا پیامدهای مخاطره‌آمیزی مثل افسردگی و مشکلات قلبی و عروقی به همراه دارد. حضور فعال بازنشستگان در مراودات اجتماعی و پیوستن به گروه‌های یا باشگاه‌ها راه حلی اساسی برای در امان ماندن از این تهدیدات جسمی و روانی است.

۷. با احتیاط خرج کنید

ممکن است با شروع بازنشستگی دسترسی شما به امکانات و تمهیدات مالی شغل‌تان مثل اضافه کاری، پاداش و مساعدت کاهش پیدا کند و همین مساله عدم اطمینان مالی مقطعی بوجود آورد.  برای همین با در نظر گرفتن نیازهای جاری، اصل مدیریت سرمایه‌گذاری و بودجه‌بندی را در دستور کار خود قرار دهید. اگر قرار است سرمایه گذاری‌های خاصی را شروع کنید از مشورت با یک مشاور حرفه‌ای در آن حوزه غافل نشده و تصمیمات مالی آگاهانه ای اتخاذ کنید تا از رفاه مالی خود و خانواده در این فصل از زندگی مراقبت کنید.

۸. خبر جدیدی در گذشته نیست

بازنشستگی فرصت خوبی برای در آغوش گرفتن لحظات است، اما برخی افراد با فکر کردن زیاد به گذشته و بررسی اتفاقات آن به پشیمانی‌های عمیق  و حتی نوشخوار ذهنی مبتلا می‌شوند. احساس پشیمانی و عدم رضایت از زندگی یکی از افکار شایع در دوران بازنشستگی است و غم، اندوه و رنجش فراوانی به همراه دارد. بدانید تغییر اجتناب‌ناپذیر است، مقاومت در برابر تغییر صرفا باعث از دست رفتن  فرصت‌های رشد موجود می‌شود. بازنشستگان باید با ذهنی باز و با بهره‌گرفتن از تجربه‌های خود به افزایش غنای زندگی خود و اطرافیان کمک کنند. انعطاف‌پذیری و سازگاری کلید موفقیت در دوران بازنشستگی و استقبال از موهبت‌های زندگی است.

 منبع : سایت لایف‌هک

ترجمه : لیلا شرفی، خبرنگار تحریریه جوان قدس

دیگر خبرها

  • ۸ رفتار ناسالم که می‌تواند دوران بازنشستگی شما را به چالش بکشد
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • همکاری کمرنگ برخی بانکها برای پرداخت تسهیلات ازدواج در بویراحمد
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان