Web Analytics Made Easy - Statcounter

داستان پُر فراز و نشیب زندگی لئو تولستوی در برنامه «کتاب شب» رادیو تهران با صدای بهروز رضوی روی آنتن می‌رود.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی رادیو تهران، برنامه «کتاب شب» بازخوانی رمان‌ها و کتاب‌های مشهور ایران و جهان را با صدای بهروز رضوی به عهده دارد و زندگینامه داستانی مفاخر و مشاهیر را نیز بازخوانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هفته از امشب شنبه ۲۵ بهمن ماه، داستان پُر فراز و نشیب زندگی عجیب تولستوی در «کتاب شب» رادیو تهران از ساعت ۲۳:۳۰ روی موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز پخش می‌شود.

لئو تولستوی نویسنده نامدار روس، زندگی پُر فراز و نشیب و عجیبی داشت. او خالق رمان «جنگ و صلح»، یکی از بزرگترین رمان‌های ادبیات جهان (با سه هزار صفحه) بود که برای خلق آن چندین سال سختی و رنج کشید. مشهور است که همسرش، دست‌نویس این رمان را هفت بار پاکنویس کرد و این در حالی بود که ۱۳ بچه هم برای نویسنده به دنیا آورده بود. با این حال روابط این زن و شوهر آنقدر عجیب و باور نکردنی بود که تا به حال درباره آن چندین کتاب مستقل نوشته‌اند.

ماجرا‌های شنیدنی این زندگی را شنوندگان رادیو تهران می‌توانند به مدت شش شب، از شنبه ۲۵ تا پنجشنبه ۳۰ بهمن از برنامه «کتاب شب» با روایت بهروز رضوی بشنوند.

سردبیر و نویسنده این برنامه، محمدباقر رضایی، تهیه کننده رضا قربانی و صدابردار آن محسن فراهانی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رادیو تهران صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برنامه کتاب شب رادیو تهران کتاب شب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۸۹۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بوستان سعدی» با صدای ساعد باقری

بوستان سعدی را باید شناسنامه ادبی ایران و ایرانی به شمار آورد، کتابی سرشار از پند و حکمت که با زبانی بسیار فاخر و شیرین برای حافظه تاریخی و ادبی ایران باقی مانده است. قرن‌های متمادی این کتاب در زمره یکی از سرمایه‌های ادبی ایران به شمار رفته و در تعلیم و زبان‌آموزی نسل‌های مختلفی از ایرانیان نقش ایفا کرده است.

بوستان سعدی یا سعدی‌نامه، نخستین اثر سعدی است که کار سرودن آن در سال ۶۵۵ هجری قمری پایان یافته‌است. سعدی این اثر را زمانی که در سفر بوده‌است، سروده و هنگام بازگشت به شیراز آن را به دوستانش عرضه کرده‌است.

این اثر در قالب مثنوی و در بحر متقارب سروده شده و از نظر قالب و وزن شعری حماسی است، هر چند که از نظر محتوا به اخلاق و تربیت و سیاست و اجتماعیات پرداخته است. این کتاب همچنین به انتخاب نشریه گاردین جزو ۱۰۰ کتاب برتر تاریخ بشریت برگزیده شده است.

انتشارات کتاب نیستان در قالب تولید محصولات صوتی خود اقدام به تولید کتاب صوتی «بوستان سعدی» با صدای استاد ساعد باقری کرده است.

باقری شاعر ایرانی معاصر، مجری رادیو و تلویزیون است. بسیاری از مخاطبان وی او را با برنامه‌های ادبی‌اش در رادیو و نیز تلویزیون به‌ویژه در ماه مبارک رمضان می‌شناسند و صدای گرم او در کنار نکته‌های نغضی که در زمینه تفسیر متون کهن فارسی بیان می‌کند سال‌هاست که مخاطبان ثابت و پروپاقرصی در میان نسل‌ها و سطوح سنی مختلف مخاطب رادیو و تلویزیون داشته است.

کتاب گویای «بوستان سعدی» شامل ۱۱ ساعت و ۵۰ دقیقه، با قیمت ۵۵ هزار تومان برای مخاطبان عرضه شده است.

دیگر خبرها

  • «رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند
  • حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری خطیب نماز جمعه این هفته تهران
  • حجت‌الاسلام حاج علی اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • برپایی هفت میز خدمت در نماز جمعه این هفته تهران
  • رمان قتل داریوش مهرجویی به کجا رسید؟
  • لازم است تلویزیون در طول سال کنار کتاب باشد نه چند روز خاص!
  • «بوستان سعدی» با صدای ساعد باقری
  • ساره خسروی؛ مترجم: روانشناسان خواندن «سلام زیبا» را به مراجعین خود پیشنهاد می‌کنند
  • روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم