Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز شنبه با بیان این این مطلب به خبرنگاران افزود: با توجه به افزایش قیمت گندم و به تبع آن افزایش قیمت آرد، اخبار و گزارشی دال بر افزایش عرضه خارج از شبکه آرد و گندم با حجم گسترده ای در شهرستان خدابنده انجام و این امر منتهی به اخلال در نظام اقتصادی شده است.
وی با بیان اینکه در این خصوص با بررسی های بعمل آمده مشخص شد که زنجیره ای بین اتحادیه آرد و نان، کارخانه های آرد و شرکت حمل و نقلی که متصدی انحصاری جابجایی آردها از کارخانه به نانوایی ها هستند تشکیل به نحوی که کیسه های آرد نوع اول و دوم در قالب صدور حواله و اختصاص سهمیه به نانوایی ها ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه در این راستا رانندگان شرکت حمل و نقل بدون تخلیه  کیسه های آرد در مقصد، کیسه های آرد 36 هزار تومانی و 52 هزار تومانی به مبلغ 100 هزار تومان خریداری کرده و این کیسه های آرد را به 2 روش یعنی یا به اشخاص ثالث به قیمت 200 هزار تومان می فروختند یا به همان مبدأ یعنی کارخانه عودت می دادند.
حجت الاسلام نیارکی با تأکید بر اینکه اخلالگران در نظام اقتصادی از تیغ عدالت رهایی نخواهند یافت اظهار داشت: با بررسی حسابهای مالی اشخاص، گردش مالی آنان که میلیاردی گزارش شده و بر اساس برآوردهای انجام شده هم اکنون کارخانه آرد و نان در خدابنده دارای آرد اضافه موجودی بالغ بر 30 هزار تن است که کارخانه آرد با برگشت این سهمیه ها به همان کارخانه و  در قالب سهمیه جدید به نانوایی ها، گندمهای دولتی را برای آرد شدن تحویل کارخانه می دادند و بدون تبدیل با آرد به صورت قاچاق به فروش می رساندند.
وی با بیان اینکه اتحادیه نانوایان شهرستان خدابنده ضمن مشارکت در این فرایند و ایجاد سهمیه غیر واقعی و اخذ وجوه غیر قانونی از نانوایی‌ها و رانندگان  اقدام می‌کردند بیان داشت: با بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده و اذعان عوامل و رانندگان، این کار از زمان یارانه ای شدن گندم در جریان بوده و اکنون تشدید شده است.
رییس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: ضعف در نظارت و کنترل موضوع از سوی حوزه های بازرسی منجر به این امر شده که در حال حاضر تعداد 9 نفر بازداشت و اتهامات سایر افراد و متهمان در دادسرای زنجان دست بررسی است.

برچسب‌ها گندم خدابنده اقتصادی قاچاق زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم خدابنده اقتصادی گندم خدابنده اقتصادی قاچاق زنجان اخبار کنکور کیسه های آرد نانوایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۰۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد

 اصغر بلکی‌وند در مراسم روز زمین پاک که در مجموعه تفریحی باغ فدک بروجرد برگزار شد افزود: ۳ هزار کیسه پارچه‌ای به مناسبت هفته زمین پاک در نانوایی‌های شهرستان بروجرد توزیع می‌شود، جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های پلاستیکی گامی بزرگ در کاهش استفاده از پلاستیک است. 
وی اظهار داشت: طبق گزارش سازمان ملل، سالانه ۴۳۰ میلیون تن پلاستیک تولید می‌کنیم، با توجه به اینکه بازیافت پلاستیک سخت است مشکلاتی برای زمین ایجاد می‌کند. 
رییس اداره محیط زیست بروجرد گفت: متاسفانه در کشور‌های پیشرفته بازیافت پلاستیک‌ها ۱۰ تا ۱۵ درصد است و ۹۰ درصد وارد طبیعت می‌شوند، پلاستیک‌ها ۵۰۰ سال طول می‌کشد تا تجزیه شوند. 
بلکی‌وند با اشاره به اینکه در آینده نزدیک شاهد بیماری‌های مختلف در اثر‌ها ساختن پلاستیک‌ها در طبیعت خواهیم بود افزود: استفاده کمتر از پلاستیک‌ها تاثیر بسزایی در جلوگیری از آلودگی محیط زیست و طبیعت دارد، یکی از راهکار‌های مهم برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست آموزش کودکان در مدارس است. 
وی اظهار داشت: مسئولان نیز وظیفه دارند قوانینی مصوب کنند تا از پلاستیک در تولیدات کمتر استفاده شود، محصولات بسته بندی شده باعث تولید زباله بیشتر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد
  • اهدای ۴۰۰ کیسه آرد رایگان به نیازمندان در بشاگرد
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • رشد تولید گندم در استان یزد
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد
  • دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود
  • آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در ارومیه
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد