Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار حسین رحیمی با بیان اینکه در تهران، به طور میانگین روزانه 15 تا 20 هزار نفر به مراکز انتظامی مراجعه می‌کنند، گفت: بالغ بر 80 درصد پرونده‌ها در کلانتری‌های تهران حل و فصل می شود.

به گزارش برنا؛ سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در برنامه زنده تلویزیونی با بیان اینکه شاید در طول یک سال گذشته از نیروی انتظامی کمتر در بحث مقابله با کرونا یاد شد، گفت: ما نیز در طول این مدت با تمام توان در کنار مدافعلان سلامت، اقداماتمان را انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در طول این سال ها، با مدیریت خوب سردار اشتری؛ فرمانده نیروی انتظامی، انصافاً رویکرد مردم‌محوری و جامعه‌محوری را مدنظر قرار دادیم، در پایتخت نیز که می‌تواند الگویی برای تمام استانهای کشور باشد، تلاش کردیم این رویکرد روی دهد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: ما دو رویکرد "مردم‌مدارانه" و "مقتدرانه" داریم، برخورد مقتدرانه طبیعتاً برای مجرمان است، ما با فردی که مخل امنیت مردم است شوخی و تعارف نداریم و حتماً با رویکرد مقتدرانه با این افراد از جمله اوباش، قاچاقچیان موادمخدر و سارقان برخورد می‌کنیم.

رحیمی با بیان اینکه در تهران بزرگ با طرحهای مختلف همچون "رعد"، "کاشف"، "ظفر" و "اقتدار"، رویکرد مقتدرانه خود را اجرا می‌کنیم، خاطرنشان کرد: علاوه بر رویکرد مقتدرانه، اقدامات آموزشی و اجتماعی خود را نیز دنبال می‌کنیم و رویکرد فرهنگی، ایجابی، آموزشی و ارشادی پلیس به مراتب بیشتر از سایر اقدامات است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در یک سال گذشته، سبک زندگی و کسب و کار مردم با شیوع کرونا تغییر پیدا کرد، متذکر شد: با شیوع کرونا، مأموریت برخی از سازمانها مانند عزیزان کادر درمان بیشتر شد، بعد از این عزیزان، کار مأموران نیروی انتظامی نیز مضاعف شد، حضور کارمندان در بسیاری از ادارات کاهش پیدا کرد اما ما آماده‌باش بودیم.

او ادامه داد: در بخش اصناف، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، محدودیت سفر و امنیت شهرها، اقدامات خود را انجام دادیم، به طور مثال خاموشی‌ها شبانه معابر، واقعاً کار ما را در مباحث انتظامی، راهنمایی و رانندگی و امنیت بیشتر کرد البته ما نیز تلاشمان را بیشتر کردیم که بحث احساس امنیت از جامعه سلب نشود.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در تهران، به طور میانگین روزانه 15 تا 20 هزار نفر به مراکز انتظامی مراجعه می‌کنند، یادآور شد: بالغ بر 80 درصد پرونده‌ها در کلانتری‌های تهران حل و فصل می شود.

رئیس پلیس تهران عنوان کرد: به طور مثال اگر خودروی یک شهروند سرقت شود، آن شهروند می‌تواند اپلیکیشن، "پلیس من" را نصب و سرقت خودرو را در این سامانه اعلام کند؛ پس از درج اطلاعات خودروی مسروقه، به سرعت در تمام کشور اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد و تمام یگانها از سرقت خودروی مذکور مطلع می‌شوند یعنی نیاز به مراجعه به کلانتری و آگاهی نیست.

رحیمی با بیان اینکه بعد از کادر درمان، در نیروی انتظامی شاهد بیشترین ابتلا به کرونا بودیم، افزود: تعداد زیادی از پرسنل نیروی انتظامی نیز بر اثر ابتلا به این بیماری به شهادت رسیدند، یعنی نمی‌شد که متهم را بازداشت نکرد، همکاران ما باید روزانه ده‌ها متهم را بازداشت کنند و امنیت تعطیل‌بردار نیست.

او با تأکید بر اینکه شروع و پی‌جویی کشف جرم از لحظه‌ای است که مالباخته اطلاعاتش را با پلیس در میان می‌گذارد، گفت: تمام این اطلاعات در سامانه 110 ثبت می‌شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در طول یکی، دو سال گذشته طرحی را برای کاهش فاصله وقوع و کشف جرم دنبال می‌کنیم، بیان کرد: روزانه صدها جرم کشف و مجرمان بازداشت می‌شوند، طبیعتاً فرصت نداریم و صحیح هم نیست که برای هر موضوعی اطلاع‌رسانی کنیم اما برخی از عزیزان، فیلمهای مربوط به سرقت را در فضای مجازی منتشر می‌کنند، این کار زمینه ایجاد ناامنی و تشویش اذهان عمومی را فراهم می‌کند، اینگونه نیست که اگر این فیلم در فضای مجازی منتشر شد به سرعت به دنبال کشف آن برویم و برای کشف سایر پرونده‌های سرقت که فیلمی از آنها منتشر نشده، کاری انجام ندهیم.

رئیس پلیس تهران با تأکید بر اینکه فلسفه وجودی نیروی انتظامی کشف جرم، رسیدگی به خواسته‌های مردم و ایجاد امنیت در جامعه است، اظهار کرد: به طور مثال زمانیکه سارق تلفن‌همراه آقای علی دایی را بازداشت کردیم، گفتند که چرا دیگر سارقان را بازداشت نمی‌کنید، واقعاً اینگونه نیست و برای ما فرقی نمی‌کند که مالباخته و شاکی چه کسی باشد.

رحیمی با بیان اینکه روزانه ده‌ها تن موادمخدر، ده‌ها دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه توسط نیروی انتظامی کشف و ده‌ها سارق بازداشت می‌شوند، گفت: تمام این موارد اطلاع‌رسانی نمی‌شود. انتظار ما از مردم این است که به پلیس کمک کنند که سریع‌تر دست پلیس پر شود، سرنخها در اختیارش قرار گیرد تا جرم کشف شود.

این مقام انتظامی با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در آستانه نوروز نیز خاطرنشان کرد: از اکنون اقدامات پلیس درباره ایام نوروز شروع شده، در حال حاضر به صورت محسوس و نامحسوس بازار و مراکز خرید را تحت پوشش خود قرار داده و اقدامات امنیتی خود را در آنجا انجام می‌دهیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تهران حوادث سردار رحیمی نیروی انتظامی پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۱۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود استاندار تهران به بحث داغ حجاب؛ نیروی انتظامی میدان‌دار است

استاندار تهران با تاکید بر آگاه سازی آحاد جامعه و جوانان در خصوص فتنه‌های فرهنگی دشمنان، گفت: دستگاه‌های استان تهران در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند.

به گزارش صداوسیما، علیرضا فخاری در ستاد عفاف و حجاب استان که به میزبانی فرمانداری تهران و با حضور معاونین و مدیران استانی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت عملیات افتخارآفرین سپاه پاسداران و تحقق «وعده صادق»، با اشاره به ابعاد مختلف فتنه دشمنان در حوزه حجاب و عفاف اظهار کرد: بدخواهان این نظام و انقلاب به دنبال از بین بردن اعتقادات دینی مردم هستند.

استاندار تهران با بیان اینکه حجاب از آموزه‌های دینی و رکن مهم فرهنگ اسلامی محسوب می‌شود، گفت: امروز که در یک جنگ ترکیبی شناختی قرار داریم بیش از هر زمان دیگری باید به حفظ دین و فرهنگ توجه داشته باشیم، چرا که آسیب به این ارکان صدمات جبران ناپذیری را به کشور تحمیل می‌کند.

فخاری خطاب به مسؤولان و مدیران عنوان کرد: آن نقطه که مسؤول و مدیری نسبت به فرهنگ جامعه، اداره و یا سازمانی دچار کم کاری و کم توجهی‌شود، همان نقطه آغاز ایجاد شکاف عمیق توسط دشمن برای از بین بردن اتحاد و رخنه فرهنگی است، لذا با توجه به منویات رهبری از همه مسؤولان می‌خواهم نسبت به موضوعات فرهنگی توجه ویژه داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به موج سواری‌های دشمن در راستای بزرگ نمایی مشکلات و ناامیدی مردم از نظام، عنوان کرد: دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا اعتقادات مردم را مورد هدف قرار دهد، آنان با سرمایه گذاری‌های کلان در تلاش هستند که حرمت‌ها و نماد‌های دینی ایران اسلامی را هم برای بانوان و هم برای آقایان کمرنگ کنند، لذا همه ما به عنوان افسران جنگ نرم موظف هستیم جلوی جریان سازی‌های دشمن بایستیم و از هر فرصتی برای تبیین و تزریق امید و آگاهی به مردم استفاده کنیم.

استاندار تهران گفت: در شرایط کنونی که نیروی انتظامی میدان دار حوزه عفاف و حجاب است، باید دستگاه‌ها ضمن پرهیز از موازی کاری، از راهبرد آگاه سازی آحاد جامعه به خصوص جوانان در خصوص فتنه‌های فرهنگی دشمنان استفاده کنند و حول یک محور قرار بگیرند.

دیگر خبرها

  • رونق بازار مهاباد با حضور مسافران و گردشگران
  • قیمت مسکن در تهران کاملاً تحت کنترل است
  • ورود استاندار تهران به بحث داغ حجاب؛ نیروی انتظامی میدان‌دار است
  • مشاوران پلیس مرکزی بیش از ۴۲ هزار خدمت روانشناختی ارائه کردند
  • نجات شهروند لنگرودی با حضور به موقع پلیس
  • نجات یک شهروند از خودکشی در مسکن مهر لنگرود
  • کشف خودروهای مسروقه در دامغان
  • تحول درمعاملات برقی بورس/حسابهای وکالتی خریدبرق فعال می‌شوند
  • پایان اخاذی‌های ۲ مأمور قلابی در پایتخت
  • معابر تهران فعلاً خلوت و ترافیک روان است