Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهوری گفت: مراقبت نسبت به ورودی‌ها از خارج به داخل، مخصوصا از کشورهایی که با ویروس‌های جدید آلوده هستند، باید بیشتر شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: مراقبت نسبت به ورودی‌ها از خارج به داخل مخصوصا کشورهایی که با ویروس‌های جدید آلوده هستند باز هم باید دقت بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: باید با تلاش بیشتر داشته باشیم،‌حتی اگر کسی خوشش بیاید یا نیاید، باید این مقررات را صدا و سیما و روزنامه‌ها اعلام کنند، هواپیمایی‌های ما اعلام و ابلاغ کنند و هر کس وارد کشور می شود باید قانون و مقرراتی که در کشور هست، چه برای تست و چه قرنطینه باید به طور کامل مراعات کند. این موردی نیست قابل گذشت باشد چون جان میلیون‌ها انسان در میان است.

رییس جمهوری گفت: شناسایی به هنگام ویروس جهش یافته خیلی ضروررت دارد فردی که  در استان یا شهرستان وارد می‌شود مسئولان باید نسبت به افراد جدیدی که وارد می شوند، مراقبت بیشتر شود .

ادامه دارد

ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بیشتر شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۱۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد مرزهای شرقی کشور تا سه سال آینده

به گزارش قدس خراسان، ۲۸ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ بود که رهبر کبیر انقلاب اعلام کرد: «روز چهارشنبه ۲۹ فروردین روز ارتش اعلام می‏‌شود. ارتش محترم در این روز در شهرستان‌های بزرگ با ساز و برگ به رژه بپردازند و پشتیبانی خود را از جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران و حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ مرزهای کشور اعلام نمایند. ملت ایران موظف‌اند از ارتش اسلامی استقبال کنند و احترام برادرانه از آنان نمایند.

اکنون ارتش در خدمت ملت و اسلام است و ارتش اسلامی است و ملت شریف لازم است رسماً آن را به این سِمت بشناسند و پشتیبانی خود را از آن اعلام نمایند. اکنون مخالفت با ارتش اسلامی که حافظ استقلال و نگهبان مرزهای آن است، جایز نیست. ما و شما و ارتش، برادرانه باید برای حفظ و امنیت کشورمان کوشش کنیم و به شرارت اشرار و اختلال مفسدان خاتمه دهیم». و بدین ترتیب ۲۹ فروردین به نام روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری شد تا بهانه‌ای باشد برای گرامیداشت رشادت‌ها و به نمایش گذاشتن دستاوردهای نیروهای ارتش. 

براین اساس با فرمانده لشکر ۷۷ ثامن‌الائمه(ع) خراسان و فرمانده تیپ ۳۷۷ این لشکر که اقدام‌های اساسی در تأمین امنیت این منطقه از کشور را بر عهده دارند به گفت‌وگو نشستیم.

امیر سرتیپ دوم عبدالرحمن ساسانیان‌فرد ضمن تبریک روز ارتش بیان کرد: ۲۹فروردین روزی تاریخی است که امام خمینی(ره) در آن روز حیات دوباره‌ای به ارتش بخشیدند؛ چرا که ارتش جایگاهی ویژه در آن دوران برای تأمین امنیت کشور داشت. منافقان و دشمنانی که با نظام نوپای اسلامی مبارزه می‌کردند، ارتش را سدی محکم در مقابل خود می‌دیدند، به همین خاطر نقشه انحلال ارتش را در سر داشتند تا در نهایت نظام را منحل کنند. در آن دوران بود که شهید فلاحی، شهید قرنی و شهید چمران به خدمت امام(ره) رسیدند و امام نیز با بصیرتی که داشتند، این روز را به عنوان روز ارتش انتخاب کردند. 

نقش‌آفرینی لشکر ۷۷ در مقابله با تجزیه‌طلبان

وی ادامه داد: نقش‌آفرینی لشکر۷۷ تنها به عملیات ثامن الائمه(ع) منحصر نیست؛ این لشکر در ترکمن صحرا حاضر شد و توانست جلو جدایی‌طلبان و دشمنان انقلاب را بگیرد. ما امروز وارد صدوسومین سالگرد تأسیس این لشکر شدیم، لشکری که حتی در دوران التهاب پیش از انقلاب نیز جلو مردم نایستاد. 

امیر ساسانیان فرد خاطره‌ای را به نقل از آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد و گفت: در اوایل دهه ۴۰، افتتاح ساختمان شیر و خورشید در مشهد با عاشورای حسینی همزمان شد و قرار بود این مراسم با جشن و پایکوبی همراه شود اما سربازان و افسران لشکر۷۷ که متصل به امام رضا(ع) بودند، این اتفاق را تاب نیاوردند و با به راه انداختن یک آتش‌سوزی تصنعی، آن مراسم را بر هم زدند. رزمندگان لشکر۷۷ در انقلاب بسیار خوش درخشیدند و پس از انقلاب نیز در بحران‌های مختلف از جمله عملیات بزرگ ثامن‌الائمه(ع) نقش آفرینی‌های مهم و اثرگذاری داشتند. این عملیات توانست روحیه جنگندگی و آفندی را به سربازان و رزمندگان دفاع مقدس برگرداند و ما بسیاری از پیروزی‌های دفاع مقدس را مدیون این عملیات و رشادت‌های لشکر۷۷ هستیم. 

وی در ادامه بیان کرد: امروز هم لشکر۷۷ ثامن‌الائمه(ع) در مأموریت‌های مختلف شرق کشور از جمله مبارزه با قاچاقچیان و اشرار خوش درخشیده است. لشکر از سال ۹۷ با تیپ۲ قوچان خود در مرز افغانستان مستقر شده و امروز نیز ۳۰۰ کیلومتر از مرز در اختیار تیپ ۳ لشکر۷۷ است. در بحث امنیت، مراقبت و تأمین مرز و مقابله با شرارت‌های طالبان این لشکر آماده است و با چشمانی بیدار و هوشیار در مرز حضور داشته و در کنار مرزبانان ما نقش بسیار خوبی برای تأمین امنیت مرز شرق دارد که به واسطه گروهک‌ها و پایگاه‌های داعش در افعانستان از حساس‌ترین مرزهای کشور است.

فرمانده لشکر۷۷ ثامن الائمه(ع) با اشاره به حضور این لشکر در نمایش اقتدار ۱۴۰۲ گفت: در این رزمایش در مدت کمتر از ۴۸ساعت دو تیپ عملیاتی این لشکر در منطقه اصفهان در کنار سایر نیروها مستقر شدند و در رزمایش شرکت کردند. این اتفاق نشان‌دهنده تحرک نیروی زمینی و یگان‌هایی است که به واسطه مدیریت بسیار خوب فرماندهان در حوزه تحرک، آمادگی و تسلیحات به جایگاه خوبی رسیدند. 

رشد قابل توجه در بهینه‌سازی سلاح و تجهیزات

وی در خصوص دستاوردها و نوآوری‌ها در حوزه تجهیزات گفت: امروز ما مجهز به تجهیزات و سلاح‌های دقیق‌زن، هوشمند و نقطه‌زن هستیم. امروز ما در زمینه بهینه‌سازی تسلیحات رشد بسیار خوبی داشتیم. روزی موشک‌های ضدتانک ما ۳ کیلومتر برد داشتند اما امروز موشک دهلاویه ما ۸ کیلومتر برد دارد که اتفاق بزرگی است و در همه رزمایش‌ها تست شده است. تیپ‌های ما به پهپادهایی برای جمع‌آوری اطلاعات مجهز شدند و در حوزه فاوایی و اطلاعاتی نیز به خودکفایی رسیدند و آمادگی دارند تا در صورت تحرکات دشمن در حوزه مسئولیتی خود وارد عمل شوند و تهدید را سرکوب کنند. لشکر۷۷ ثامن الائمه(ع) در حوزه پدافندی، توپخانه‌ای و هوشمندسازی پیشرفت خوبی به میمنت نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته است. 

انسداد مرز؛ مأموریت مهم لشکر۷۷ ثامن الائمه(ع)

امیر ساسانیان فرد درخصوص جدیدترین مأموریتی که به لشکر ۷۷ ثامن الائمه(ع) محول شده، گفت: این مأموریت بحث انسداد و دیوارکشی مرز است که در مرحله نخست در حدود ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک خراسان رضوی و افغانستان انجام خواهد شد. گروه‌های مهندسی تحت کنترل عملیاتی لشکر قرار گرفته و در مرز مستقر شدند و دو گروه دیگر نیز در حال استقرار هستند تا دغدغه مردم برطرف شود. این دیوارکشی تأثیر زیادی بر تأمین امنیت شرق کشور خواهد داشت و پس از آن هوشمند و متکی بر سیستم‌های پایش نصب شده خواهد شد که تحت نظارت و کنترل لشکر ۷۷ است. 

وی در ادامه گفت: نیروهای مسلح ما سرشار از جوانان انقلابی، متعهد و نخبه‌ای است که به واسطه ولایتمداری که ویژگی اصلی آن‌هاست، خالصانه خدمت می‌کنند. وحدت بسیار خوبی میان نیروهای مسلح ما وجود دارد و عملیات «وعده صادق» و پاسخ جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی، نمونه و نشان‌دهنده این وحدت و همدلی میان نیروهای مختلف ارتش و سپاه بود. البته این تنها تلنگر و خط و نشانی برای اسرائیل بود تا بگوییم آنچه فرماندهان ما می‌گویند اغراق نیست.

استفاده از نیروهای نخبه و جوان اولویت لشکر ۷۷ ثامن الائمه(ع) است

امیر ساسانیان فرد درخصوص توجه به نیروهای نخبه و جوان در لشکر ۷۷ گفت: این مسئله جزو اولویت‌های ماست. در نیروی زمینی، ۳۱ طرح لبیک داریم که در پایین‌ترین رده اجرایی شده و در تمام حوزه‌ها به ویژه در بحث دانش‌بنیان کردن و توجه به نخبگان و قشر جوان در سطح نیروی زمینی، قرارگاه و لشکر انجام می‌شود. نتیجه این طرح‌ها همین پروژه‌های تحقیقاتی است که به جد دنبال می‌شوند. پس از ارائه طرح توسط نخبگان و دفاع از آن، تولید آزمایشی و تولید انبوه آن‌ها آغاز می‌شود تا در رزمایش‌ها مورد آزمایش قرار بگیرند. اگر نیروی مسلح ما از دانشگاهیان فاصله می‌گرفت نمی‌توانستیم به این حجم از پیشرفت در حوزه‌های مختلف برسیم. در این حوزه نیز لشکر ۷۷ پیشتاز بوده که به دلیل محدودیت‌ها نمی‌توان به طور مفصل به آن پرداخت. 

وی در خصوص تیپ‌های تابع لشکر۷۷ 

ثامن الائمه(ع) گفت: تیپ ۲ قوچان، تیپ ۳ مشهد و تیپ یک تربت حیدریه که مجموع آن‌ها لشکر ۷۷ را تشکیل می‌دهند با وجود فرماندهان و جوانان متعهد و سربازانی که شبانه‌روز زحمت می‌کشند، از نظر آمادگی رزمی، جسمی و روحی جایگاه خوبی دارند. این تیپ‌ها آمادگی بسیار بالایی دارند و می‌توانند به صورت خودکفا در همه حوزه‌ها عمل کنند و در تمام مأموریت‌هایی که به آن‌ها واگذار می‌شود بسیار خوب عمل کردند. مردم بدانند سربازانشان در لشکر۷۷ آماده هستند تا آخرین قطره خون از آن‌ها دفاع کنند. 

استقرار تیپ ۳۷۷ در مرز افغانستان

انسداد مرز که مهم‌ترین مأموریت ارتش در لشکر۷۷ محسوب می‌شود بر عهده تیپ ۳۷۷ متحرک هجومی نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران است و به همین بهانه با فرمانده این تیپ به گفت‌وگو نشستیم. امیر سرتیپ دوم ستاد رضا جعفرزاده عنوان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران سه ویژگی منحصر به فرد ایمان و انگیزه الهی، ارتباط با مردم و مردمی بودن و داشتن فرمانده کل قوا که نشأت گرفته از اسلام عزیز فقه، عدل و عدالت است و در هیچ جای جهان چنین مصداق عینی وجود ندارد را داراست. امروز ارتش خودکفا، دارای تجهیزات، تسهیلات نو، به‌روز، پیشرفته، بازدارنده، دورزن و نقطه‌زن است و باید تأکید کرد شاهد ارتشی مکتبی، انقلابی و مردمی هستیم که وجودش برای ملت و دوستان ما مایه امنیت و آسایش و برای دشمنان بیم‌آفرین است.

وی ضمن اشاره به وظایف تیپ ۳۷۷ متحرک هجومی نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: این تیپ حدود سه سال است که در مرز شرقی جمهوری اسلامی با کشور افغانستان از دهانه ذوالفقار تا حدود خواف مأموریت مراقبت و تأمین امنیت مرز را با تجهیزات نظامی شامل تجهیزات رصدی، پایشی، سامانه‌های پدافندی، موشکی، پهپادی و نیروهای خود بر عهده دارد و به لطف خدا تیپ ۳۷۷ متحرک هجومی امنیت پایدار را که از بزرگ‌ترین نعمت‌ها به شمار می‌رود به سرزمین آقا علی بن موسی الرضا(ع) هدیه کرده است.

انسداد ۷۶ کیلومتر از مرز

فرمانده تیپ ۳۷۷ متحرک هجومی گفت: طرح ملی انسداد مرز با توجه به برنامه انجام شده توسط سلسله مراتب فرماندهی در طول مرزهای افغانستان که بیش از ۹۰۰ کیلومتر است اجرا خواهد شد و تیپ ۳۷۷ از زمان اجرای این طرح وظیفه تأمین، حفاظت و مراقبت از کارکنان در حال خدمت در منطقه خود، ادوات و دستگاه‌های مستقر را دارد و خوشبختانه چالش عمده‌ای در مرزی که تیپ ۳۷۷ در آن مستقر است نداریم و در حال حاضر به خوبی این خدمتگزاری جاری است. 

امیر جعفرزاده پروژه انسداد مرز را یک طرح ملی مبنی بر هوشمندسازی و انسداد فیزیکی دانست و عنوان کرد: براساس این طرح در طول مرز با افغانستان یک دیوار به ارتفاع ۴متر، دارای سیم خاردار، برجک‌های مراقبت، جاده دسترسی، امکانات پایشی و سایر الزامات مدنظر مستقر خواهد شد و از فاز یک این پروژه ۷۶ کیلومتر اجرا شده است و این طرح حداکثر تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در پایان گفت: ما سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به ویژه در تیپ ۳۷۷ با آمادگی و توان رزمی بالا آماده هر گونه جانفشانی هستیم و اجازه نخواهیم داد نگاه نامحرمی به این خطه پرگوهر بیفتد و با تلاش‌های مجاهدانه سلسله مراتب از تدافعی به تهاجمی تغییر ماهیت داده و باید تأکید کرد ما آمادگی پاسخ‌گویی به تمامی تهدیدها با آمادگی بسیار بالا را داریم.

خبرنگار: محدثه مودی- طاهره فجر داودلی

دیگر خبرها

  • فیلم|انسداد مرزهای شرقی کشور تا سه سال آینده
  • انسداد مرزهای شرقی کشور تا سه سال آینده
  • رییس جمهور ایران اسلامی وارد سمنان شد
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • احمدی نژاد از اسراییل به عنوان «کشور» یاد کرد
  • سکه وارد کانال ۴۳ میلیون تومان شد
  • فرمانده مرزبانی: مرزهای کشور را به صورت پهپادی و تصویری پایش می‌کنیم
  • قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳/ سکه وارد کانال ۴۳ میلیون تومان شد
  • فرمانده مرزبانی : کنترل مرزهای کشور هوشمند و به صورت پهپادی و تصویری انجام می شود