Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@21:57:14 GMT

ادارات استان مرکزی منصب به نصب نرم افزار ماسک هستند

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۳۶۶۷

ادارات استان مرکزی منصب به نصب نرم افزار ماسک هستند

«بهروز اکرمی» روز شنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی، افزود: این مهم در نشست پیشین ستاد کرونای استان مصوب شده اما تنها  ۲۰ درصد از مشمولان این تکلیف آن را عملیاتی و اجرا کرده‌اند که جای گلایه دارد.

وی، از اجرای طرح راستی‌آزمایی نصب نرم‌افزار ماسک در ادارات و مجتمع‌های تجاری استان مرکزی خبرداد و اظهار داشت: مسئولیت نصب این نرم افزار در ادارات و دستگاه‌های دولتی مسئول آن است  و صورت سستی و تاخیر در اجرای مصوبه ستاد کرونا با خاطیان برخورد می‌شودو مسئولان سهل انگار باید پاسخگو باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزیدر بخش دیگری از سخنانش  اظهار داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رنگ‌بندی شهرها و استان‌های کشور را در ارقام قرمز، نارنجی و زرد حائز بروز خطر اعلام کرده است و رنگ آبی نیز در مدیریت هوشمند شهرها را گوشزد می‌کند  بنابراین مردم و اصناف باید خصوصیات و پروتکل‌های بهداشتی را در هر رده رنگ بندب مطلع باشند بر اساس آن با حساسیت عمل کنند.

اکرمی یادآور شد: ۲ مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در ۲ استان همجوار استان مرکزی مشاهده شده و این زنگ خطری برای استان مرکزی است و می‌طلبد که برای مقابله با شیوع این گونه مهاجم و خطرناک کرونا در استان حساسیت‌ و نظارت‌ ها تقویت شود.

وی، کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری بیماری کرونا در مراودات روزانه ، اصناف و ادارات را از جمله مشکلات استان مرکزی عنوان کرد و گفت: نیاز است با افزایش نظارت‌ از سوی فرمانداران و تیم‌های بازرسی و تکیه بر فرهنگ سازی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی از موج چهارم کرونا پیشگیری شود.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۲۰ هزار دستگاه خودرو از ابتدای طرح محدودیت‌های شبانه در این استان اعمال قانون شده که اجرای این طرح نارضایتی‌هایی را در استان به همراه داشته‌ است.

سرهنگ سید«علی حسینی» افزود: به طور میانگین در بازه زمانی مذکور هرشب ۵۰۰ دستگاه خودرو به‌دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های محدودیت‌های شبانه در استان مرکزی اعمال قانون شده‌اند که ۸۰ درصد آن‌ها در شهرستان اراک بوده است.

وی ادامه داد: حدود ۴۰۰ نفر روزانه به اعمال وسایل نقلیه در طرح محدودیت شبانه اعتراض دارند که بیشتر این افراد را کارگران فروشگاه‌های بزرگ و رستوران‌ها تشکیل می‌دهند.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی خاطرنشان کرد: می‌طلبد که  همزمان با اجرای طرح محدودیت تردد برای وسایل نقلیه این ممنوعیت‌ها برای اصناف نیز اعمال شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک نیز در این نشست گفت: مشاهده سویه کرونای انگلیسی در استان‌های همجوار نگرانی جدی است و باید با حساسیت از شیوع آن در استان جلوگیری کرد.

دکتر «محمد جمالیان» افزود: افزایش شیب ابتلا به ویروس کرونا در ۲ هفته گذشته، روند صعودی مرگ و میر ناشی از این بیماری در استان نشان می‌دهد که متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حد انتظار نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: ۷۹۰ مورد مثبت بیماری کووید ۱۹ در هفته سوم بهمن ماه در استان مرکزی مشاهده شده که نسبت به هفته دوم بهمن ماه ۱۱ درصد افزایش یافته‌ است.

دکتر «علی علیمحمدی» از افزایش ۱۵ درصد موارد بستری بیماران کووید ۱۹ در هفته سوم نسبت به هفته دوم ماه جاری در دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خبرداد و افزود: شماران بیماران کرونایی ساوه در این مدت از ۹  به ۱۳ بیمار، خمین از سه به پنج مورد و اراک از ۲۶  به ۲۸ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: موارد فوت بیماران کووید ۱۹ در هفته سوم ماه نسبت به هفته دوم ماه جاری سه برابر افزایش یافته و از چهار مورد در هفته دوم به ۱۱ مورد هفته سوم بهمن ماه رسیده‌ است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: ۱۶ هزار و ۶۶۴ مورد تست برای شناسایی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ تا کنون در استان مرکزی انجام و یک هزار و ۶۰۰ مورد آن مثبت بوده‌است.

دکتر علیمحمدی افزود: سه هزار و ۸۲۴ مورد تست تشخیص بیماری کووید ۱۹ در هفته دوم و سه هزار و ۷۱۰ مورد تست در هفته سوم ماه جاری انجام و به ترتیب ۲۹۸ و ۲۴۹ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در این تست‌ها شناسایی شده‌است.

وی ادامه داد: سهم واکسن کرونا برای دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از ۲۰ هزار دوز واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  ۲۶۰ دوز بود که ۱۰۰ نفر از کادر درمان بخش مراقبت‌های ویژه شهرستان اراک، ۲۰ نفر کادر درمان بخش مراقبت‌های ویژه شهرستان ساوه و ۱۰ نفر کادر درمان بخش مراقبت‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی خمینی علیه این بیماری واکسینه شده‌اند.

فرماندار شهرستان اراک نیز در این نشست گفت: در راستای پیشگیری و تشدید بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان روزانه ۴۰۰ مورد بازرسی توسط ۱۵ تا ۲۰ گروه بازرس متشکل از اصناف، بهداشت و درمان و سازمان صمت در شهرستان انجام می‌شود.

«حسین بختیاری» افزود: ۲ تا سه مرکز در این بازدیدها به‌دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها مهر و موم شده‌اند.

کلانشهر اراک ۶۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و پنج بیمارستان دولتی، ۲ مرکز درمانی خصوصی و یک بیمارستان تامین اجتماعی خدمات درمانی را ارایه می‌دهند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اراک استان مرکزی فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اراک استان مرکزی ویروس کرونا اراک استان مرکزی فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و سلامت اخبار کنکور نیز در این نشست گفت دانشگاه علوم پزشکی پروتکل های بهداشتی کووید ۱۹ در هفته رعایت پروتکل ها استان مرکزی هفته سوم هفته دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۳۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: این طرح به صورت در چهارمحال و بختیاری با  هدف ارتقای سلامت دهان و دندان آغاز شد.
افشین امیریان افزود: برگزاری همایش استانی هفته سلامت به منظور تجلیل از فعالین حوزه سلامت در بخش سفیران سلامت دانش‌آموزی و مراقبان سلامت، برگزاری پیاده‌روی عمومی کارکنان اداره کل و ادارات مناطق هفده‌گانه آموزش و پرورش، معاینات غربالگری و پزشکی کارکنان اداره کل و همچنین ادارات مناطق هفده‌گانه آموزش و پرورش، جزو برنامه‌های هفته سلامت و بهداشت در سطح ادارات خواهد بود.
وی افزود: ارتقای سطح سلامت دانش‌آموزان بی‌شک سرمایه‌گذاری مهمی برای نسل‌های آینده است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به آن توجه ویژه‌ای شده است.

دیگر خبرها

  • نهضت ملی مسکن از برنامه‌های شاخص راه و شهرسازی خلیل آباد است
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی؛ فرمانده منطقه مرکزی ارتش این رژیم هم استعفا می‌کند
  • دومینوی استعفا‌ها در رژیم صهیونیستی؛ فرمانده منطقه مرکزی ارتش این رژیم هم استعفا می‌کند
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری
  • ضرورت تثبیت هفته فرهنگی شمیرانات در استان تهران
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی