Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سراسر دنیا جامعه معلولین وجود دارد؛ این عزیزان به شدت پر توان هستند و تنها با اندک توجه مسئولین می‌توانند مانند انسان عادی در جامعه زندگی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ نمایشگاهی که سکوت در آن خودنمایی می کند و حرف های ناگفته ای در خود دارد، اولین نمایشگاه صنایع دستی ناشنوایان استان البرز در کرج است که از 12 تا 25 بهمن در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولین و مخاطبان این نمایشگاه با زبان اشاره از سختی ها و مشکلاتی که در این راه متحمل شده اند با ما سخن گفتند.

استان البرز 22000 ناشنوا و کم شنوا دارد که 450 نفر از آنها عضو انجمن ناشنوایان این استان هستند.

مهمترین مشکل ناشنوایان؛ بیکاری، هزینه سمعک، هزینه باتری سمعک، مکانی برای تبادل نظر و... است.

خبرنگار "تیتریک" با حضور در نمایشگاه و گفتگو با اعضای هیئت مدیره انجمن ناشنوایان استان البرز از دغدغه ها و مشکلات این قشر می گوید.

مدیرعامل و هیئت مدیره انجمن ناشنوایان استان البرز در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: مهمترین مشکل انجمن، بودجه ساختمان است که بتوانیم با فراهم کردن مکان، ناشنوایان را به اشتغال‌زایی برسانیم.

"حمید قهرمانی" ادامه داد: ناشنوایان مظلوم ترین قشر معلولین هستند، زیرا به دلیل اینکه مردم با زبان اشاره آشنایی ندارند نمی توانند با این افراد ارتباط برقرار کنند و به همین دلیل ناشنوایان به شدت اعتماد به نفس شان پایین می آید و منزوی می شوند.

وی افزود: اما این مشکل هیچ وقت مانع از حضور ناشنوایان در اجتماع نشد و "راحله رحیمی" از مربیان صنایع دستی استان لطف بسیار بزرگی به ناشنوایان کردند و با آموزش هنرهای قالیبافی، گلیم بافی، پته دوزی و... به ناشنوایان تا حدودی این عزیزان را به اشتغال‌زایی رسانده است.

مدیرعامل انجمن تصریح کرد: فضای محدود انجمن پاسخگوی ناشنوایان استان نیست و آنها احتیاج به حمایت و بودجه دارند، متاسفانه هنوز مکان انجمن هم در کش و قوس مسئولین است در صورتی که نمایندگان قبلی مجلس قول این مکان را به ما دادند و این مکان یک مخروبه بود که با حمایت های "حمید قاصدی" پیمانکار انجمن این ساختمان تا حدودی سرپا شد.

"محسن نادعلی" یکی دیگر از اعضای هیئت مدیره انجمن ناشنوایان استان در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: بزرگترین مشکل انجمن ناشنوایان استان البرز مجوز است، کارهای اداری مجوز انجمن شده و ما منتظر تأیید استانداری البرز هستیم ولی تاکنون اقدامی در این مورد صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: ما از مسئولین استانداری تقاضا داریم مجوز نهایی انجمن را هرچه زودتر امضاء کنند تا ما در استان به رسمیت شناخته شویم و بتوانیم در جامعه هدف مان را گسترش دهیم.

نادعلی تصریح کرد: استان البرز 22000 ناشنوا و کم شنوا دارد که 450 نفر از آنها عضو انجمن هستند و ما اگر مجوز انجمن ناشنوایان را هرچه زودتر دریافت کنیم می توانیم رسما در استان فعالیت کرده و بقیه ناشنوایان را تحت پوشش انجمن قرار داده و با آموزش فنون فنی تا حدودی این عزیزان را به اشتغال‌زایی و خودکفایی برسانیم.

وی افزود: ما از مسئولین پول نمی خواهیم، مجوز و حمایت های اندک ناشنوایان را به شدت خوشحال می کند، لذا استانداری در آستانه عید نوروز با تأیید مجوز انجمن ناشنوایان، بزرگترین عیدی را به این انجمن اهداء کند.

"حمید قاصدی" مدیرعامل دیگر انجمن ناشنوایان استان در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: تا زمانی که استانداری مجوز انجمن ناشنوایان را تأیید نکند ما را در البرز به رسمیت نمی شناسند.

وی ادامه داد: مکاتبات اداری مجوز انجام شده است، ناشنوا نمی تواند مثل مردم عادی از حقوقش دفاع کند زیرا مردم زبان اشاره را متوجه نمی شوند لذا ناشنوایان برای گسترش کار خود نیاز به مجوز دارند.

این مسئول افزود: ناشنوایان معمولا در کنار ناشنوایی دو معلولیتی هستند و هزینه آنها به شدت بالاست. اگر مکان و مجوز انجمن تأمین شود ما با دادن آموزش به این عزیزان بستر اشتغال آنها را فراهم می کنیم. اکنون از 450 عضو انجمن ناشنوایان 300 نفر از آنها به اشتغال‌زایی رسیده اند ولی هدف ما تمامِ 22000 ناشنوای استان است.

قاصدی تصریح کرد: این روزهای کرونایی که مردم ماسک می زنند ناشنوایان به شدت در عذاب هستند زیرا اصلا نمی توانند با مردم عادی ارتباط برقرار کنند زیرا آنها لب خوانی می کنند، اما امروز این ماسک ها باعث شده دیگر نتوانند لب خوانی کنند. از طرفی هم مردم عادی زبان اشاره را هم متوجه نمی شوند، تنها مکانی که می توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند انجمن است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: مسئولین همیشه در روز جهانی معلولین با حضور در نمایشگاه صنایع دستی معلولین و... وعده هایی به معلولان می دهند، ولی در حد حرف باقی می ماند.

"حمید قاصدی" از پیمانکاران انجمن ناشنوایان استان البرز در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: وقتی این مکان که الان شما در آن حضور دارید را به انجمن دادند، مخروبه بود و من در سال 93، پنجاه میلیون در این مکان هزینه کردم تا ساختمان سرپا شود تا ناشنوایان بتوانند در این مکان تبادل نظر کنند.

وی ادامه داد: اکنون 6 سالی است که از آن موقع می گذرد ولی هنوز با من تسویه نکرده اند، من به عشق جامعه ناشنوایان هزینه کردم، اما لطفا مسئولین با حمایت های اندک این قشر را حمایت کرده و سرپا نگه دارند.

این پیمانکار افزود: در سراسر دنیا جامعه معلولین وجود دارد، ولی در هیچ کجای دنیا مثل کشور ما به آنها بی مهری نمی شود. این عزیزان به شدت پر توان هستند و تنها با اندک توجه مسئولین می توانند مانند انسان عادی در جامعه زندگی کنند.

قاصدی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولین از روحیه معلولان آگاه هستند ولی من نمی دانم چرا باید این عزیزان در کش و قوس مجوز در استان بمانند؟ استانداری در حد توان مشکل این عزیزان را حل کند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: گفتگو با خبرنگار اشتغال زایی زبان اشاره مجوز انجمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۳۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

۳۱ نویسنده و مترجم آثار خود را از فهرست جوایز ادبی «انجمن قلم آمریکا» سال ۲۰۲۴ به دلیل «ناکامی این سازمان در حمایت از نویسندگان فلسطینی در غزه» خارج یا این جایزه را رد کردند.

«گاردین» نوشت، ۹ نفر از ۱۰ نامزد اولیه بخش «جین استاین» جایزه قلم آمریکا که ۷۵،۰۰۰ دلار ارزش دارد، از این رقابت کناره‌گیری کردند. «کریستینا شارپ»، «کاترین لیسی» و «جوزف ارل توماس» از جمله نویسندگانی به شمار می‌روند که از این رقابت کناره‌گیری کرده‌اند.

این جمع از نویسندگان با امضای نامه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد، خواستار استعفای فوری مدیرعامل این سازمان، مدیر آن و تمام اعضای کمیته اجرایی آن شدند.

این نامه بر «تضاد فاحش» بین موضع انجمن قلم آمریکا و سایر مراکز قلم در سراسر جهان تاکید می‌کند. در بخشی از این نامه آمده است که «قلم انگلیس، همراه با قلم ایرلند و قلم ولز، به صراحت از موضع غیرانتقادی دولت بریتانیا در قبال اسرائیل انتقاد کرده‌اند، خواستار تحقیقات در مورد فروش تسلیحات به اسرائیل شده‌اند و خواستار اعمال فشار سیاسی به اسرائیل برای تبعیت از قوانین بین‌المللی شده‌اند. در مقابل، «انجمن قلم آمریکا» هیچ انتقادی به همدستی آمریکا در بمباران غزه نداشته است.»

«مایا بینیام» که نخستین رمان خود با عنوان «هنگ‌من» را از بخش «جین استاین» و بخش ۱۰،۰۰۰ دلاری «همینگوی» خارج کرده است، با انتشار پستی در صفحه «ایکس» نوشت: «متصدیان این سازمان باید شرمسار باشند که ناکامی آنها نویسندگانی را وادار به اتخاذ چنین تصمیماتی کرده که آثارشان شایسته تجلیل است.»‌

سخنگوی انجمن قلم آمریکا اعلام کرده است که این سازمان با نویسندگانی که در بخش جایزه «جین استاین» نامزد شده‌اند، در تماس است و در مرحله اعلام نامزد‌های نهایی توقف کرده است.

پیش‌تر نیز در ماه فوریه بیش از ۵۰۰ نویسنده با امضای نامه‌ای سرگشاه نسبت به رویکرد منفعل و سکوت انجمن قلم آمریکا (PEN) نسبت به کشتار روزنامه‌نگاران، نویسندگان و شاعران فلسطینی توسط رژیم اسرائیل انتقاد کرده بودند. در این نامه سرگشاده نویسندگان و متخصصان ادبی از جمله «روکسان گی»، «مازا منگیست» و «نانا کوامه آجی-برنیاه» به انجمن قلم آمریکا (PEN) از این سازمان خواسته بودند تا موضع محکم‌تری در قبال جنگ اسرائیل در غزه اتخاذ کند.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • البرز رتبه هشتم کشوری در صدور مجوزهای برخط کسب و کار در کشور است
  • حال ناخوش معلولان کردستانی و پیشنهاد تکراری آقای مدیر!
  • مشارکت ۱۱ هزار تبعه خارجی البرز در سرمایه‌گذاری
  • اعضای خانواده رمال تبعه خارجی در فردیس دستگیر شدند
  • ساختمان انجمن ناشنوایان امکانات مناسب ندارد
  • کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه
  • اعضای خانواده رمال تبعه خارجی در فردیس دستگیر شدند 
  • صنایع بزرگ معاملات خود را در سامانه ستاد انجام دهند/ لزوم حمایت مسئولین از صنایع کوچک
  • صنایع بزرگ معاملات خود را در سامانه ستاد انجام دهند/لزوم حمایت مسئولین از صنایع کوچک