Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- گروه جهادی رهپویان انتظار کرمانشاه با همکاری ستاد دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  در راستای مقابله با کرونا خدمات شایانی در راستای محرومیت‌زدایی انجام داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، این روزها که بیماری کرونا همه جهان را درگیر کرده و هر روز آماری از افراد مبتلا مطرح می‌شود، در ایران اسلامی جلوه‌هایی از مهر و همدلی در این ایام رخ داد که غنای فرهنگ ایرانی اسلامی ما را به رخ جهان کشید و  گروه‌های جهادی و مردمی که پابه‌پای کادر درمان و پزشکی برای تهیه و تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌ کننده به صورت خودجوش وارد میدان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در نیمه شعبان مقام معظم رهبری در سخنانی فرمودند "همه این حرکت‌های ارزشمند نشان‌دهنده عمق و رسوخ فرهنگ اسلامی در مردم است و برخلاف خواسته برخی که در یکی دو دهه اخیر تلاش کردند فرهنگ اسلامی- ایرانی را تحقیر و مردم را متوجه سبک زندگی غربی کنند، این حرکت‌ها نشان داد خوشبختانه احساس تفکر و فرهنگ اسلامی و زنجیره ارزش‌های اسلامی در مردم ایران قوی و راسخ است".

امام خامنه‌ای در ادامه با اشاره به مشکلات و سخت شدن شرایط زندگی برای برخی افراد جامعه به علت تبعات ناشی از کرونا افزودند: "افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به‌منظور کمک به نیازمندان آغاز کنند و یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد و برای اثبات ارادتمان به امام زمان(عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه مهدوی را که جامعه‌ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به‌وجود آوریم".

گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی با عنوان رهپویان انتظار یکی از این گروه‌ها است که در راستای فعالیت رزمایش کمک‌های مومنانه و مقابله با ویروس کرونا خدمات خوبی انجام داده است.

سجاد اعظمی مسئول گروه جهادی رهپویان انتظار در گفت‌وگو با تسنیم به تشریح این فعالیت پرداخت و به گفته وی گروه جهادی رهپویان انتظار از زلزله آبان‌ماه سال 96 فعالیت‌های خود را به طور جدی در استان کرمانشاه  آغاز کرده و همچنان نیز ادامه دارد.

مسئول گروه جهادی رهپویان انتظار استان کرمانشاه گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه‌ علوم پزشکی استان کرمانشاه اعلام می‌دارد که در صورت اعلام نیاز از سوی مراجع ذی‌ربط، این آمادگی را دارد تا با به‌کارگیری تمام امکانات و منابع انسانی بسیج دانشجویی، گروه‌های جهادی و ظرفیت سفر راهیان نور بسیج دانشجویی دانشگاه‌ علوم پزشکی در خط مقدم درمان و مقابله با این بحران حضور یابد.

880 گروه جهادی برای رفع محرومیت در قزوین راه‌اندازی شد‌1200 گروه جهادی در سامانه اطلس گروه‌های جهادی درسطح استان فعال هستندفرمانده سپاه استان کرمان: 1230 گروه جهادی برای مقابله با کرونا در طرح شهید سلیمانی استان فعال است

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همانند دیگر حوادث غیرمترقبه از جمله سیل، زلزله و غیره در کنار مردم خواهد بود و خود را خادم مردم دانسته است بیان کرد: مهم‌ترین عامل پشت ‌سر گذاشتن بحران کرونا مسئله اتحاد، همدلی و هماهنگی حداکثری مردم و مسئولان خواهد بود.

اعظمی با اشاره به اینکه در اوایل شیوع ویروس کرونا به همت بسیج دانشجویی علوم پزشکی کرمانشاه، کارگاه تولیدی اقلام بهداشتی گروه جهادی رهپویان انتظار کرمانشاه فعالیت خود را آغاز کرد عنوان کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ابتدای شیوع کرونا در استان فعالیت خود را در قالب گروه‌هایی برای مقابله با این ویروس آغاز کرده و همچنان مشغول خدمت‌رسانی در این بخش است.

وی با بیان اینکه در این کارگاه تولیدی، اقلام بهداشتی و مورد نیاز از قبیل دستکش‌های یک بار مصرف و شیلد محافظ صورت تولید می‌شد بیان کرد: پرداختن به فعالیت‌های جهادی سالیان زیادی است که از اولویت‌های کاری بسیج دانشجویی بوده و در این راستا گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه، با نام”رهپویان انتظار” بیش از 10 سال است که به فعالیت در این حوزه می‌پردازد.

مسئول گروه جهادی رهپویان انتظار استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در عرصه فعالیت جهادی، آینده بسیار روشنی وجود دارد و هدف این راه تعالی معنوی جهادگران و خدمات‌رسانی به مردم مناطق محروم است گفت: خوشبختانه با تلاش تمامی اعضای گروه، از نظر فنی و تخصصی توانسته‌ایم با ارتقای کمی و کیفی خدمات و تخصص‌ها به اهداف برنامه‌ریزی شده در این حوزه دست پیدا کنیم و از جنبه معنوی و فرهنگی نیز با امید و توکل به خداوند امیدواریم به جایگاه والایی در این حوزه دست یابیم.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه تنها گروه جهادی دانشجویی که با محوریت سلامت و ارائه خدمات تخصصی به فعالیت می‌پردازد گروه جهادی رهپویان انتظار در دانشگاه علوم کرمانشاه است بیان کرد: گروه جهادی رهپویان انتظار بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در تاریخ  16 بهمن‌ماه در محل کلینیک شهید فتاحی اقدام به برپایی ایستگاه سلامت کرد و جهادگران این گروه در این ایستگاه به پایش قندخون و فشار خون مردم پرداختند.

اعظمی با اشاره به اینکه همچنین در ایام دهه فجر بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با همراهی معاونت فرهنگی دانشگاه و مجمع خیرین سلامت اقدام به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی و فرهنگی بین نیازمندان کرمانشاهی کرد گفت: 35 بسته معیشتی، بهداشتی و فرهنگی شامل برنج، مرغ، ماکارونی، رب گوجه فرنگی، روغن، الکل طبی نیم لیتری، ماسک و بسته‌ای فرهنگی تهیه و بین خانواده‌های نیازمند کرمانشاهی توزیع شد.

وی با اشاره به اردوی جهادی که به همت گروه جهادی رهپویان انتظار و همکاری بسیج جامعه پزشکی به مناسبت چهل و دومین بهار انقلاب اسلامی در محله جعفرآباد برگزار شد عنوان کرد: در این اردوی جهادی خدماتی از قبیل ویزیت توسط پزشک، غربالگری قند خون و فشار خون، تب سنجی و پالس اکسی متری، مشاوره سلامت روان، مشاوره زنان ومامایی، مشاوره تغذیه و توزیع داروی رایگان به نیازمندان ارائه شد.

مسئول گروه جهادی رهپویان انتظار استان کرمانشاه با بیان اینکه در دوران زلزله 40 نفر از دانشجویان پسر در رشته‌های پزشکی، پرستاری و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با سازماندهی بسیج دانشجویی این دانشگاه راهی مناطق زلزله‌زده شدند بیان کرد: تیم دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حضور در شهر ثلاث باباجانی خدمات پزشکی و درمانی ارائه دادند.

انتهای پیام/833/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گروه های جهادی گروه های جهادی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گروه های جهادی گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۳۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص انتشار خبر «اقدام عجیب یک دندانپزشک در بابل!»

یکی از کانال‌های مجازی در پی ارسال پیامی از مخاطب اقدام به نشر متنی با تیتر «اقدام عجیب یک دندانپزشک در بابل!» با محتوای «کشیدن دندان سالم دائمی تازه در آمده یک پسر ۱۱ ساله به جای دندان معیوب!» نمود که با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص گردید شد ادعای کشیدن دندان دائمی، کاملا کذب بوده و دندانی که کشیده شد، دندان شیری پوسیده کودک بوده و جوانه دندان دائمی در زیر لثه موجود می‌باشد و دندانپزشک محترم نیز برای اینکه دندان دائمی، رشد مناسب داشته باشد، اقدام به انجام این کار صحیح و علمی نمود.

به همین منظور بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در بیانیه‌ای صادر نمود:

متنی خلاف واقع و توهین آمیز خطاب به دندانپزشک عزیز و نیز ریاست محترم دانشگاه علوم‌پزشکی بابل، با عنوان کشیدن دندان سالم یک پسر ۱۱ ساله، در فضای مجازی منتشر شد که موجب تاسف فراوان شد.

طرح سی شب، سی مسجد، اقدام خیرخواهانه‌ای از جانب بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل است که به مدت ۱۳ سال در ایام ماه مبارک رمضان، به صورت رایگان و داوطلبانه و با حضور پزشکان، دندانپزشکان، ماماها، پرستاران، کارشناسان بهداشت و ... در محروم‌ترین روستا‌های شهر بابل و شهر‌های اطراف اجرا شده و هزاران نفر از بی بضاعت‌ترین افراد از خدمات رایگان آن بهره برده اند.

با این حال وقتی دیده می‌شود که یک خبر، قبل از اثبات یا حتی بررسی اولیه آن! به صورت توهین آمیز در فضای مجازی منتشر می‌شود، تمام خستگی‌های یک ماه کار بی وقفه و پرتلاش را در بدن همکاران این طرح، به جا می‌گذارد.

اگر چه این کار، جهادی، داوطلبانه و رایگان بود، بسیج جامعه پزشکی دانشگاه در اسرع وقت اقدام به شناسایی، ویزیت مجدد کودک و نیز انجام رادیوگرافی تشخیصی رایگان، برای بررسی ادعا نمود تا اگر خدای نکرده، خطای پزشکی ناخواسته ایجاد شد، در جهت جبران آن اقدام نماید.

پس از بررسی دقیق معلوم شد ادعای کشیدن دندان دائمی، کاملا کذب بوده و دندانی که کشیده شد، دندان شیری پوسیده کودک بوده و جوانه دندان دائمی در زیر لثه موجود می‌باشد.

دندانپزشک محترم نیز برای اینکه دندان دائمی، رشد نامناسب نداشته باشد، اقدام به این کار صحیح و علمی نمود.

اگر چه با توجه به اقرار به اشتباه توسط کانال منتشر کننده خبر و والدین کودک، پیگیری حقوقی توسط این دانشگاه صورت نخواهد گرفت، ولی لازم است تاکید شود که مسیر پیگیری چنین شکایاتی، مراجعه به نهاد‌های ذی ربط در دانشگاه و نظام پزشکی می‌باشد، نه خبر پراکنی در فضا‌های مجازی.

همچنین فعالین فضای مجازی را به دقت و مراقبت در انتشار اخبار، توصیه می‌نماییم تا خدای نکرده زحمات کادر عزیز پزشکی، این چنین مورد هتک حرمت قرار نگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • صبوری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا شد
  • آماده باش نیروهای امدادی و درمانی برای یادواره عملیات بازی دراز
  • امیرعبداللهیان در گفتگو با وزیر خارجه ژاپن: از گروه ۷ انتظار تلاش برای آتش بس داریم
  • امیرعبداللهیان: از گروه ۷ انتظار تلاش برای آتش بس داریم
  • برگزاری نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی قم
  • بیانیه بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص انتشار خبر «اقدام عجیب یک دندانپزشک در بابل!»
  • مسئول بسیج دانشگاه تهران : حمله سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی ، معجزه انقلاب است
  • خدمات رسانی گروه جهادی دانشگاه پیام نور استان در بهمئی
  • رونمایی از بزرگ‌ترین دیوارنگاره دانشگاهی با موضوع عملیات «وعده صادق» +عکس
  • اردوهای جهادی دانشجویان کردستان به مناطق محروم سروآباد آغاز شد