Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@00:03:11 GMT

توزیع واکسن کرونا در بازار آزاد جرم است

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۵۷۰۰

توزیع واکسن کرونا در بازار آزاد جرم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان گفت: توزیع بیرونی واکسن جرم تلقی می شود و همه باید حواسشان باشد زیرا این کار غیرقانونی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حمیدرضا رشیدی نژاد شنبه (25 بهمن) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: براساس گزارش های دریافتی ما حاکی از آن است اگر مسئله را جدی نگیریم، با توجه به اینکه تعداد شهرهای نارنجی و قرمز در کشور رو به افزایش است و رنگ بندی آبی و زرد کمتر می شود، هشداری برای بقیه نقاط کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان بیان کرد: وضعیت استان طوری است که با یک شیب ملایم در افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا روبرو هستیم و از طرفی تعداد موارد مثبت سرپایی افزایش یافته که به دنبال آن بیماران بستری و مرگ و میرهای ناشی از کرونا افزایش پیدا می کند.

 

 

 

وی افزود: با توجه به ایام پایانی سال و شروع عید نوروز، همه همت ما باید بر این باشد که نوروز کم عارضه ای داشته باشیم تا جوامع مختلف کمتر متضرر شوند به خصوص قشر اصناف که تاکنون بیشترین آسیب را دیدند و در صورتی که رنگ وضعیت شهرها برگردد و موارد مبتلا بیشتر شود، پروتکل ها و محدودیت ها بیشتر می شوند.

 

 

 

رشیدی نژاد به چند نکته اشاره کرد و ادامه داد: از مسئولان ارشد شهرستان ها انتظار است که ذیل تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا تصمیم گیری کنند و چیزی فراتر از آن نمی خواهیم.

 

 

 

وی با بیان اینکه پروتکل های بهداشتی ملاک عمل است، اظهار کرد: بنابراین توجه خیلی جدی می خواهد و از مسئولین تقاضا داشتیم که رنگ شهرها عوض شود(به وضعیت بهتر) اما متاسفانه این اتفاق صورت نشده و در برخی شهرستان ها اقدامی انجام نگرفته و تغییر رنگ( به وضعیت بدتر) دادند.

 

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان گفت: هر چه بتوانیم رفتارها و تجمعات غیرضروری را کنترل کرده و در خانه بمانیم مگر اینکه ضرورت بیرون آمدن باشد و از مهمانی رفتن گرفته تا تجمع و سرکار رفتن را کم کنیم، از آمار مبتلایان کاسته می شود زیرا فعالیت حوزه بهداشت و درمان نیازمند همکاری است.

 

 

 

وی افزود: پیاده سازی و حساسیت بر اجرای طرح شهید سلیمانی است و یکی از موضوعات اصلی طرح شهید سلیمانی شناسایی زودرس، قرنطینه کردن و جداسازی است و هرچه بتوانیم بیماران را زودتر شناسایی و قرنطینه کنیم و موارد بهداشتی را برای افرادی که مبتلا هستند انجام دهیم و زودتر درمان شروع شود، طبیعتاً بیماران کمتر راهی بیمارستان می شوند و سلامت جامعه را حفظ می کنیم.

 

 

 

رشیدی نژاد اظهار کرد: بعضاً مشاهده شده ادارات و شرکت ها در برابر مرخصی کارکنان بیمار مقاومت می کنند لذا خواهش داریم مسئولین در نظر داشته باشند که این با مقررات مغایر است و می تواند اقدام مجرمانه لحاظ شود زیرا اگر یک فرد مبتلا باشد و در داخل اتاق قرار بگیرد، دیگران نیز در معرض خطر هستند لذا اگر مرکز بهداشت و یا پزشک دستور به قرنطینه می دهد، باید بنا را بر صحت و تایید گواهی بگذاریم.

 

 

وی بیان کرد: از هفته گذشته واکسیناسیون کرونا را در کرمان شروع کردیم و توزیع واکسن های وارد شده و قرار است در فاز اول براساس جمعیت در معرض خطر تزریق شود و براساس پروتکل وزارتخانه و مصوبه ستاد ملی به افراد در اولویت از جمله کادر بهداشت و درمان و در مرحله بعد افراد در معرض خطر، بیماران بیماری های خاص و افراد سالمند واکسن تزریق می شود.

 

 

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان ادامه داد: تا پایان سال قرار است فاز اول واکیسناسیون انجام شود و کل استان کرمان 405 واکسن داشت که به 4 دانشگاه علوم پزشکی اختصاص داده شده و اولویت تزریق در کادر بهداشت و درمان از بخش های کرونا آغاز می شود.

 

 

 

وی اظهار کرد: بیمارستان های افضلی پور و پیامبر اعظم کرمان دو بیمارستانی بودند که در آن ها تزریق واکسن کرونا به صورت داوطلبانه انجام شده است.

 

 

 

رشیدی نژاد با بیان اینکه هیچ واکسنی در بازار آزاد و یا توزیع غیردانشگاهی انجام نمی شود واگر سوء استفاده صورت بگیرد درخواست داریم حتماً ما را در جریان بگذارند، افزود: توزیع بیرونی واکسن جرم تلقی می شود و همه باید حواسشان باشد زیرا این کار غیرقانونی است.

 

 

 

وی با بیان اینکه معلوم است که چه کسی واکسن را تزریق کرده و بعد از اتمام هر فاز، فاز بعدی شروع می شود و تا 4 مرحله واکسیناسیون انجام می شود، در پایان گفت: این واکسن بیش از 91 درصد ایمنی می دهد و مصونیت ایجاد می کند اما این نباید به تنهایی ما را از رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص ماسک زدن و جلوگیری از تجمعات غافل کند و تا زمانی که اطمینان کامل از حذف یا کم شدن بیماری ایجاد نشده، لازم است همچنان رعایت پروتکل ها ادامه داشته باشد.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: جلسه ستاد کرونا استانداری کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان رشیدی نژاد پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۵۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی کمک‌های مومنانه مردمی در کرمان

 

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان این بسته‌های معیشتی به ارزش هر کدام  ۲۰ میلیون ریال به همت قرارگاه جهادی مهندسی حاج احمد متوسلیان   تهیه شده و شامل ۱۷ قلم کالاهای اساسی و مورد نیاز خانواده‌هاست.
تاکنون ۵۰۰ بسته معیشتی  بین خانواده‌های نیازمند شهر کرمان توزیع شده و مابقی به خانواده‌های نیازمند شهرستان‌های جنوبی و مناطق سختگذراستان ارسال و توزیع خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سقوط آزاد آیفون در چین!
  • ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل توزیع شد
  • آزادی ۲۳۶ زندانی در قالب پویش به حرمت علی (ع ) می بخشم
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲
  • توزیع ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل بین پرورش دهندگان بومی در قاینات
  • پشت پرده تراز منفی تجارت ایران در ۱۴۰۲
  • پیش بینی قیمت دلار ۸ فروردین ۱۴۰۳/ ترمز دلار کشیده شد؟
  • توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی کمک‌های مومنانه مردمی در کرمان
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۷ فروردین ماه