Web Analytics Made Easy - Statcounter

فولکس واگن می گوید قربانی غیرعمد منازعه دو باتری ساز و تامین کننده باتری شده است و از دولت ایالات متحده خواست تا برای پیشبرد برنامه های تولید خودروهای برقی اجرای حکم این شرکت را به تعلیق اندازد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، کمیسیون تجارت ایالات متحده (ITC) روز چهارشنبه درباره دعوی اطلاعات سری تجارت حق را به شرکت ال جی Chem داد اما به شرکت اس کا اینوویشن اجازه داد تا تجهیزات لازم برای تولید داخل باتری های لیتیوم یون برای شرکت فورد موتور  را برای چهار سال و برای شرکت فولکس واگن به مدت دو سال وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فولکس واگن روز جمعه اعلام کرد که این شرکت به چهار سال زمان نیاز دارد تا بتواند با این گذار به سمت خودروهای برقی کنار بیاید.

شرکت آلمانی فولکس واگن 800 میلیون دلار برای تولید خودروهای برقی در تنسی و استخدام صدها کارگر سرمایه گذاری کرده است. این شرکت می گوید که فولکس واگن تمام گام های لازم برای انجام تعهدات خود را برخواهد داشت.

پیش از این شرکت فورد از دو شرکت باتری ساز ال جی Chem و اس کا اینوویشن خواسته بود اختلافات خود را حل کنند.

فورد و فولکس واگن هشدار دادند عدم به نتیجه رسیدن اختلاف این دو باتری ساز به تکمیل برنامه تولید خودروهای برقی ضربه خواهد زد و باعث خواهد شد در دوران شیوع کرونا مشاغل ایالات متحده هم کاهش یابد.

 

برچسب هاانرژی امروز باتری یون - لیتیوم خودروی برقی شرکت فورد موتور فولکس واگن (Volkswagen)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز باتری یون لیتیوم خودروی برقی شرکت فورد موتور فولکس واگن Volkswagen آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو خودروهای برقی فولکس واگن باتری ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۵۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید انبوه باتری‌های لیتیم سولفور حاوی گرافن

شرکت لیتن از تولید انبوه باتری‌های لیتیم سولفور خود خبر داد که جایگزین خط تولید یون لیتیم پیشین این شرکت شده است.

به گزارش ایسنا، لیتن (Lyten) اعلام کرد که در تولید باتری‌ جدید خود از ۹۰ درصد ظرفیت فراتر رفته است. این شرکت تایید کرد که در تولید باتری‌های لیتیم سولفور، این خط تولید از کاتد سولفوری و آند فلز لیتیم استفاده می‌کند. در این خط تولید با استفاده از تجهیزات و فرآیندهای موجود که برای تولید باتری یون لیتیم استفاده می‌شد، برای تولید باتری لیتیم سولفور استفاده می‌شود. تبدیل خط تولید یون لیتیم به باتری لیتیم سولفور تنها ۶ هفته زمان نیاز داشت و با دو درصد کل سرمایه، انجام شد. این امر توانایی شرکت لیتن را در تبدیل ابرکارخانه یون لیتیم به لیتیم سولفور با حداقل زمان و هزینه نشان می‌دهد.

دن کوک، مدیرعامل شرکت لیتن می‌گوید: لیتن ثابت کرد که باتری لیتیم سولفور را می‌توان در قالب ساختار استوانه‌ای و کیسه‌ای استاندارد تولید کرد و همچنین می‌توان این خط تولید را خودکار کرد و این کار با همان تجهیزات و فرآیندهای باتری‌های یون لیتیم انجام می‌شود.

برخلاف باتری‌های لیتیوم یون معمولی، باتری‌های لیتیوم-سولفور با استفاده از گرافن که توسط لیتن تولید می‌شوند، از نیکل، کبالت یا منگنز استفاده نمی‌کنند که باعث کاهش اثرات زیست محیطی می‌شود. این باتری‌های جدید هزینه کمتر و اثرات زیست‌محیطی بسیار اندکی دارند. در این باتری‌ها، گرافن جایگزین ترکیباتی می‌شود که اثرات مخرب زیست‌محیطی دارند. لیتن ماده گرافنی سه‌بعدی را توسعه داده است که به طور قابل توجهی باتری‌های تجاری قابل شارژ را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، باتری‌های توسعه یافته با این فناوری، دما و ایمنی عملکرد استثنایی، چرخه عمر بیش از ۱۴۰۰ چرخه و کمترین میزان انتشار کربن را در بین باتری‌های موجود در بازار ارائه می‌کنند.

به نقل از ستاد نانو، لیتن یک شرکت مواد پیشرفته است که فناوری انقلابی باتری لیتیوم سولفور را برای استفاده در کاربردهای مختلف در خودرو، هوافضا، دفاع و بسیاری از بازارهای دیگر توسعه می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با استفاده از خودروهای برقی
  • هر باک بنزین معادل قیمت 9 بار شارژ کامل خودروی برقی!
  • یوزپلنگ آلمانی؛ خودرویی عجیب برای افراد زیر ۱۸ سال (+عکس)
  • با ۱۰۰ هزار تومان چند بار می‌توان خودروهای برقی را شارژ کرد؟
  • (تصاویر) فولکس واگن یوزپلنگ آلمانی را به بازار می‌فرستد
  • خودرویی عجیب برای افراد زیر ۱۸ سال در آلمان
  • اطلاعات تازه از L6 اولین خودروی جهان با باتری حالت جامد (+عکس)
  • آقای قربانی با صدای شما عاشق شدیم...
  • مدل‌های جدید خودروهای برقی چینی در نمایشگاه بانکوک
  • تولید انبوه باتری‌های لیتیم سولفور حاوی گرافن