Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید سجاد ایزدهی صبح شنبه در نشست خبری همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و توسعه علوم انسانی» که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، به ارائه گزارشی از روند شکل گیری این همایش ملی پرداخت و گفت: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در سال ۹۷ پیرو چهل سالگی انقلاب، قرار را بر این گذاشت که تراث علوم انسانی اسلامی را در چهل سال گذشته با این تأکید که میان این چهل سال با قبل از آن مقایسه صورت گرفته و راهبردهای آینده را نیز مورد توجه قرار دهد، بررسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اساتید ما سعی داشتند در گرایش‌های رشته خودشان تمایزات و تحولات موجود در علوم انسانی کنونی و قبل از انقلاب را نشان داده و رویکرد تحولی برای سال‌های بعد را رقم بزنند؛ شاید بالای ۳۰ نشست در سال ۹۷ ارائه شد و برخی از اینها بنا بر دلایلی به خروجی مقاله نرسید.

رئیس پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه امروز رویکرد انقلاب اسلامی با توجه به نگاه رهبر معظم انقلاب، تمدنی است، گفت: این منطق بیش و پیش از اینکه نیاز به سخت افزار داشته باشد نیازمند نرم افزار است؛ امروز باید دانست که پیشرفت‌های غرب در سطح تمدنی، مدیون علوم انسانی است و اگر علوم انسانی نبود این اتفاقات برای غرب نمی‌افتاد. پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی امروز بحث تحول علوم انسانی را مطرح کرده است و اگر مسأله علوم انسانی بازخوانی نشده و رویکرد انتزاعی آن به رویکرد عینی تبدیل نشود، بدون شک تمدن رقم نمی‌خورد.

رئیس پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از برگزاری همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و توسعه علوم انسانی» در روز سه شنبه ۲۸ بهمن ماه سال جاری از ساعت ۱۶ الی ۱۸ خبر داد و مطرح کرد: آیت الله علی اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و حجت الاسلام محسن قمی معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در این همایش به سخنرانی خواهند پرداخت.

وی در پایان با بیان اینکه برای تحقق تمدن نیازمند تحول در علوم انسانی هستیم، تأکید کرد: امیدواریم در گام دوم انقلاب بتوانیم رویکرد تمدنی انقلاب را تقویت کرده و علوم انسانی اسلامی را منشأ تحولات انقلاب تلقی کنیم و مقدمه تمدن اسلامی را در سطح وسیعی شاهد باشیم، چراکه امروز رقابت پذیری انقلاب و مقاومت غرب برای به ضعف کشاندن آن را به وضوح مشاهده می‌کنیم.

لازم به ذکر است علاقه مندان می‌توانند از طریق فضای مجازی به آدرس http://aparat.com/iictchannel/live در این همایش شرکت کنند.

کد خبر 5145691

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راهپیمایی 22 بهمن ویروس کرونا دهه فجر انقلاب اسلامی ایران واکسن کرونا 22 بهمن بوشهر کرمانشاه عکس استانها خطبه های نماز جمعه شهرکرد آمار کرونا مجلس شورای اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گام دوم انقلاب علوم انسانی همایش ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۶۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش «شن ها مامور خدا بودند» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش «شن ها مأمور خدا بودند» به مناسبت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس توسط موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور مسؤولین لشکری و کشوری فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت در سالن بین المللی خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این‌مراسم فردا سه‌شنبه ۴ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۱ در سالن بین المللی خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واقع در ونک، بزرگراه شهید حقانی، انتهای خیابان سرو، رو به روی پارک طالقانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6084270 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • برگزاری همایش جهاد تبیین در شهرکرد
  • برگزاری کارگاه آموزشی سبک فرزندپروری با رویکرد اسلامی
  • هر جا کار به دست مردم سپرده شد موفقیت به دست آمد
  • هم‌افزایی جلوی بسیاری از موازی‌کاری‌ها را می‌گیرد
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود
  • همایش «شن ها مامور خدا بودند» برگزار می‌شود
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود