Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@02:34:44 GMT

كروناي آفريقايي هم به ايران رسيد!

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۶۴۴۲

كروناي آفريقايي هم به ايران رسيد!

به گزارش صداي ايران، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که صبح امروز به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد با بیان اینکه خیز جدید کرونا از غرب کشور در حال شروع شدن است، تصریح کرد: با توجه به اینکه این خیز کرونا از غرب کشور است احتمال اینکه وضعیت کشور عراق خوب نباشد، خیلی بالا است؛ چون عمدتاً استان‌های غربی درگیر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در جاهای دیگر هم این خیز را داریم ولی بیشتر از آذربایجان غربی تا خوزستان است و متأسفانه خوزستان بدترین وضعیت را دارد و خیلی نگران‌کننده است، به‌خصوص اینکه نمونه‌هایی از ویروس انگلیسی و آفریقایی هم در کشور دیده ‌شده، نگرانی را بیشتر می‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه با جهش ویروس کرونا تست‌های آزمایشی گذشته به چالش کشیده شده‌اند، تصریح کرد: در مقالات کشورهای غربی مطرح‌شده بعضاً پی سی آر ها منفی هستند اما ویروس وجود دارد و این نگرانی‌ها را بیشتر می‌کند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به ماه های پیش رو اظهار داشت: اکنون‌که در ایام ماه‌های رجب و شعبان هستیم و مردم به زیارتگاه‌ها می‌روند باید برای ایجاد گشایشی در مراکز مذهبی و زیارتی توجه جدی کنیم.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه خبرهای خوبی از نحوه توزیع واکسن و واکسیناسیون در این جلسه داده شد، گفت: مکانیسم‌های چندگانه کنترلی گذاشته‌شده تا واکسن وارد بازار سیاه نشود و اتفاقی که در آلمان و انگلیس افتاده، نیفتد و به افراد هدف با نام مشخص واکسن تزریق شود.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با تأکید بر اینکه باید بر فرهنگ‌سازی نظم اجتماعی بیشتر توجه کنیم، تصریح کرد: هم‌وطنانی که خارج از کشور وارد ایران می‌شوند، با توجه به چارچوب‌های نظمی که آن‌ها زندگی می‌کنند، وقتی به داخل کشور می‌رسند گویا اینجا نظمی وجود ندارد و هر کاری که علاقه‌مند هستند باید انجام دهند که نشان می‌دهد روی فرهنگ‌سازی نظم اجتماعی باید خیلی کار کنیم.

وی افزود: مسافرینی که از انگلیس به ایران می آیند با وجود آنکه کلی تعهد داده بودند، وقتی وارد کشور می‌شوند پروتکل‌ها را رعایت کنند و همکاری لازم را خواهند داشت ولی همکاری نمی‌کنند و شروع به مطالبه گری می‌کنند. به‌خصوص هواپیمایی که اخیراً از انگلیس آمده، نیروهای مستقر در بهداشت را در انجام تست و قرنطینه و امثالهم خیلی اذیت کردند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به حجم میلیونی از اتباع خارجی در داخل کشور، اظهار داشت: مرزهای رسمی کنترل می‌شود اما متأسفانه وضعیت سرایت در خارج از کشور بیشتر است و این دردسرهایی را درست کرده است. ما مرزهای طولانی در شرق و غرب کشور داریم و تردد غیرقانونی هم خیلی داریم؛ در غرب کشور پدیده کوله بری است و از آن‌طرف مسافرینی هستند که از عراق و ترکیه می‌آیند. در شرق کشور هم تردد وسیع از کشورهای افغانستان و پاکستان را داریم. باید برای این‌ها فکری کنیم.

وی افزود: با شروع واکسیناسیون و حضور چندمیلیونی اتباع خارجی که در کشور ما زندگی می‌کنند اینکه بحث واکسیناسیون آن‌ها چه خواهد شد از مسائلی است که باید به آن‌ها توجه کنیم.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به تحقیقات در خصوص کشورهایی که در آن‌ها واکسیناسیون را زودتر از ما شروع کردند، بیان کرد: در حال حاضر داریم آثار واکسیناسیون را در آن کشورها پیگیری و مطالعه کنیم که چگونه بوده است. الآن چند میلیون نفر واکسن زده‌اند و باید ببینیم آیا واکسن در کنترل بیماری و کاهش بیماری نقش داشته است یا خیر.

وی در خاتمه با بیان اینکه حداقل سه سال کرونا مسئله جدی کشور خواهد بود، متذکر شد: با توجه به جهش‌های ژنی که این ویروس دارد به‌سرعت انجام می‌دهد کارکرد واکسن را به چالش کشیده و برداشت ما این است که کرونا در میان‌مدت حل نخواهد شد و حداقل سه سال کرونا مسئله جدی کشور خواهد بود و باید همه دست‌به‌دست هم دهیم تا بتوانیم به یک زندگی عادی همراه با کرونا برسیم.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: قاضي زاده هاشمي كروناي آفريقايي ستاد ملی مقابله با کرونا قاضی زاده هاشمی غرب کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۶۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر حسین فرشیدی در پاسخ به سوال ایسنا درباره تبلیغات گسترده در فضای مجازی درباره فروش و تزریق واکسن «گارداسیل»، در زمینه وضعیت شیوع بیماری HPV در کشور و اهمیت واکسیناسیون علیه آن، اظهار کرد: عملکرد ما باید بر اساس اسناد و مدارک باشد؛ به طور مثال یک کشور در اروپا ادعا می‌کند که سالیانه در جمعیت کشورش افرادی دچار سرطان مشخصی هستند؛ بنابراین برای این کشور، واکسیناسیون برای پیشگیری از این نوع سرطان، صرفه اقتصادی دارد. بنابراین در فعالیت‌ها باید تحلیل هزینه داشته باشیم؛ به این ترتیب برای واکسیناسیون با واکسن گارداسیل نیز باید اسناد و مدارک داشته باشیم. 

وی ادامه داد: به‌طور مثال ما اگر واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس را وارد برنامه واکسیناسیون کشوری می‌کنیم، مشخص است که واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری می‌کند و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری در کودکان جلوگیری خواهد کرد و این بسیار رقم زیادی است.

فرشیدی افزود: معاونت پژوهشی و پژوهشگاه‌های وزارت بهداشت در رابطه با واکسن گارداسیل نیز از سال گذشته در حال انجام تحقیقات مورد لزوم هستند و اگر نتایج تحقیقات، لزوم ورود آن به برنامه واکسیناسیون ملی را مشخص کند، وارد برنامه واکسیناسیون کشوری خواهیم کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر تولید و تزریق این واکسن از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود، گفت: در خارج از وزارت بهداشت شرکت‌هایی هستند که واکسن گارداسیل را تامین می‌کنند و بسیاری از افراد نیز که تمایل به تزریق آن دارند، خریداری می‌کنند؛ اما این کار از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره ضرورت استفاده از این واکسن نیز اظهار کرد: افراد دارای رفتار پرخطر و جوامع غربی و اروپایی به دلیل روابط خارج از عرف و شرع و خطر بالای انتقال این بیماری، این واکسن را تزریق می‌کنند. اما در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد که تمامی افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم و اگر ما ذره‌ای به این اطمینان برسیم که برای سلامت مردم تزریق واکسن گارداسیل نیاز است حتما این کار انجام خواهد شد.

فرشیدی در پایان گفت: پژوهشگاه مربوطه این وعده را داده است که در بازه زمانی شش ماهه اطلاعات لازم را ارائه دهند و اگر نتیجه پژوهش‌ها این باشد که باید تزریق این واکسن انجام شود و به نفع مردم است، حتما انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
  • میزبانی ایران اکسپو از ۸۰ کشور | کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • ظرفیت تجارت ایران و آفریقا به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • کامنت موشن| آیا کرونای دیگری در انتظار جهان است؟