Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@02:17:14 GMT

در جلسه ستاد مناسب‌سازی کشور چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۶۴۹۳

در جلسه ستاد مناسب‌سازی کشور چه گذشت؟

رئیس سازمان بهزیستی کشور مصوبات شانزدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، وحید قبادی دانا با اشاره به برگزاری شانزدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با بیان اینکه در این جلسه گزارشی از عملکرد یکساله ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور داده شد، گفت: این جلسه در حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش ارائه شده در این جلسه، تاکنون ۵۳۷ جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی در استان‌های سراسر کشور از سال ۱۳۹۲ تاکنون برگزار شده است. این درحالیست که از سال ۹۳ تاکنون ۱۵ جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور مطابق ماده ۳ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت تشکیل شده است. 

وی افزود: این جلسات ستاد به منظور نظارت و هماهنگی برای انجام مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری اماکن مختلف در سطح کشور برای استفاده افراد دارای معلولیت مانند سایر افراد است. از سال ۱۳۹۷ تاکنون ۱۰ جلسه برگزار شده و تا پیش از آن نیز ۵ جلسه برگزار شده بود. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به شانزدهمین جلسه گفت: یکی از دستورات جلسه، گزارش اقدامات جلسات قبلی و پیگیری مصوبات جلساتی که تاکنون برگزار شده بود، بود. همچنین باتوجه به حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه، مصوباتی در ارتباط با این وزارتخانه انجام شد.

قبادی دانا تصریح کرد: یکی از مصوبات این بود که معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور تمهیدات لازم را به عمل آورند تا ساختمان‌های اداری و اماکن عمومی تحت نظارتشان اعم از دولتی و غیردولتی ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این صورتجلسه، براساس ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت در شاخص‌های ورودی، دسترسی به قسمت‌های اداری و عمومی، پارکینگ و سرویس‌های بهداشتی مناسب‌سازی شوند و گزارش آن را به دبیرخانه‌های مناسب‌سازی مستقر در ادارات بهزیستی در استان‌های سراسر کشور ارائه دهند.

وی تاکید کرد: همچنین مقرر شد که معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمهیدات لازم را به عمل آورند تا از این به بعد صدور مجوز فعالیت مراکز غیردولتی تابعه، مشروط به مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری در محل فعالیت آنها شود و مراکزی هم که مجوز داشتند طی مدت ۶ ماه موظف به مناسب‌سازی ساختمان خود برای دسترس پذیری افرادی که مشکلات جسمی و حرکتی دارند شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به دیگر مصوبه این جلسه گفت: مصوبه دیگر مربوط به بانکهای تحت نظر این وزارتخانه است. کلیه شعب بانک‌های رفاه کارگران و بانک توسعه تعاون در سراسر کشور، ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این صورت جلسه نسبت به مناسب‌سازی و دسترس پذیری تعدادی از باجه‌های خدمات بانکی و دستگاه‌های خودپردازشان اقدام کنند. 

قبادی دانا افزود: همچنین مصوب شد که رئیس ستاد مناسب سازی کشور با شورای فرهنگ عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد مکاتباتی داشته باشند و تمهیداتی به عمل آید تا در تقویم رسمی کشور، یک روز به عنوان روز گرامیداشت یا روزی که بتواند نهضت مناسب‌سازی در آن تاکید شود، نامگذاری شود. 

وی اظهار کرد: در پایان شانزدهمین جلسه ستاد، توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کتاب قوانین و آیین نامه‌های مناسب سازی رونمایی شد و همچنین از نشان مناسب‌سازی ساختمان‌های تراز معلولان رونمایی شد. همچنین مقرر شد تا در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰، جلسه فوق‌العاده ای برای ستاد مناسب سازی کشور با حضور مجدد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونان و روسای سازمانها و مدیران عامل بانکها و شرکتهای تابعه وزارت تشکیل شود تا گزارش اقداماتی که مصوب شد توسط آنها ارائه شود. 

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی قانون حمایت از حقوق معلولان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور کار و رفاه اجتماعی شانزدهمین جلسه دسترس پذیری سراسر کشور وزیر تعاون برگزار شده برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۶۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن بزرگ کارگری در میبد


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در آستانه هفته کار و کارگر، جلسه ای با حضور ماندگاری مدیرعامل شهرک صنعتی جهان آباد، دهقانی معاون سیاسی امنیتی فرماندار رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، و نمایندگان واحد‌های صنعتی درشهرک صنعتی جهان آباد میبد برگزار شد.


رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان میبد در حاشیه این جلسه گفت: با توجه به ۲۴ هزار بیمه شده اجباری در شهرستان میبد، این شهرستان به نوعی یک شهرستان کارگری محسوب می‌شود.


علایی افزود: با همگرایی و هماهنگی که مسئولین و نمایندگان کارفرمایان واحد‌های صنعتی داشتند؛ برگزاری برنامه‌های مناسبی در این ایام برنامه ریزی شد.


رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی میبد گفت: در روز و هفته کار و کارگر در شهرستان میبد جشن بزرگ کارگری، برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات فوتبال کارگران، سرکشی به کارگران حادثه دیده، دیدار با خانواده‌های شهدای کارگر و تجلیل از کارگران و کارفرمایان را خواهیم داشت.


علایی افزود: کارگران و کارفرمایان واحد‌های صنعتی در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند و در سالی که مقام معظم رهبری، شعار سال را جهش تولید با مشارکت مردم قرار داده اند امیدواریم با ارج نهادن به زحمات کارگران و کارفرمایان در این هفته، در راستای تحقق این شعار بتوانیم قدمی را برداریم.


 

دیگر خبرها

  • دولت سوسیال دموکراتیک چیست؟
  • جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر
  • بازدید شبانه از واحد‌های شبکار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار
  • کسب رتبه نخست هرمزگان در میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی خواهان مجوز اقامت هستند
  • جشن بزرگ کارگری در میبد