Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان بهزیستی کشور از مناسب سازی ساختمان‌های اداری، اماکن عمومی و بانک‌های تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

خبرگزاری میزان- قبادی دانا با بیان اینکه تاکنون ۵۳۷ جلسه ستاد در استان‌ها از سال ۱۳۹۲ برگزار شده است گفت: از سال ۱۳۹۳ تاکنون ۱۵ جلسه ستاد هماهنگی مناسب سازی کشور مطابق ماده ۳ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت تشکیل شده که ۱۰ جلسه آن از سال ۱۳۹۷ تا کنون بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان بهزیستی کشور با توجه به مصوبات شانزدهمین جلسه ستاد پیگیری مناسب سازی کشور با توجه به حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشریح کرد: در این جلسه مقرر شد؛ معاونت ها، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمهیدات لازم را برای مناسب سازی ساختمان‌های اداری و اماکن عمومی تحت نظارت، اعم از دولتی و خصوصی ظرف مدت سه ماه به عمل آورند.

وی به مناسب سازی امکان تحت نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و افزود: همچنین مقرر شد تمهیدات لازم برای صدور فعالیت مراکز غیر دولتی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشروط به مناسب سازی و دسترس پذیری برای افراد دارای معلولیت باشد و مراکزی که از قبل مجوز داشتند در مدت ۶ ماهه موظف به مناسب سازی ساختمان‌ها و محیط برای این افراد هستند.

قبادی دانا همچنین گفت: همه شعب بانک‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (بانک‌های توسعه تعاون و رفاه کارگران) در سراسر کشور ظرف مدت ۳ ماه از تاریخ ابلاغ صورتجلسه می‌باید نسبت به مناسب سازی تعدادی از باجه‌های خدمات بانکی و دستگاه‌های خودپرداز برای بهره برداری افراد دارای معلولیت اقدام کنند.

رییس سازمان بهزیستی کشور به پیشنهاد یک روز در تقویم کشور برای روز مناسب سازی تاکید کرد و افزود: مکاتبه با شورای فرهنگ عمومی کشور برای نامگذاری یک روز برای نهضت مناسب سازی در تقویم کشور، رونمایی از کتاب قوانین و آئین نامه‌های مناسب سازی و نشان مناسب سازی ساختمان‌های تراز معلولان و برگزاری جلسه فوق العاده در اردیبهشت ماه سال آینده با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونین و مدیران شرکت‌ها و بانک‌های تابعه برای پیگیری گزارش اقدامات انجام گرفته از دیگر مصوبات این جلسه بود.

وی همچنین در پایان به برگزاری سه جلسه گذشته در استان یزد، وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی برای مناسب سازی و دسترس پذیری اماکن مجموعه تحت مدیریت گفت و تاکید کرد: امیدواریم با پیگیری مناسب، امکان ایحاد دسترس پذیری مناسب و انجام فعالیت‌های افراد دارای معلولیت به طور مستقل در سطح شهر‌های سراسر کشور فراهم شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی مددجویان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بهزیستی مددجویان مناسب سازی ساختمان ها افراد دارای معلولیت کار و رفاه اجتماعی مناسب سازی وزارت تعاون بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۷۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین مسکن کارگران، اولویت امسال وزیر کار

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به مدیران کل استانی زیرمجموعه وزارتخانه تأکید کردیم، املاک مازاد این وزارتخانه را به کارگروه‌های استانی برده و پس از تغییر کاربری، برای تأمین مسکن کارگران استفاده کنند.

وی گفت:  امسال توجه جدی تری به مسئله مسکن کارگری با همکاری کارفرمایان خواهیم داشت.

وی افزود: به کارفرمایانی که در جوار کارگاه‌های تولیدی خود برای کارگرانشان، مسکن احداث کنند امتیازات ویژه‌ای خواهیم داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا
  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود
  • گرامیداشت هفته کارگر در مازندران با ۳۰۰ برنامه
  •  اخبار رسمی کالابرگ‌ فقط از مراجع رسمی وزارت رفاه پیگیری شود
  • هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
  • به کارگیری ۵۲۱ نفر از کارجویان ثبت‌نام شده در سامانه جستجوی شغلی توسط مراکز کاریابی
  • تأمین مسکن کارگران، اولویت امسال وزیر کار
  • وجود ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ کارگر دارای بیمه اجباری در استان
  • اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود
  • بیش از ۱۹ هزار شغل جدید در استان مرکزی ایجاد شد