Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-23@15:21:32 GMT

تشکر ویژه کردهای عراقی از حجت الاسلام رئیسی

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۷۹۱۵

تشکر ویژه کردهای عراقی از حجت الاسلام رئیسی

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، سیدرضا صدرالحسینی در مصاحبه با رادیو گفتگو، در خصوص سفر حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه به عراق و افزایش تاثیر این سفر در روابط دو کشور، اظهار کرد: این دعوتی از جانب رئیس قوه قضائیه عراق بود و سفری پر بار را رقم زد.
 
وی افزود: رئیس قوه قضا با همه مسئولان عالی رتبه عراق دیدارهایی داشت و مهم تر از آن، ضیافت‌هایی بود که در سطح دیپلماتیک، سطح روابط را از یک دیدار بالاتر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
صدرالحسینی اضافه کرد: مسئولان عراقی بر خود وظیفه دانستند که مهمان عراقی را بسیار خوب میزبانی و ضیافت‌هایی را برگزار کنند.
 
وی نکته اصلی این سفر را دیدار حجت الاسلام رئیسی با مسئولان قضایی کشور عراق دانست و افزود: محور بحث، پرونده شهدای مقاومت، بود که در این رابطه گفتگوهایی صورت گرفت و بدلیل اهتمام عراقی‌ها، تشکری از سوی رئیس دستگاه قضای کشورمان صورت گرفت.
 
صدرالحسینی حوزه دیگر این سخنان را ناظر بر مسائل تجاری و گمرکی دانست و تصریح کرد: تجار دو کشور مراوداتی داشته و در این راستا به مشکلاتی برخورد می‌کنند که از منظر حوزه قضایی نامشخص بود ولی از این پس در حوزه تجاری و گمرکی کمترین مشکلات را خواهیم داشت.
 
وی همچنین به دیدار سران و مسئولان عالی رتبه عشایری عراق با رئیس قوه قضائیه ایران اشاره و گفت: با توجه به عشایری بودن جامعه عراق، سر عشیره‌ها و روسای آنان در تحکیم روابط دو ملت اثر گذار هستند.
 
صدرالحسینی اضافه کرد: برای نخستین بار یک مسئول عالی رتبه در عراق حاضر می‌شد و در این دیدارها نشستی خاص با رسانه‌های عراقی داشت و مدیران ارشد رسانه‌ای عراق با رئیس قوه قضائیه دیداری دوستانه داشتند که در حقیقت یک نشست خبری غیر رسمی بود.
 
این تحلیلگر مسائل غرب آسیا گفت: دیدارهایی هم با اقشار مختلف در برنامه حجت الاسلام رئیسی بود و موضوع جالب توجه، استقبال مردمی در هنگامه شب از ایشان بود؛ در حالیکه ترامپ در سفر خود به عراق به آن میزان پایگاه و هزینه کرد در این کشور، چراغ خاموش و دزدانه آمد و به کشورش بازگشت.
 
صدرالحسینی چنین روندی را نشان از اقتدار جمهوری اسلامی و همبستگی دو ملت دانست و گفت: دیدار دیگر دیدار نماینده استان‌های کردنشین عراق با حجت الاسلام رئیسی بود که در این رابطه سه گذرگاه اقتصادی و با اهمیت ویژه داریم که شریان اصلی اقتصاد کردستان از این سه گذرگاه گمرکی است.
 
وی همچنین در خصوص اینکه سفر رئیس دستگاه قضا و دیدار با نماینده کردستان عراق، خط بطلانی بر مشکلات ایران و کردهای این خطه کشید، خاطرنشان ساخت: با توجه به دیدار مسئولان حشدالشعبی با حجت الاسلام رئیسی شاهد تحول در حوزه مقاومت خواهیم بود.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: حجت الاسلام رئیسی رئیس قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۷۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد

 پایگاه نظامی عین الاسد در غرب عراق که محل استقرار شماری از نظامیان اشغالگر آمریکایی در این کشور است، امروز (دوشنبه) مورد حمله پهپادی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، یک مقام آمریکایی در این باره به خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد که پایگاه مذکور مورد حمله پهپادی قرار گرفته است.

این حمله تنها ساعاتی پس از آن صورت گرفت که گردان های حزب‌الله عراق اعلام کرد نیروهای مسلح آن‌ها، حملات علیه نیروهای آمریکایی را از سر خواهند گرفت.

این گروه مقاومت عراقی تصریح کرد: به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج نظامیان آمریکایی (از عراق) در سفر (اخیر) «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق به واشنگتن، حملات را از سر می گیریم.

دو روز پیش سازمان «الحشدالشعبی» عراق از حمله به پایگاه نظامی «کالسو» واقع در استان «الانبار» خبر داده بود.

«علا الناشی» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تاکید کرد: همزمان با حضور هیات عراقی به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در واشنگتن، آمریکا حمله‌ای متجاوزانه علیه پایگاه‌های وابسته به نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی در استان بابل انجام می‌دهد.

السودانی نخست وزیر عراق به تازگی به واشنگتن سفر و درمورد زمان پایان ماموریت نظامیان آمریکایی در این کشور گفت‌وگو کرد.

الناشی تاکید کرد: تجاوز آمریکا وقاحت و بی مسوولیتی علیه نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی عراق به شمار می‌رود.

وی از دولت عراق خواست که به منظور حفظ کرامت عراقی‌ها، علیه مسوولان آمریکایی در شورای امنیت شکایت کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازدید رئیسی از آرامگاه اقبال لاهوری+ فیلم
  • عکس/ دیدار حجت الاسلام رئیسی با رئیس جمهور پاکستان
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • دیدار رئیسی با رئیس مجلس ملی پاکستان
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • ورود رئیس جمهور به اسلام آباد
  • رئیس جمهور وارد اسلام‌آباد شد
  • اتفاق ویژه در سفر رئیسی به پاکستان
  • تقویت زیرساخت های کشاورزی در حوزه جنوب ایلام یک ضرورت است