Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی تفاهم نامه همکاری مشترک بین شرکت های ایدم، چرخشگر، سیبا موتور و انجمن سازندگان ماشین، قطعه و مجموعه های صنعتی خودرو آذربایجان شرقی در جهت فعال سازی ظرفیت‌های بدون استفاده و تعمیق ساخت داخل با حضور استاندار آذربایجان شرقی منعقد شد.

استاندار آذربایجان شرقی روز شنبه در مراسم انعقاد این تفاهم نامه چهارجانبه گفت: آذربایجان شرقی یکی از مهم‌ترین استان‌ها به لحاظ ظرفیت تولید خودرو در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا پومحمدی افزود: ۹ واحد تولید خودروی تجاری در آذربایجان شرقی فعال است که هر کدام بخش‌های خاصی از خودرو را تولید می‌کنند.

وی ادامه داد: با انعقاد این تفاهم نامه چهارجانبه، تعامل و همکاری بین این شرکت‌ها و انجمن قطعه سازان افزایش می‌یابد تا تمام نیازهای مربوط به تولید خودرو با توجه به ظرفیت‌های موجود در داخل استان تامین شود.

وی گفت: این تفاهم نامه در راستای توسعه داخلی سازی موتور و گیربکس در کشور و استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این شرکت‌ها، با هدف تعمیق ساخت داخل، رونق بخش تولید و اشتغال زایی، کاهش خروج ارز از کشور و توسعه دانش و تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید این حوزه از صنعت منعقد شد. 

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، پورمحمدی با اشاره به مجوز تولید خودروی سواری در استان از سوی وزارت صمت، گفت: باید اتاق فکری در این زمینه تشکیل شود تا با بهره گیری از ظرفیت صنعتگران استان خودروی جدیدی تولید شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آذربايجان شرقي خودروسازي تبريز آذربایجان شرقی تولید خودرو تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۸۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب گرایلو عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: به دنبال رونق و رشد فعالیت‌های ترانزیتی در چند سال اخیر، یک فقره تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با یک شرکت فعال در این حوزه به ارزش هشت میلیون دلار برای احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های سبک و سنگین نفتی به امضا رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، سرمایه‌گذار خارجی مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین به ظرفیت ۴۰ هزار متر مکعب با هدف فعالیت‌های ترانزیتی احداث می‌کند.

وی گفت: امید است انعقاد این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با شرکت بازرگانی خارجی بتواند سرآغازی برای تقویت فرآیند فعالیت‌های ترانزیتی و حضور پررنگ‌تر سرمایه گذاران در زمینه توسعه فعالیت‌های لجستیکی و ایجاد زیرساخت‌های بندری در اراضی توسعه‌ای این بندر بزرگ تجاری بشود.

گرایلو اظهار کرد: با اتخاذ تمهیدات مناسب به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های ترانزیتی در مجتمع بزرگ بندر امام، ترانزیت کالا در سال گذشته به بیش از سه میلیون و ۷۲۷ هزار تن رسید که بیش از ۲ برابر رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

کد خبر 6088182

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم