Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@12:34:51 GMT

ماشین آلات کشاورزی زیرکوه نونوار شد

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۸۸۰۶

ماشین آلات کشاورزی زیرکوه نونوار شد

درویشی مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به این که از ابتدای امسال ۶ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان جذب شده است گفت: از این تسهیلات ۲ دستگاه کمباین، ۱۹ دستگاه تراکتور و ۸۰ دستگاه ادوات کشاورزی برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در بخش‌های زراعت و باغبانی خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: سطح زیر کشت غلات در شهرستان زیرکوه بالغ بر ۲ هزار هکتار است.

بیشتر بخوانید

پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به بهره برداران خراسان جنوبی

درویشی عنوان کرد: زیرکوه جزو شهرستان‌هایی بوده که کمباین برداشت غلات نداشته و امیدواریم با خرید این ۲ دستگاه کمباین شاهد کاهش ضایعات برداشت گندم در شهرستان باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه ادامه داد: اجرای این طرح‌ها سبب اشتغال، تولید بیشتر و توسعه شهرستان در بخش کشاورزی خواهد شد.

او گفت: مکانیزاسیون کشاورزی به عنوان تحولی اجتناب ناپذیر در کشاورزی، همواره متأثر و اثرگذار بر اقتصاد کشاورزی بوده به نحوی که در بسیاری از موارد کم توجهی به این امر موجب اتلاف سرمایه در این بخش می‌شود.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماشین آلات تسهیلات کشاورزی مکانیزاسیون مکانیزاسیون کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۸۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ هزار تراکتور باید نوسازی شود

علیقلی ایمانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تراکتور و ادوات کشاورزی با درآمد کشاورزان همخوانی ندارد. به عنوان مثال کشاورزی که ۱۰ هکتار زمین دارد، برای خرید تراکتور و ادوات باید ۳ میلیارد تومان هزینه کند که توان پرداخت این رقم را ندارد و از طرفی دریافت تسهیلات با سودهای بالا توجیه اقتصادی ندارد.

 او با بیان اینکه توسعه کشاورزی مدرن و پیشرفته نیازمند حمایت همه جانبه دولت است، افزود: علی رغم آنکه سود تضمینی کشاورزان ۱۵ تا ۲۰ درصد است، اما کشاورزان برای خرید تراکتور و ادوات کشاورزی باید برای دریافت تسهیلات سود ۲۳ درصدی پرداخت کنند، درحالی‌که اگر بدنبال افزایش بهره وری و تحقق شعار سال هستیم، باید تسهیلات با نرخ بهره پایین در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.

ایمانی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن کشور در منطقه خشک و نیمه خشک و کاهش منابع آبی نسبت به دنیا و کاهش سطوح ناشی از توسعه روستاها، جاده سازی و شهرک سازی نیاز است که با تغییر در کشاورزی سنتی و معیشتی و حرکت به سمت کشاورزی صنعتی و دقیق، بهره وری در بخش کشاورزی افزایش یابد.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه سرمایه گذاری مناسبی در تراکتور و کمباین نداریم، گفت: بنابر آمار ۳۰۰ هزار تراکتور با متوسط ۱۳ سال به بالا در کشور وجود دارد و از طرفی واردات محدود تکاپوی نیاز کشور را نمی دهد.

 او با بیان اینکه دسترسی به تکنولوژی روز دنیا به منظور ایجاد رقابت نیازمند برنامه ریزی است، گفت: امکان توسعه مکانیزاسیون کشاورزی بدون منابع مالی و اعتبارات وجود ندارد، از این رو نوسازی ناوگان مکانیزاسیون نیازمند حمایت از کشاورزان و بهره برداران است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • شهرداری‌ها خط اول خدمت به مردم هستند
  • ناوگان خدمات شهری شبستر به ماشین آلات جدید تجهیز شد
  • خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین
  • بارندگی ۴۰۹ میلی‌متری زرآباد و تخریب گسترده زیرساخت‌ها
  • نصب ۹۵ دستگاه ردیاب برروی خودروی دهیاران قزوین
  • مکانیزاسیون ‌بخش کشاورزی چه مزیت‌هایی برای کشاورزان دارد؟
  • توقیف ادوات و ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی
  • ۳۰۰ هزار تراکتور باید نوسازی شود
  • ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز توقیف می شود