Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نخستین جشنواره منطقه‌ای شعر و ترانه گویشی با عنوان سوزو (سبزکوه) امروز شنبه ۲۵ بهمن در شهرستان خانمیرزا چهارمحال و بختیاری برگزار شد و برگزیدگان معرفی و تجلیل شدند.

ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در آیین اختتامیه نخستین جشنواره منطقه‌ای شعر و ترانه گویشی در خانمیرزا گفت: کار برای فرهنگ و هنر هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است چرا که فرهنگ و هنر ریشه در اصالت مردمان هر منطقه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

۳۰ بهمن آخرین مهلت ششمین جشنواره شعر طنز تلخند

او، رسالت فرهنگ و هنر در دوران شیوع ویروس کرونا را مهم و با اهمیت دانست و افزود: در شرایط بحران کرونا اگر بتوانیم لبخندی بر لب مردم بنشانیم آن هنر است و گرنه تخریب، سیاه‌نمایی و بدزبانی هنر نیست.

شریغی اضافه کرد: رسالت فرهنگ و هنر ایجاد امید و نشاط در جامعه است و بی‌شک هنرمندان در این عرصه نقش مهمی برعهده دارند.

او ادامه داد: به زودی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان خانمیرزا مستقر شود.

در بخش شعر زیر ۳۰ سال باقر ظفری از چهارمحال و بختیاری شهرستان اردل، ایمان رضایی از خوزستان شهرستان دزفول، عبدالله موسوی از خوزستان شهرستان ایذه، حسن نجفی از استان چهارمحال و بختیاری شهرستان کوهرنگ و بهنام ناصری از استان خوزستان شهرستان اندیکا به عنوان افراد برگزیده اعلام شدند.

همچنین برگزیدگان بخش شعر بالای ۳۰ سال نیز خسرو محمدی از استان چهارمحال و بختیاری منطقه بازفت، محدثه الماسی از استان خوزستان شهرستان ایذه، عباس شیخی از استان چهارمحال و بختیاری شهرستان خانمیرزا، رسول سنایی از استان کهگیلویه و بویراحمد منطقه بهمئی، مجتبی بخشایش از استان چهارمحال و بختیاری شهرستان لردگان معرفی شدند.

در بخش ترانه نیز یونس عبدالهی از خوزستان شهرستان شوشتر، صویر بختیاری از استان اصفهان، دانیال مومنی از چهارمحال و بختیاری شهرستان اردل، مهرداد ناصری از استان خوزستان شهر اهواز و محمد قنبری مرداسی از استان خوزستان شهرستان لالی برگزیده اعلام شدند.

شناسایی و معرفی ظرفیت‌های ادبی، معرفی و بهره‌گیری از سبک زندگی، آداب و رسوم موثر و ارزشمند اصالت فرهنگی در فرهنگ بختیاری از محور‌های این جشنواره بود که با موضوعات آزاد، سبک زندگی، آداب و رسوم و اصالت در فرهنگ به صورت رقابتی برگزار شد.

شهرستان خانمیرزا در ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و یکی از شهرستان‌های تازه تاسیس این استان است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره شعر استان چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری شهرستان شهرستان خانمیرزا استان خوزستان خوزستان شهرستان فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۹۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح کوله پشتی کتاب در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

احمد فرهادی از اجرای طرح کوله پشتی کتاب در شهرستان‌های عشایرنشین با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی و دسترسی بهتر عشایر به منابع مطالعاتی خبر داد و بر لزوم آمادگی شهرستان‌ها برای اجرای شایسته این طرح تأکید کرد.

بیشتر بخوانید

رشد ۱۰ درصدی اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: در این طرح برنامه‌های متنوعی برای تمام گروه‌های سنی در نظر گرفته شده است و برپایی میز خدمت مشاوره‌ای، برنامه‌های آموزشی متمرکز بر حمایت از کسب‌وکار‌های نوپا و کوچک، برگزاری کارگاه‌های نقاشی، آموزش کاردستی و مسابقات کتابخوانی از جمله برنامه‌هایی است که در این طرح اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن
  • اجرای طرح کوله پشتی کتاب در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری
  •  اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح بیمارستان دامپزشکی در شهرستان اردل
  • معرفی شهید الیاس ارجمند بعنوان شهید شاخص بسیج عشایری کشور
  • برگزاری جشنواره ملی روستایی و عشایری در شهرستان کوهرنگ
  • درخشش هنرمندان چهارمحال و بختیاری در جشنوراه آسمان هشتم
  • معرفی برترین‌های جایزه سالانه ادبی بشیر علوی در منطقه دلوار