Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۲۵ بهمن‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۳۰۴ کیلو حشیش در نی‌ریز کشف شد

فرمانده انتظامی استان از کشف ۳۰۴ کیلو مواد مخدر از نوع حشیش در بازرسی از یک سواری ۴۰۵ در شهرستان "نی‌ریز" خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، شب گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر نی‌ریز حین گشت زنی در محور‌های خاکی منتهی به این شهرستان، به یک سواری ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او عنوان داشت: راننده قاچاقچی بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده، با افزایش سرعت اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه با توجه به تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه، قاچاقچی خودرو را رها و متواری شد، گفت: در بازرسی از آن سواری، ۳۰۴ کیلو حشیش کشف شد.

سردار حبیبی بیان کرد: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری ادامه دارد.

توقیف وانت پیکان با ۵ میلیارد کالای قاچاق

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در بازرسی از یک وانت پیکان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار اظهار داشت: ماموران انتظامی پاسگاه "همایجان" سپیدان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، حین کنترل خودرو‌های عبوری منتهی به این شهرستان، به یک خودرو وانت پیکان حامل کالا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از آن خودرو موفق شدند یک هزار و ۸۰۰ ثوب پوشاک، ۴ دستگاه تصفیه هوا، ۱۸۰ عدد ساعت مچی هوشمند و ۵۲ عدد کیف زنانه خارجی قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی سپیدان با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۱۵ میلیاردی موتورسیکلت‌های قاچاق 

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: ماموران انتظامی لارستان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، با اقدامات فنی و تخصصی از دپو ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یک منزل مسکونی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان، موفق شدند ۲ دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص مالک برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ امجدی از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک یا اخبار و اطلاعات در خصوص قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه چنار گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان، محموله قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی بیان کرد: ماموران انتظامی "کوه چنار" هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی این شهرستان، به یک دستگاه اتوبوس مظنون و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۴۸۹ عدد انواع لامپ، ۲۴ عدد رادیو، ۱۲۰ عدد فانوس نفتی، یک دستگاه موتور خودرو زانتیا، ۳۲ عدد کمپرسور کولر، دینام و استارت پژو و تعدادی لوازم آشپزخانه از نوع قاشق، چنگال و چاقو میوه خوری قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی کوه چنار با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالای قاچاق کشف شده را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، خاطر نشان کرد: در این خصوص یک نفر برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سارقان با ۲۶ فقره سرقت روانه زندان شدند

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای و کشف ۲۶ فقره سرقت از اماکن خصوصی، منازل و باغات خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار داشت: مهمترین اولویت برنامه‌های پلیس اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع جرایم به ویژه سرقت با همکاری مردم است.

او افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و منازل در سطح شهرستان "آباده"، بررسی موضوع و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده گفت: در تحقیقات صورت گرفته توسط ماموران انتظامی این فرماندهی و با انجام اقدامات پلیسی و تخصصی، در این خصوص ۲ نفر سارق سابقه دار و حرفه‌ای شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده تصریح کرد: سارقان در بازجویی اولیه و مواجه شدن با ادله و مستندات پلیس، به ۲۶ فقره سرقت از اماکن خصوصی، مزارع و باغات اقرار کردند.

سرهنگ مسعودی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقان مقادیری لوازم مسروقه شامل، ۳ دستگاه موتور باد، سم پاش و ترانس تبدیل ولتاژ، ۳ قطعه وزنه تراکتور، ۲ عدد باطری خودرو، یک عدد رادیاتور، یک عدد کپسول گاز، ۲۷ قوطی تخم هندوانه، یک دستگاه دوچرخه، یک جعبه آچار، ۲ دستگاه دریل برقی، ۲ عدد درب فلزی آهنی، ۲ شاخه مفتول ۱۲ متری، یک دستگاه تلویزیون، ۳۰ متر سیم برق، ۳ دستگاه موتور یخچال و ۲ عدد میل گاردون تراکتور کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: سارقان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

دستگیری سارق قطعات خودرو با ۲۱ فقره سرقت 

فرمانده انتظامی فیروزآباد از شناسایی و دستگیری سارق قطعات خودرو و کشف ۲۱ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات خودرو در سطح شهرستان فیروزآباد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام کار‌های اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی، موفق به شناسایی یک نفر سارق شدند و پس از هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با اشاره به اینکه در بازجویی به عمل آمده از متهم، ۲۱ فقره سرقت قطعات و لوازم خودرو کشف شد، به مالکان وسایل نقلیه توصیه کرد: اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال، قفل فرمان و سوئیچ مخفی و سایر لوازم بازدارنده مجهز و از قرار دادن آن در کوچه‌ها و معابر خلوت و تاریک خودداری کنند.

ترخیص ۴۲۹ دستگاه موتورسیکلت رسوبی

فرمانده انتظامی جهرم از ترخیص ۴۲۹ دستگاه موتورسیکلت از ابتدای طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی بیان کرد: طرح تسهیل در ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی و رسوبی از پارکینگ‌ها از ۱۸ آبان ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در شهرستان جهرم به مرحله اجرا درآمد.

او با اشاره به اینکه در این طرح ویژه ۳۰ درصد از هزینه‌های پارکینگ نیز مورد بخشودگی قرار گرفته، بیان داشت: با تمهیداتی که در این طرح در نظر گرفته شده است علاوه بر این امتیاز، هزینه نگهداری در پارکینگ‌ها برابر تعرفه سال ۹۴ محاسبه خواهد شد و همچنین امکان پرداخت خلافی به صورت تقسیط وجود داشته و جرایمی که به علت دیر کرد دو برابر شده اند مورد بخشودگی واقع می‌شوند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه از ابتدای این طرح تا کنون، ۴۲۹ دستگاه موتورسیکلت ترخیص شده است، عنوان کرد: در صورت فقدان بیمه نامه شخص ثالث، گواهینامه و یا پلاک موتورسیکلت با اخذ تعهد نسبت به ترخیص اقدام خواهد شد و موتورسیکلت‌هایی که توسط یگان‌های دیگر یا بنا به دستور مقام قضایی توقیف شده، ابتدا می‌بایست از همان مرجع رفع توقیف شوند تا از مزایای طرح مزبور بهره‌مند شوند.

سرهنگ رزمجویی گفت: طرح ترخیص تا پایان بهمن ماه ادامه دارد و کسانی که موتورسیکلت آن‌ها به هر دلیلی جز دستور مقام قضائی، توقیف شده است می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ از تسهیلات در نظر گرفته شده بهره ببرند.

کلاهبرداری از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به ۶۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: خانمی جوان به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد پس از درج آگهی فروش یک دستگاه دوربین فیلم برداری در سایت دیوار، فردی با برقراری تماس خواهان آن شد و پس از مدتی به درب منزل مراجعه و با ارائه یک رسید بانکی در موبایلش، ادعا کرد که وجه کالا پرداخت کرده است که پس از گذشت چند ساعت متوجه شدم که پولی به حسابش من واریز نشده است.

او ادامه داد: برابر اظهارات شاکی و برررسی‌های فنی به عمل آمده مشخص شد متهم از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از شاکی کرده است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم به هویت معلوم شناسایی و وی در مخفیگاهش در یکی از محله‌های شیراز دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

سرهنگ سلیمانی گفت: متهم پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان، به بزه ارتکابی خود اعتراف و گفت از ۵ نفر دیگر به همین روش اقدام به کلاهبرداری کرده‌ام.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم با این شگرد (خرید کالا)، مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده است، گفت: مردم می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با واریز یا برداشت از حساب، با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

او از عموم مردم خواست تا هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت www.cyberpolice.ir) بخش ارتباطات مردمی) یا با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ گزارش کنند.

واژگونی موتورسیکلت با ۲ فوتی

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در محور "خفر-جهرم"، راکب و ترک نشین به دلیل شدت جراحات وارده فوت کردند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف فوتی در محور "خفر-جهرم"، بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک دستگاه موتورسیکلت با ۲ سرنشین در محور مذکور واژگون شده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این حادثه راکب و ترکنشین به دلیل شدت جراحات وارده فوت کردند، گفت: کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را ناتوانی راکب در کنترل وسیله نقلیه ناشی از عدم توجه به جلو اعلام کرده‌اند.

کشف ۱۰ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب از توقیف یک سواری ۴۰۵ و کشف ۱۰ کیلو و ۲۶۰ گرم تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد افزود: ماموران انتظامی پاسگاه "رستاق" داراب در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل خودرو‌های عبوری، به یک خودرو ۴۰۵ مشکوک و آن را توقیف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۰ کیلو و ۲۶۰ گرم تریاک کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی داراب از شهروندان خواست؛ هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

قاتلی که کارمند ۲۸ ساله را به قتل رسانده بود دستگیر شد

فرمانده انتظامی ممسنی از شناسایی و دستگیری قاتل ۳۰ ساله در کمتر از ۴ روز خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تیراندازی منجر به فتل کارمند یکی از ادارات دولتی در یکی از محلات شهرستان "ممسنی" و متواری شدن قاتل، بلافاصله ماموران انتظامی به محل اعزام شدند.

او  تصریح کرد: اقدامات فنی و تخصصی پلیس آگاهی برای دستگیری قاتل فراری آغاز شد و مشخص شد که قاتل به یکی از استان‌های شمال شرقی متواری و قصد خروج از کشور را دارد.

فرمانده انتظامی ممسنی عنوان داشت: ماموران پس از اخذ نیابت قضائی به آن استان عزیمت و در یک عملیات ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ نیکبخت با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ارتکاب قتل به دلیل اختلافات مالی و خانوادگی اقرار کرد، گفت: قاتل ۳۰ ساله برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرقت خودرو درشیراز و کشف در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف یک دستگاه خودرو سرقتی و دستگیری سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: ماموران انتظامی کلانتری مرکز "اقلید" حین گشت زنی در حوزه استحفاظی، به یک دستگاه سواری پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: با استعلام از سامانه پلیس مشخص شد خودرو موصوف سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه راننده دستگیر شد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث فارس نیروی انتظامی کارشناسان ارزش دستگاه موتورسیکلت ماموران انتظامی فرمانده انتظامی شهرستان خبر ۵ میلیارد ریال دستگیری سارق اجرای طرح دستور کار میلیون ریال کالای قاچاق رئیس پلیس فقره سرقت یک دستگاه مواد مخدر کوه چنار پلیس فتا ۲ دستگاه کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۹۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک پلیس برای دستگیری گوشی قاپ!

گوشی قاپ موتورسواری که با هجوم به سوی شهروندان،قصد داشت از چنگ قانون بگریزد،درحالی با شلیک پلیس دستگیر شد که همدست وی از صحنه حادثه گریخت.

به گزارش خراسان، ماموران کلانتری سپاد مشهد هنگام گشت زنی در اطراف مراکز تجاری، ناگهان متوجه موتورسواری شدند که گوشی آیفون زن مسافری را در خیابان بهارستان چنگ زد و به همراه راکب موتورسیکلت از صحنه حادثه گریختند اما راکب که دچار اضطراب شده بود در یک لحظه کنترل موتورسیکلت را از دست داد و هردو نفر واژگون شدند.

درهمین حال مال باخته به همراه اعضای خانواده اش به طرف دزدان گوشی قاپ دویدند ولی یکی از آن ها قمه ای را از زیر لباس هایش بیرون کشید و به سمت شهروندان هجوم برد.

از سوی دیگر نیروهای گشت انتظامی بلافاصله با مشاهده این صحنه، وارد عمل شدند و با شلیک تیر هوایی، دزد خشن را مجبور کردند تا قمه را روی زمین بیندازد. دقایقی بعد حلقه های قانون در حالی به دستان سارق 20 ساله گره خورد که همدست وی با استفاده از تاریکی شب از صحنه حادثه گریخت.

با انتقال وی به مقر انتظامی، بازجویی های تخصصی از این سارق حرفه ای با دستور سرهنگ جوادیعقوبی (رئیس کلانتری سپاد)آغاز شد و تلاش افسران دایره تجسس برای دستگیری همدست فراری وی ادامه یافت.

دیگر خبرها

  • ‌از بازگرداندن ۱۰۰ میلیارد اراضی کشاورزی تا دستگیری سارقان کابل‌های مخابراتی در فارس
  • قتل یک مرد به دست همسر سابقش در اردبیل
  • دستگیری قاتل فراری جوان محلاتی
  • دستگیری زن قاتل در اردبیل در کمتر از ۲۴ ساعت
  • شلیک پلیس برای دستگیری گوشی قاپ!
  • قتل جوان ۱۷ ساله و دستگیری قاتل در نهاوند
  • دستگیری عاملان نزاع دسته‌جمعی در دلفان
  • قتل خانم ۸۲ ساله در آباده و سرقت طلاجات او
  • سرقت طلا و قتل شهروند آباده‌ای
  • دستگیری قاتل در کمتر یک ساعت در خوی