Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تسریع در روند اجرای سد تنگ سرخ بویراحمد نیازمند مساعدت وزیر نرو هستیم.

حسین کلانتری شنبه شب ۲۵ بهمن ماه در نشست کارگروه طرح سازگاری با کم آبی استان که به صورت ویدئو کنفرانس با وزیر نیرو و کارگروه طرح سازگاری با آب با کم آبی کشور برگزار شد، افزود: به طور میانگین این استان سالانه ۱۱ میلیارد متر مکعب آب کشور را دارد که از این میزان ۸ میلیارد مترمکعب رواناب و تنها یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب در استان استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از وزیر نیرو درخواست افزایش تخصیص آب استان از حوزه کارون را داشت و اظهارکرد: در حوزه کارون اجازه برداشت آب جهت نیاز استان در بخش های مختلف به خصوص صنعت کشاورزی و خدمات داشته باشیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تامین منابع آب را در استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت جدی پیگیری کنیم.
کلانتری تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های پرآب کشور است اما در صورتی که با خشکسالی مواجه شویم، برای تامین آب شرب شهر یاسوج، مرکز این استان با مشکل جدی مواجه می شویم و باید با تانکر سیار به این شهر آبرسانی شود که در همین راستا تسریع در اجرای سد تنگ سرخ بویراحمد ضروری است و نیازمند توجه وزیر محترم نیرو است.
وی ادامه داد: ماده ۵۶ سد تنگ سرخ شهرستان بویراحمد انجام شده، موافقت دو بانک عامل این سد را گرفته ایم و قرار است که در این خصوص جلسه ای با برخی دستگاه‌های دیگر داشته باشیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بنابراین سد تنگ سرخ بویراحمد در کمتر از دو سال آینده تکمیل و بهره برداری می رسد.
کلانتری تاکید کرد: در خصوص سد آبریز انتظار داریم که وزیر نیرو در زمینه مجوز ماده ۲۳ ما را کمک کند این سد آب مورد نیاز بخش عمده ای از شهرستان کهگیلویه در بخش‌های صنعت، کشاورزی و شرب را تامین می کند. این سد می تواند نقش مهمی در تامین آب شرب این شهرستان داشته باشد.
وی اظهارکرد: موضوع ماده ۵۶ اراضی کشاورزی دشت امامزاده جعفر شهرستان گچساران و دشت خان احمد شهرستان باشت را اخذ کرده‌ایم و هم اکنون پیگیر تامین منابع این طرح‌ها هستیم که انتظار داریم وزیر نیرو مساعدت و کمک لازم را در تامین آب این دو دشت داشته باشد.
وی ادامه داد: در تلاش و پیگیر هستیم که آینده آبی استان کهگیلویه و بویراحمد را به صورت بلندمدت ببینیم.
به گزارش ایسنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: زیبنده نیست که یک طرح پس از ۱۰ سال تنها ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد البته در حال پیگیری هستیم که روند اجرایی این طرح تسریع یابد.
گفتنی است که در این نشست سند سازگاری کم آبی استان کهگیلویه و بویراحمد در کارگروه سازگاری با کم آبی کشور به تصویب رسید.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كهگيلويه و بويراحمد طرح سازگاری با کم آبی استاندار کهگیلویه و بویراحمد وزير نيرو استاندار کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد سد تنگ سرخ وزیر نیرو کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۰۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، هادی خاضعی با اشاره به برگزاری جلسه شورای حفاظت از منابع آب لنده افزود: این جلسه با هدف صیانت از منابع آبی و سازگاری با کم آبی با حضور اعضای شورای حفاظت از منابع آب در فرمانداری شهرستان لنده برگزار شد. وی با اعلام هشدار به وضعیت افت آب‌های زیرزمینی شهرستان ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌های چند سال گذشته و افت شدید سفره منابع آب زیرزمینی، لزوم بر برنامه ریزی، صیانت، مراقبت و مدیریت منابع آب شرب و کشاورزی بیش از گذشته احساس می‌شود. رئیس امور آب شهرستان کهگیلویه تاکید کرد: با توجه به اینکه قسمتی از رودخانه مارون در محدوده شهرستان لنده است، جهت تأمین آب اراضی، در صورت داشتن شرایط و پتانسیل آبیاری صدور مجوز با طی مراحل قانونی محدودیت ندارد. وی در ادامه با یادآوری بر ضرورت و لزوم صیانت از منابع آبی تاکید کرد: همه مسؤولان باید توجه ویژه ای به مدیریت و استفاده‌ی بهینه از آب‌های زیرزمینی و سطحی منطقه داشته باشند. خاضعی با تأکید بر آگاهی بخشی به مردم در جهت صرفه جویی در مصرف آب، تصریح کرد: باید فرهنگ صحیح مصرف منابع آب به مردم آموزش داده شود تا آنها حداکثر بهره برداری را داشته باشند. رئیس اداره امور آب شهرستان کهگیلویه بیان کرد: بر اساس اصل ۴۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، بستر رودخانه‌ها در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و تولیت آن به وزارت نیرو و در استان شرکت آب منطقه‌ای گذاشته شده است. وی تأکید کرد: طبق این قانون، هرگونه تجاوز به اراضی بستر و حریم رودخانه ممنوع بوده و از مردم تقاضا داریم نسبت به تصرف بستر، خاکریزی و تغییر کاربری اراضی واقع در بستر و حریم رودخانه‌ها جداً خودداری کنند. خاضعی در پایان خاطر نشان کرد: جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز و پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه‌های غیر مجاز محفوره و رفع تصرفات اراضی بستر رودخانه‌ها در اولویت کاری این اداره قرار دارد.

دیگر خبرها

  • روند اجرای پروژه گردنه عامری دیلم تسریع شود
  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز
  • اهمیت اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان
  • اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه
  • بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در شهرستان دنا
  • اجرای ۲۰ برنامه آموزشی و مشارکتی در کهگیلویه و بویراحمد
  • خودکشی ۶۰ جوان بدلایل فقر، اعتیاد و بیکاری
  • بررسی روند پیشرفت طرح پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان