Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@16:44:03 GMT

نشست گروه ۷ و بلندپروازی جانسون

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۰۷۱۶

نشست گروه ۷ و بلندپروازی جانسون

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از تارنمای دفتر نخست وزیری انگلیس، جانسون که ریاست دوره‌ای اجلاس سران گروه ۷ را بر عهده دارد، از این فرصت استفاده خواهد کرد تا بر لزوم به‌کارگیری رویکردی جدید در مقابله با بیماری‌های همه‌گیر تاکید کند.

او قصد دارد تا برای طرح پنج‌گانه خود درباره نحوه مقابله با بیماری‌های همه‌گیر، که مهرماه گذشته در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه کرد حمایت بیشتری را جلب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر انگلیس در این طرح پیشنهاد راه‌اندازی یک شبکه جهانی تحقیق درباره بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات، توسعه ظرفیت جهانی تولید واکسن و دارو، طراحی سیستم جهانی اخطار بیماری‌های همه‌گیری و توافق درباره پروتکل فوریت‌های پزشکی را مطرح کرده است.

بر اساس گزارش دفتر نخست وزیری انگلیس، توزیع عادلانه واکسن ضد کرونا در جهان و راه‌کارهای خروج از بحران کنونی از دیگر موضوعاتی است که در دستور جلسه نشست پیش رو عنوان شده است.

جمعه گذشته نیز وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی گروه هفت در مورد راه‌های خروج اقتصاد جهانی از بحران کرونا و حمایت از فعالیت‌های اقتصادی گفت‌وگو کردند. وزیر دارایی انگلیس همچنین از همتایان خارجی خود خواست تا تغییرات آب و هوایی را نیز بعنوان بخشی اصلی از تصمیم گیری‌های مالی و اقتصادی خود در سال ۲۰۲۱ لحاظ کنند.

نشست یکم اسفند ماه اولین جلسه‌ سران گروه هفت در سال جاری میلادی خواهد بود که به ریاست بوریس جانسون برگزار می‌شود. این نشست همچنین اولین نشست رهبران گروه یادشده از آوریل سال گذشته میلادی به شمار می‌رود. نشست یادشده در کنار ریاست دوره‌ای انگلیس بر شورای امنیت سازمان ملل متحد از نگاه لندن فرصتی است تا در چارچوب تعاملات چندجانبه‌گرایانه، برای جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا عرض اندام کند و زور بازویی نشان دهد.

بوریس جانسون در این باره گفت: راه حل چالش‌هایی که در زمینه ماموریت بزرگ توزیع واکسن ضد کرونا به تمام کشورهای جهان تا ترمیم خسارت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا در سایه گفت‌وگوهایی است که ما با دوستان و شرکایمان در سراسر جهان خواهیم داشت.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، نشست اصلی سران گروه هفت ۲۱ تا ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ به صورت حضوری در این کشور برگزار می‌شود. این نشست با حضور رهبران کشورهای فرانسه، آلمان، کانادا، ایتالیا، ژاپن، آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلیس به عنوان میزبان، در منطقه توریستی کورنوال واقع در جنوب غرب انگلیس منعقد خواهد شد. سران کشورهای استرالیا، هند و کره جنوبی نیز به عنوان مهمان به این نشست دعوت شده‌اند.

دولت انگلیس امیدوار است بتواند تا آن زمان همه‌گیری ویروس کرونا را که به شکل انفجاری  در این کشور در حال گسترش است، مهار کند. انگلیس در زمان حاضر به کانون شیوع گونه‌های مختلف کرونا تبدیل شده و آمار مبتلایان به این ویروس همچنان نگران کننده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا شورای امنیت سازمان ملل ایالات متحده آمریکا گروه هفت بوریس جانسون انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شورای امنیت سازمان ملل ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا شورای امنیت سازمان ملل ایالات متحده آمریکا گروه هفت بوریس جانسون انگلستان اخبار کنکور گروه هفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۰۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مجازی مقام‌ های آمریکایی و اسرائیلی درباره حمله به رفح

دو مقام آمریکایی از نشست مجازی سطح بالا میان مقام‌های آمریکا و اسرائیل درباره عملیات احتمالی این رژیم در رفح خبر دادند.

به گزارش ایسنا،  مقامات آمریکایی گفتند که دولت بایدن همچنان نگران است که تهاجم اسرائیل به رفح منجر به تلفات گسترده غیرنظامیان شود.

مقامات به صراحت گزارش‌ها مبنی بر چراغ سبز دولت بایدن برای انجام عملیات در رفح در صورتی که تل‌آویو از حمله به ایران خودداری کند، رد کردند.

این دومین جلسه از این قبیل در هفته‌های اخیر خواهد بود.

 براساس گزارش آکسیوس، طرف آمریکایی در این نشست مجازی توسط جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید رهبری خواهد شد ران درمر، وزیر امور استراتژیک و تزاپی هانگبی، مشاور امنیت ملی، ریاست طرف اسرائیلی را بر عهده خواهند داشت.

کاخ سفید از اظهار نظر خودداری کرد. مقامات آمریکایی گفتند که طی چند هفته گذشته، چندین گروه کاری سطح پایین به طور مجازی برای بحث در مورد طرح‌های عملیاتی رژیم صهیونیستی در رفح و پیشنهادات بشردوستانه تشکیل جلسه داده‌اند.

یک مقام آمریکایی گفت: برنامه‌های ارائه شده توسط ارتش اسرائیل در گروه‌های کاری شامل عملیات تدریجی و آهسته در محله‌های خاص رفح است که از قبل تخلیه می‌شوند - به جای تهاجم همه جانبه به کل شهر.

رفح تنها مکان نسبتا امنی است که حداقل ۱.۴ میلیون غیرنظامی آواره فلسطینی را در خود جای داده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • نشست مجازی مقام‌ های آمریکایی و اسرائیلی درباره حمله به رفح
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • جلسه ویژه گروه بازسازی اولدترافورد؛ ساخت ورزشگاه جدید در راس اهداف
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • وزیر خارجه انگلیس: اسرائیل تصمیم گرفته به حمله ایران پاسخ بدهد
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ این گروه بیشتر در معرض بیماری هستند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • بیانیه گستاخانه دفتر نخست وزیر انگلیس علیه ایران | گروه هفت به دنبال پاسخ به ایران است
  • بیاینه گستاخانه دفتر نخست وزیر انگلیس علیه ایران | گروه هفت به دنبال پاسخ به ایران است