Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاددان ها عقیده دارند بسته‌های کمک مالی جو بایدن و واکسیناسیون کرونا کمک می کند اقتصاد آمریکا طی یک سال به سطح قبل از بحران کرونا بازگردد. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نظرسنجی از 120 اقتصاددان نشان می‌دهد بسته‌های کمک مالی جو بایدن به تقویت فعالیت‌های اقتصادی در آمریکا کمک کرده و طی یک سال آن را به سطح قبل از بحران کرونا می‌رساند ولی شاید بیش از یک سال طول بکشد تا سطح بیکاری در این کشور به سطح اوایل 2020 بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 بیش از 90 درصد یعنی 51 نفر از 56 اقتصاددانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کرده‌اند، عقیده دارند اقتصاد آمریکا طی یک سال به سطح قبل از بحران کرونا باز می گردد. 23 نفر از این اقتصاددان ها 6 ماه زمان را برای بازگشت اقتصاد آمریکا اعلام کرده‌اند.

 بیتا کارنسی، اقتصاددان ارشد در بانک تی دی می گوید:«توزیع واکسن کرونا و کارآمدی آن خوشبینی نسبت به رشد اقتصاد را بالا برده است. پیش‌بینی‌های چند ماه گذشته بهبود سریع اقتصاد را نشان داده‌اند که امیدواریم فراتر از انتظارات ما باشد».

 اقتصاد آمریکا که به دنبال رکود 31.4 درصدی در فصل بهار، 33.4 درصد در سه ماهه سوم 2020 رشد کرده بود، در سه ماهه چهارم به رشد 4 درصدی رسید.

 در حالی که پیش‌بینی می شد روند رشد اقتصاد این کشور کندتر شده و به 2.8 درصد برسد، ولی پیش‌بینی‌ها بهتر از 2.3  درصدی است که در ژانویه تخمین زده شده بود.

اقتصاد آمریکا در سال 2020 با بحران کرونا 3.5 درصد کوچک شدتولید واکسن کرونا نمی تواند اقتصاد آمریکا را به حالت عادی باز گرداند

 اقتصاددان ها در حال‌حاضر انتظار دارند رشد اقتصاد آمریکا در فصول آینده سال جاری میلادی برابر با 6، 5.1 و 4 درصد باشد. انتظار می رود رشد اقتصاد آمریکا در کل سال 2021 برابر با 4.7 درصد و در 2022 برابر با 3.5 درصد باشد. این ارقام بالاتر از 4 درصد و 3.3 درصدی است که قبلا پیش بینی شده بود.

 اقتصاددانان عقیده دارند گرچه خطراتی مانند جهش ویروس کرونا و مشکلات به وجود آمده در  برنامه واکسیناسیون می‌تواند روند رشد را کندتر کند ولی عوامل مثبت در این مسیر بیشتر از خطرات آن هستند.

 هر 54 اقتصاددانی که از آنها نظر سنجی شده عقیده دارند بازگشت سطح بیکاری در آمریکا به سطح 2019 بیشتر از یک سال طول می‌کشد و 33 نفر از این اقتصاددان ها این زمان را بیش از دوسال اعلام کرده‌اند.

 انتهای پیام/26

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد آمریکا سطح قبل اقتصاددان ها عقیده دارند بحران کرونا رشد اقتصاد پیش بینی یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۱۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی زارعی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در آئین واگذاری مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: قبل از هر چیزی جا دارد بابت این واگذاری تبریک می گویم. فکر می‌کنم یک بیماری جهل ساله درمان شده. امیدوارم اتفاقات خوبی در آینده در انتظار دو باشگاه باشد.

او افزود: این جلسه در وزارت اقتصاد برگزار می‌شود و این نشان می‌دهد قرار است اتفاق نیکی در اقتصاد بیفتد. در جهان، صنعت ورزش چیزی نزدیک به دو درصد از بودجه کشور را به خود اختصاص می‌دهد. کشورهای حاشیه ما قرار است سه درصد اختصاص دهد. لازم است کشور ما هم روی این موضوع سرمایه گذاری لازم کند.

زارعی در ادانه تاکید کرد: با AFC چک کردم و اسناد مربوط به واگذاری دو باشگاه را ارسال کردم و خوشبختانه دیگر مشکلی نیست. امیدوارم بقیه نواقص هم برطرف شود تا دیگر مشکلی وجود نداشته باشد.

کد خبر 6087430 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • کنسرسیوم بانکی با هفت امضا مالک پرسپولیس شد
  • AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟
  • خشم آمریکا از افزایش هزینه‌های دفاعی چین
  • دولت پرسپولیس و استقلال را قسطی فروخت!
  • وزیر اقتصاد: سرخابی‌ها اقساطی فروش رفتند
  • بخش معدن آذربایجان شرقی بیشترین ارزش افزوده را دارد