Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام صادقی نیارکی گفت: ۹ اخلال گر اقتصادی در حوزه گندم و آرد در شهرستان خدابنده بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از دادگستری زنجان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی گفت: با توجه به افزایش قیمت گندم و به تبع آن افزایش قیمت آرد، اخبار و گزارشی دال بر افزایش عرضه خارج از شبکه آرد و گندم با حجم گسترده‌ای در شهرستان خدابنده انجام شده که منتهی به اخلال در نظام اقتصادی شده است

 

وی با بیان اینکه در این خصوص با بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد که زنجیره‌ای بین اتحادیه آرد و نان و کارخانه‌های آرد و شرکت حمل و نقلی که متصدی انحصاری جابجایی آردها از کارخانه به نانوائی ها هستند تشکیل به نحوی که کیسه‌های آرد نوع اول و دوم در قالب صدور حواله و اختصاص سهمیه به نانوائیها ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه در این راستا رانندگان شرکت حمل و نقل بدون تخلیه کیسه‌های آرد در مقصد، کیسه‌های آرد ۳۶ هزار تومانی و ۵۲ هزار تومانی به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان خریداری نموده و در ادامه این کیسه‌های آرد را به دو روش یعنی یا به اشخاص ثالث به قیمت ۲۰۰ هزار تومان می‌فروختند یا به همان مبدأ یعنی کارخانه عودت می‌دادند.

 

صادقی نیارکی با تأکید بر اینکه اخلالگران در نظام اقتصادی از تیغ عدالت رهائی نخواهند یافت اظهار داشت: با بررسی حساب‌های مالی اشخاص، گردش مالی آنان که میلیاردی گزارش شده و بر اساس برآوردهای انجام شده هم اکنون کارخانه آرد و نان در خدابنده دارای آرد اضافه موجودی بالغ بر ۳۰ هزار تن می‌باشد که کارخانه آرد با برگشت این سهمیه‌ها به همان کارخانه و در قالب سهمیه جدید به نانوائیها، گندمهای دولتی را برای آرد شدن تحویل کارخانه می‌دادند و بدون تبدیل با آرد به صورت قاچاق به فروش می‌رساندند.

 

وی با بیان اینکه اتحادیه نانوایان شهرستان خدابنده ضمن مشارکت در این فرایند و ایجاد سهمیه غیر واقعی و اخذ وجوه غیر قانونی از نانوائیها و رانندگان اقدام می‌کردند بیان داشت: با بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده و اذعان عوامل موصوف و رانندگان مبنی بر اینکه این کار از زمان یارانه‌ای شدن گندم در جریان بوده و اکنون تشدید شده است.

 

رئیس کل دادگستری استان خاطر نشان کرد: ضعف در نظارت و کنترل موضوع از سوی حوزه‌های بازرسی منجر به این امر شده که در حال حاضر تعداد ۹ نفر بازداشت و اتهامات سایر افراد و متهمان در در دادسرای زنجان دست بررسی می‌باشد.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخلالگر اقتصادی رئیس کل دادگستری استان زنجان دادگستری استان زنجان شهرستان خدابنده کیسه های آرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۱۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مبارزه با سن غلات در حوزه عمل مرکز جهاد کشاورزی دیزج دول

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی دیزج دول از مزارع غلات حوزه عمل این مرکز بازدید و ضمن پایش عوامل خسارتزای آن، نسبت به اطلاع رسانی به بهره برداران جهت مبارزه با آن اقدام نموده اند.

گفتنی است مبارزه با سن غلات در مرحله مادری از روز ۱۹ فروردین آغاز و تا به امروز ۲۱ هکتار از مزارع این منطقه علیه سن سمپاشی شده است که ۱۲ هکتار آن در مزارع گندم آبی و ۹ هکتار در مزارع گندم دیم بوده است.

همچنین در ۱۲۷ هکتار از مزارع گندم کنترل علف‌های هرز صورت گرفته بوده است.

دیگر خبرها

  • کشف ۱۸ فقره سرقت در اجرای طرح امنیت محله محور در خدابنده
  • انتقال بیش از ۲۴۱ هزار تن گندم از زنجان در سال گذشته به سایر نقاط کشور
  • توسعه طرح‌های اقتصادی نیازمند حل مشکلات زیرساختی است
  • برداشت گندم از مزارع خرمشهر آغاز شد
  • آغاز مبارزه با سن غلات در حوزه عمل مرکز جهاد کشاورزی دیزج دول
  • فاز توسعه کارخانه سیمان دشتروم در اولویت تیم اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • کاهش ۲۰ درصدی کشت چغندرقند در نهاوند
  • برگزاری چهارمین ستاد گیاهپزشکی در راستای بررسی بیماری زنگ زرد گندم
  • انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده الکترونیکی خواهد بود
  • کشاورزی مردمی ترین بخش اقتصاد کشور است