Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،فتحی  رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: در فاصله سال‌های ۱۳۹۴ تا نیمه نخست امسال ۵۲۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان  آذربایجان‌شرقی شناسایی و احکام صادره دستگاه قضایی برای قلع و قمع آن‌ها اجرایی شده است.

 فتحی افزود: در این مدت ۱۰۸ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی از تغییر کاربری غیرمجاز آزاد و در پنج سال و نیم گذشته ۲ هزار و ۵۹۲ مورد در ارتباط با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی طرح دعوی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در مدت زمان یاد شده ۶۰۶ حکم صادره درباره قلع و قمع تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت حدود ۲۵۶ هکتار در اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی نیز اجرایی نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در فاصله زمانی یاد شده همچنین ۶۹۳ مورد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی استان به وسعت بیش از ۳۶ هکتار با استناد به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زراعی و باغات قلع و قمع شده است.

او گفت: در فاصله سال‌های ۱۳۹۴ تا نیمه نخست امسال همچنین با استناد به تبصره یک ماده یک قانون حفظ اراضی کشاورزی و باغات یک هزار و ۷۸۰ مجوز تغییر کاربری مجاز به وسعت حدود ۴۹۱ هکتار در آذربایجان شرقی صادر شده است.

آذربایجان شرقی با چهار میلیون نفر جمعیت حدود یک میلیون و ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی دارد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اراضی کشاورزی ساخت و ساز غیرمجاز جهاد کشاورزی اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی اراضی کشاورزی تغییر کاربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۲۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با زمین‌خواری و تخریب اراضی در ایام نوروز

ایسنا/مازندران مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: با تخریب کنندگان اراضی و سودجویان در ایام تعطیلات عید نوروز برخورد قاطع می‌شود.

محمد هادی‌زاده امروز با رسانه‌ای کردن اقدامات جهاد کشاورزی در شهرستان محمودآباد، در ایام تعطیلات، با تبریک فرارسیدن عید سعید نوروز و آغاز سال ۱۴۰۳، گفت: بر اساس قانون هرگونه تغییر کاربری اراضی و ساخت ساز ویلا، مسکن، دیوارکشی، احداث استخر و محوطه سازی در اراضی کشاورزی و عرصه‌های طبیعی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و با متخلفان، علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی طبق قانون برخورد خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد بیان کرد: معمولاً برخی افراد سودجو و فرصت طلب که می‌خواهند به عرصه‌های کشاورزی دست اندازی کنند و به زمین خواری بپردازند، ایام تعطیلات را انتخاب می‌کنند. زیرا احساس می‌کنند که فعالیت نیروهای یگان حفاظت از کشاورزی تعطیل شده و بنابراین دیگر کسی نیست که از تخلفات آنان جلوگیری کند؛ لذا اعلام می‌دارد ضمن ادامه رصد و پایش دقیق حفظ کاربری اراضی و تشدید برخورد با تخریب کنندگان اراضی و سودجویان در ایام تعطیلات عید نوروز، تیم گشت حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی در سطح شهرستان در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

هادی‌زاده بابیان اینکه بی‌شک مشارکت و نظارت همگانی، بهترین و مؤثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی کشور است، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن ۱۳۱) یا مراجعه به واحدهای کشیک مستقر در این مدیریت و مدیریت‌ امور اراضی استان اطلاع دهند.

وی افزود: گشت‌های حفاظت اراضی کشاورزی در ایام تعطیلات نوروز با گشت و مراقبت مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز گزارش‌های دریافتی از سامانه ۱۳۱ مزارع و باغ ها را رصد می‌کنند و با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و اقدام به تغییر کاربری و تخریب زمین برخورد خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، هادی زاده با اشاره به اینکه صدور مجوز یا پروانه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی خارج از محدوده شهرها توسط شهرداران، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است و ارائه خدمات زیربنایی به ساخت و سازهای غیرمجاز نیز تخلف و عدول از قانون محسوب می شود، اضافه کرد: بر اساس قانون جلوگیری از خردشدن اراضی کشاورزی، هرگونه تفکیک و افراز اراضی کشاورزی به قطعات کمتر از نصاب‌های تعیین شده ممنوع بوده و ارائه هرگونه خدمات ثبتی از قبیل صدور سند مالکیت تفکیکی یا افرازی به این گونه زمین‌ها نیز غیرمجاز است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برخورد قانونی با ۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی مهریز
  • مقابله با زمین‌خواری و تخریب اراضی در ایام نوروز
  • شناسایی ۳۵ تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در دشتستان و تنگستان
  • برخورد قانونی با ۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی مهریز 
  • مقابله با زمین خواری و تخریب اراضی در ایام نوزور
  • اجرای حکم تخریب قریب به ۲۰۰ بنا در اراضی کشاورزی گیلان
  • آزادسازی ۴۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان دورود
  • قلع و قمع ۴۴ تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی عباس آباد
  • قلع و قمع 2 بنای غیرمجاز در ساری
  • قلع و قمع ۲ بنای غیرمجاز در ساری