Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره تاکید کرد که صداوسیما و سینما از تزریق غم و ارائه الگوهای غلط به کودکان ونوجوانان در بحران کروناخودداری کنند.

 به نقل از روابط عمومی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، دکتر محمد حاتمی، روز شنبه ۲۵ بهمن، در همایش بین‌المللی روان‌شناسی مدرسه، که با حضور روان‌شناسان، مشاوران، وزیر و مسئولان وزارت آموزش و پرورش در دانشگاه الزهراء(س) برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: مدارس تعطیل هستند، این وضعیت شرایط نامناسبی برای رشد و تحول اجتماعی، شناختی و جسمی کودکان و نوجوانان ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بستر فعالیت‌های جمعی، حضوری، مدرسه، همسالان و ارتباط معلم و شاگرد، هویت نوجوانان شکل می‌گیرد و رشد اجتماعی محقق می‌شود. برای شرایط قرنطینه از طریق شبکه شاد، روان‌شناسان و مشاوران برای خانواده‌ها و معلمان بسته‌های آموزشی تهیه کنند و به آن‌ها مشورت‌های لازم را بدهند تا ما از این مرحله عبور کنیم.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره گفت: سنین ۶ تا ۱۸ سال سن ورود به مدرسه و اجتماعی شدن و هویت‌یابی است، این امر در قرنطینه خانگی میسر نخواهد شد. باید با کمک روان‌شناسان و مشاوران جایگزین‌های مناسبی برای کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم. آموزش و پرورش باید با آغوش باز از سرمایه اجتماعی روان‌شناسان و مشاوران استفاده کند.

دکتر حاتمی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: نقش رسانه‌ها در پُرکردن خلاء مدرسه بسیار پر اهمیت است، صدا و سیما باید آموزش را در دستور کار خود قرار دهد. در شرایط بحران از تزریق غم به بدنه جامعه خصوصا برای کودکان و نوجوانان خودداری شود. مجریان صدا و سیما کار حساسی بر عهده دارند. در برنامه‌های ورزشی روی آنتن زنده، گریه کردن هرچند عزیزی که از دست رفته بسیار برای ما بااهمیت باشد، اما رسانه متعلق به همه است، رسانه شخصی نیست. درگذشت فردی را برجسته کردن و گریه کردن و تزریق غم از طریق آنتن تلویزیون، کار صحیحی نیست. صدا و سیما باید امید و تاب‌آوری را در جامعه افزایش دهد.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ادامه داد: همچنین چرا باید در سینما پنج قهرمان پنج فیلم سینمایی جشنواره فجر خودکشی کنند؟! یادتان باشد، بیشتر مخاطبین صدا و سیما و سینما،‌ کودکان و نوجوانان هستند. هنوز قدرت پردازش شناختی کودکان و نوجوانان به حدی نیست که بتوانند این موضوعات را حل کنند. آنها با برنامه‌های صدا و سیما و سینما همسان‌سازی می کنند و نتیجه‌ی آن کاهش نرخ امید در جامعه، افسردگی و خدای‌نکرده خودکشی است.

دکتر حاتمی گفت:‌ ادامه این وضعیت، سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره را بر آن می‌دارد که مستقیما ورود کند و توقف پخش این‌گونه برنامه‌ها را تقاضا کند.

گفتنی است، همایش بین‌المللی مدرسه به مدت دو روز در تهران در حال برگزاری است.

/ایسنا 

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت فرد مبتلا به کرونای انگلیسی

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کودکان و نوجوانان روان شناسان صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۲۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سلسله نشست‌های هفتگی خانواده در کانون پرورش فکری کرمانشاه

محمد خیاط زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تفاهمی که بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه و اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه حاصل شده، سلسله نشست‌های خانواده در چهارشنبه هر هفته در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی افزود: خانواده به عنوان ضلع سوم تربیتی از اهمیت بسیاری برخوردار است و ما همواره بر حفظ بنیان خانواده و تحکیم آن و اهمیت خانواده محوری در کانون، تاکید داشته‌ایم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: بر همین اساس بر آن شدیم تا در مجموعه برنامه‌های کانون استان بحث خانواده‌محوری را پر رنگ‌تر از قبل پیگیر باشیم و نشست‌های آموزشی متناسبی را به صورت منظم برگزار نمائیم.

زنجانی تاکید کرد: با توجه به نقشی که خانواده به عنوان پرورش دهنده‌ی نسل آینده ایفا می‌نماید ما نیز به‌عنوان یکی از اثرگذارترین نهادهای تربیتی وظیفه داریم در این زمینه قوی‌تر ورود پیدا کرده و اقدامات لازم را به انجام برسانیم.

کد خبر 6080426

دیگر خبرها

  • شوق زندگی با تسهیل فرزند خواندگی
  • بازوی حامی باش، راهکار جدید اپلیکیشن بله برای حمایت از کودکان
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد
  • برگزاری سلسله نشست‌های هفتگی خانواده در کانون پرورش فکری کرمانشاه
  • تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی
  • ارسال بیش از ۱۴۰۰ نامه از طرف طبیعت
  • رئیس سازمان نظام روان‌شناسی: برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای در اردیبهشت‌/ اصلاح قانون سازمان روانشناسی
  • برترینهای مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در کرمان
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی عکس "یاریگران زندگی"