Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس استان القضارف سودان با حکم دادستانی کل، ۳۰ تن از رهبران نظام عمر البشیر، رئیس جمهور برکنار شده این کشور را بازداشت کرد.

 به نقل از سایت "سودان تربیون"، دادستانی کل سودان بر اساس ماده قانون مبارزه با تروریسم و پولشویی و نیز دو ماده قانون کیفری در رابطه با تضعیف حاکمیت قانون اساسی و تحریک علیه دولت، اقدامات قانونی در حق اعضای دولت عمر البشیر را تعیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستانی سودان در استان القضارف بر اساس بیانیه کمیته مبارزه با پیامدهای قبول حاکمیت دولت عمر البشیر و مبارزه با فساد و بازپس‌گیری اموال که حامیان حاکمیت سابق را به تشویق به غارت و آتش زدن خودروها و دفاتر دولتی در استان‌های دارفور و کردفان متهم کرده بود، دستور بازداشت صادر کرد.

برخی منابع در دادستانی سودان اعلام کردند، حکم‌های بازداشت برای ۵۶ تن از رهبران دولت البشیر صادر شده بودند اما پلیس تا این لحظه ۳۰ تن از آنها را بازداشت کرده که از این تعداد نیز ۱۱ تن پیش از بازداشت خود را تسلیم کردند.

مسؤولان سودان عملیات بازداشت را در استان خارطوم و سایر استان‌های این کشور آغاز و اعلام کردند: بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی کمیته مبارزه با پیامدهای قبول حاکمیت عمر البشیر، این بازداشت‌ها شامل حال تمامی اعضای حاکمیت سابق خواهد شد.

از سوی دیگر حزب کنگره ملی دست داشتن اعضایش در غارت و تخریب پاساژها و مراکز خرید و نیز دفاتر دولتی شهرهای مختلف از جمله الفاشر، نیالا، الجنینه، الابیض و ام روابه را تکذیب کرد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: عمر البشیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب قبور ائمه بقیع از تلخ‌ترین حوادث تاریخ اسلام بود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ استاد حوزه در کاشان گفت: قبرستان بقیع یکی از پر خاطره‌ترین مکان‌های شهر مدینه است که پس از اسلام به عنوان یکی از مهمترین قبرستان‌های مسلمانان شناخته می‌شد.
حجت الاسلام حسین علی ابراهیم زاده با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک جریان سیاسی در مقابل کفر ایستادگی می‌کند، افزود: دشمن توان ضربه زدن به وجوه مکتبی و قرآنی اسلام را ندارد، از این رو تلاش دارد با وجه عینی اسلام وارد جنگ شود که همان قدرت حاکمیت دین بر زندگی مردم است و می‌خواهد از این طریق به وجوه دیگر اسلام نیز آسیب وارد کند.
وی با اشاره به پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی گفت: این پاسخ، حق طبیعی ایران اسلامی در دفاع از خود، حاکمیت ملی و سرزمینی براساس قوانین بین المللی بود چرا که جامعه جهانی از مجازات رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل متحد ناتوان است.

دیگر خبرها

  • بررسی موضوع حاکمیت اسلامی در عصر غیبت در یک کتاب جدید
  • سلاح معروف ایرانی این بار معادلات آفریقا را تغییر می‌دهد
  • جاسوسی گسترده دولت لهستان با نرم افزار اسرائیلی
  • تخریب قبور ائمه بقیع از تلخ‌ترین حوادث تاریخ اسلام بود
  • جاسوسی گسترده دولت لهستان با نرم افزار اسرائیلی پگاسوس
  • شیخ قره‌داغی: کسی که در کنار دشمنان بأیستد با همانها محشور خواهد شد
  • حمایت خانواده نظام سلامت استان بوشهر از پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران
  • اجتماع خانواده بزرگ نظام سلامت استان بوشهر در حمایت فلسطین
  • سقوط امپراتوری رسانه‌ای شیطان
  • توانمندسازی زنان سرپرست خانوار موجب توسعه اقتصادی می‌شود