Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، لیلا رحیمی روز یکشنبه در این ارتباط افزود: جزیره شمالی قطب تولید صنایع‌دستی دریایی در استان بوشهر است و برای تحقق اشتغال پایدار و تولید بیشتر در این روستا هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات به صنعتگران آن اعطا شد.

وی افزود: جزیره شمالی به دلیل هم‌جواری با خلیج فارس و وجود مواد اولیه تولید در رشته صنایع‌دستی دریایی، مورد پیمایش این معاونت قرار گرفت و با همکاری دهیاری روستا دوره‌های آموزشی تولید محور در آن برگزار شد که در زمان حاضر به مرحله تولید رسیده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر اضافه کرد:  با توجه به اهمیت فروش و حمایت از صنعتگران در شرایط شیوع کرونا، برگزاری کلاس‌های فراگیری چگونگی کار در فضای دیجیتال و کسب و کار اینترنتی، از اسفندماه سال جاری در این روستا آغاز می‌شود.

رحیمی اظهار کرد: بی‌تردید شرکت در این دوره و آشنایی با شیوه‌های نوین کسب و کار برای عرضه، معرفی و فروش محصولات تولیدی هنرمندان جزیره شمالی، بسیار مفید است.
وی یادآور شد: تلاش می‌کنیم با ایجاد فضای آموزشی، هر نقطه از استان بوشهر را بر اساس استعداد و مواد اولیه توسعه دهیم تا بیشترین خروجی تولید با کمترین دغدغه ممکن حاصل شود.

روستای جزیره شمالی از توابع بخش ریگ در شهرستان گناوه است.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی بوشهر صنایع دستی اشتغال زایی گناوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی بوشهر صنایع دستی تسهیلات بانکی بوشهر صنایع دستی اشتغال زایی گناوه اخبار کنکور جزیره شمالی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۳۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین جشنواره سمنوپزان نوروزگان روستای صح برگزار شد

fه گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مجتبی اکبرپورگفت: سومین جشنواره آئینی و مراسم سنتی سمنوپزان نوروزگان، با استقبال پرشور علاقه‌مندان و گردشگران و حضور مسئولان استانی و شهرستانی در روستای صح در منطقه تویه دروار شهرستان دامغان برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان بابیان اینکه رسومات کهن و دیرینه که ریشه در عقاید و باورهای مردمی دارد همواره موردتوجه افراد جامعه است و باگذشت زمان، در هرزمانی که برگزار شود جذابیت‌های خاص خود را دارد، افزود: هدف از برگزاری این جشنواره احیاء و حفظ آیین و سنن قدیمی، توسعه گردشگری و برند سازی گردشگری این منطقه، معرفی آداب‌ورسوم کهن، معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی منطقه و افزایش شورونشاط اجتماعی است.

مجتبی اکبرپور ارج نهادن به فرهنگ غنی روستایی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره سنتی عنوان کرد و گفت: برگزاری آیین‌های سنتی و کهن روستایی یکی از مهم‌ترین راهکارها برای معرفی قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری هر منطقه است که می‌تواند با جذب سرمایه‌گذار زمینه‌ساز توانمندی و پویایی اقتصاد روستاها شود.

او بابیان اینکه سمنوپزان در شهرستان دامغان در مناسبت‌های مختلف مذهبی با توسل به نام مبارک حضرت زهرا (س) اجرا می‌شود، افزود: در مراسم پخت سمنو که اغلب با مشارکت بانوان در روستای صح انجام می‌شود، در حین پخت سمنو با ذکر دعا، قرائت قرآن، احادیث، مداحی و حاجت طلبی سمنو را هم می‌زنند و این شور و حال معنوی تا زمان تقسیم سمنو ادامه دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی و بازی‌های بومی و محلی، اجرای چوب بازی و موسیقی محلی، اجرای تئاتر طنز، استندآپ کمدی، مسابقه و برنامه‌های متنوع دیگر از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

دهستان تویه دروار در بخش امیرآباد شهرستان دامغان واقع‌شده است و شامل روستاهای صح، دروار، تویه، دشت بو و دهخدا است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895066

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های اشتغال زایی با همت بنیاد برکت در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • ساخت ۷۰ واحد مسکونی برای جوانان روستای هندوآباد
  • ارتقای مهارت بیش از ۶ هزار صنعتگر صنایع دستی
  • ۵۷۵ شغل در حوزه صنایع‌ دستی ایجاد شد
  • ایجاد ۵۷۵ شغل در حوزه صنایع‌دستی خراسان جنوبی
  • جذب ۳۸۷ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی
  • سومین جشنواره سمنوپزان نوروزگان روستای صح برگزار شد
  • ثبت ۵۷۵ شغل در حوزه صنایع‌دستی خراسان جنوبی
  • تعداد ۵۷۵ اشتغال در سامانه اشتغال حوزه صنایع‌دستی خراسان جنوبی ثبت شد
  • اشتغال زایی، اولین آورده توسعه معادن کوچک برای اقتصاد