Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام نسائی با انتقاد از ترک فعل سازمان های متولی در حفاظت از اراضی ملی روستای منظریه بیرجند، گفت: در سایه سکوت این سازمان ها، اراضی دولتی توسط اشخاص به مردم فروخته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «علی نسائی» امروز (۲۶ بهمن) در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی خراسان جنوبی  اظهار کرد: در این جلسه موضوع اراضی منظریه حسب دستور رئیس قوه قضائیه در سفر به خراسان جنوبی مورد بررسی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه روستای منظریه قبل از انقلاب محل سفارت انگلستان بوده و بعد به اسدالله علم واگذار شده است، افزود: اراضی منظریه با مساحت ۳۱۶ هزار و ۳۴۸ متر مربع شامل دو پلاک ۲۳۳ و ۲۳۴ است که در سال ۱۳۷۴ توسط هیئت هفت نفره ۲۸ هزار و ۴۲۵ متر مربع از این اراضی استثناء و به مالکین واگذار شده است.

 

وی ادامه داد: مابقی این دو پلاک اراضی منظریه به متراژ ۲۸۷ هزار و ۹۲۳ مترمربع متعلق به دولت و بیت المال است.

 

حجت الاسلام نسائی با اشاره به اینکه متاسفانه مالکین سهم اراضی دولتی را نیز به مردم فروخته اند، عنوان کرد: در این منطقه بعضی از سازمان های متولی ترک فعل کردند و  از اراضی دولتی حفاظت نکردند تا جایی که در سایه سکوت این سازمان ها، اراضی دولتی توسط این اشخاص به مردم فروخته شده است.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌ جنوبی بیان کرد: حدود هفت هکتار از همین اراضی دولتی (روستای منظریه) به کارکنان امور اراضی واگذار شده است، که جای سوال است این ها با چه مجوزی این اراضی ملی را واگذار کردند؟

 

وی گفت: در ادامه این قضیه استعلامی در تاریخ ۱۰ مردادماه ۱۳۹۹ از اداره ثبت اسناد  و املاک استان صورت گرفته است که بر همین اساس بیش از ۷۰ نفر از مردم با قولنامه هایی که داشتند در این اراضی ساخت و ساز انجام کردند و ادعای مالکیت دارند و در نهایت پرونده های حقوقی در سیستم قضایی مطرح شده است و ادارات متولی باید پاسخگو این مشکلات و سهل انگاری در حفاظت از اراضی ملی باشند.

 

گفتنی است؛ در این جلسه موضوع زمین های روستای شمس آباد و نتیجه اقدامات به عمل آمده تاکنون و همچنین موضوع تصرف اراضی دولتی توسط افراد سودجو مورد بررسی قرار گرفت.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: ترک فعل مسئولان دادستان بیرجند اراضی دولتی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۵۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی دولتی کرمان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان،فرمانده انتظامی استان کرمان از رفع تصرف اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در محدوده یکی از مناطق کوهستانی شهر کرمان خبر داد.

سردار ناصر فرشید گفت: ماموران پلیس شهرستان کرمان در زمینه مبارزه با پدیده زیانبار زمین خواری در پی دریافت شکایتی مبنی بر تصرف اراضی دولتی در یکی از مناطق کوهستانی شهر کرمان، پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

 وی افزود: بدین منظور یک تیم از ماموران به منطقه مورد نظر در حوزه روستای ده لوءلوء اعزام و در بررسی‌های میدانی متوجه شدند، افردی بدون مجوز ۱۰۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی را به صورت غیرقانونی تصرف کرده اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان داشت: پس از جمع آوری دلایل و مستندات موجود با هماهنگی قضائی و به اتفاق کارشناس اداره بنیاد مسکن و شهرسازی نسبت به رفع تصرف این اراضی اقدام شد.

وی تصریح کرد: این زمین‌های دولتی که بنا به اعلام کارشناس مربوطه، بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال ارزش داشتند به اموال دولتی بازگردانده و دست زمین خواران از تصرف و فروش آن‌ها کوتاه شد.

دیگر خبرها

  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی در سراسر کشور
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • رفع تصرف اراضی دولتی کرمان
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد