Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی‌نژاد با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای تبصره(۳) ماده (۱) اصلاحیه آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌های کشور (مصوب۹۸.۶.۲۶هیأت وزیران)، به‌منظور ایجاد فرصت‌های برابر و رویکرد حذف به‌کارگیری نیرو خارج از فضای رقابتی در فرآیند ورود به دهیاری‌ها، «دستورالعمل نحوه برگزاری آزمون بکارگیری نیرو در دهیاری‌ها» توسط وزیر محترم کشور به استانداران ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: براساس دستورالعمل ابلاغی، بکارگیری نیرو در دهیاری، با لحاظ ساختار سازمانی مصوب و مجوزهای صادره، یک‌بار در سال قابل انجام است.

 رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: مطابق این دستورالعمل، بکارگیری نیرو در دهیاری منوط به تطبیق وضعیت نیروی موجود با ساختار سازمانی ابلاغی، پیش‌بینی اعتبار در بودجه سالیانه دهیاری و وجود پست بلاتصدی در ساختار سازمانی بوده و استانداری موظف به انتشار آگهی از طریق رسانه‌های عمومی و پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری است.

جمالی‌نژاد عنوان کرد: افراد شرکت‌کننده در آزمون ملزم به شرکت در آزمون علمی، مصاحبه و آزمون عملی به فراخور شغل مندرج در آگهی هستند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه کمیته‌ای در سطح استان به منظور نظارت بر برگزاری آزمون تشکیل می‌شود، گفت: بدیهی است از این پس، هرگونه به‌کارگیری نیرو در دهیاری، در قالب قرارداد کار بدون تعهد استخدامی، براساس ساختار مصوب و وفق دستورالعمل نحوه برگزاری آزمون امکان‌پذیر خواهدبود.

 وی خاطرنشان کرد: معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری مسوول حسن اجرای دستورالعمل و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ناظر عالی بر نحوه اجرای آن هستند. ممانعت از هرگونه اعمال سلیقه در بکارگیری نیرو در دهیاری‌ها و نظارت بر نحوه اجرای مفاد دستورالعمل ضروری است.

هفدهم آذر ماه دهیاری‌ها پس از ۲۲ سال از تصویب قانون تاسیس دهیاری‌های خودکفا در روستاهای کشور، دارای ساختار سازمانی و ضوابط تشکیلاتی مصوب شدند.

برچسب‌ها وزارت کشور شهرداری تهران سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت کشور شهرداری تهران سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور وزارت کشور شهرداری تهران سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اخبار کنکور دهیاری های کشور ساختار سازمانی برگزاری آزمون دهیاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۶۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، عباس علی آبادی، وزیر صمت دیروز درکمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص افزایش قیمت پژو پارس گفت: در مورد قیمت پژو پارس هم شورای رقابت مسؤول است و قانونا ما سیاست گذار نیستیم و ما فقط مجری سیاست‌های ابلاغی هستیم.

در حقیقت علی آبادی عملا شورای رقابت را مسئول شرایط ایجاد شده برای متقاضیان پژو پارس در سامانه یکپارچه خودرو عنوان دانست.

این در حالی است که سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی مرکزی ملی رقابت به مهر گفت: شورای رقابت هیچ وقت قیمت گذار خودرو نبوده. بلکه شورای رقابت صرفاً دستورالعمل را طراحی و آن را ابلاغ می‌کند. نهادهایی هم که تنظیم گر فنی هستند بر اساس دستورالعمل و فرمولی که شورای رقابت داده قیمت خودرو را محاسبه و ابلاغ می‌کنند.

وی افزود: اکنون طبق همین روالی که از انتهای سال ۱۴۰۱ وجود داشت، همچنان طبق دستورالعمل شورای رقابت، وزارت صمت قیمت خودرو را محاسبه می‌کند که قیمت تمام شده در سازمان حمایت به عنوان متولی متخصص انجام و ابلاغ می‌شود.

ان فروشی خودروسازان گفت: ۲ هزار شکایت از خودروسازان بررسی و نتایج آن اعلام شده که بخشی از آنها مربوط به گران فروشی است. شورای رقابت باید به عنوان ناظر بر دستورالعمل به این موضوع ورود کند. نهادهای دیگر مانند سازمان حمایت، سامانه ۱۲۴ و تعزیرات هم به موضوع ورود و بررسی کرده اند.

وی تاکید کرد: به اکثر این شکایات رسیدگی و حکم صادر شده. در مراجع قضائی هم همچنان در حال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • واکنش شورای‌رقابت به افزایش ۱۵۰میلیونی قیمت پرشیا
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پژو پارس
  • ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست/ ثبت ۲ هزار شکایت از خودروسازان
  • رسیدگی به ۲ هزار شکایت از خودروسازان در شورای رقابت
  • ابلاغ دستورالعمل تدوین پیش‌نویس مقررات مرتبط با کسب و کار