Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار بوشهر پرورش ماهی در آبهای خلیج‌فارس از طریق نصب قفس در دریا را یکی از برنامه‌ها دانست و گفت: در این راستا تولید ماهی پرورشی«سی‌باس» در استان بوشهر به ۶۰ هزار تن افزایش می‌یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بوشهر ، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست مشترک کارگروه‌ اشتغال و رفع موانع تولید استان بوشهر با تاکید بر توسعه سرمایه‌گذاری و حمایت از تولیدکنندگان اظهار داشت: استان بوشهر با توجه به ظرفیت مهم خلیج‌فارس، فعالیت‌های سرمایه‌گذاری دریا محور است و در این راستا طرح‌های مهمی در این عرصه تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، پرورش آبزیان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: پرورش میگو و ماهی از مهم‌ترین برنامه‌های استان ساحلی بوشهر است که چشم‌انداز استان بوشهر تولید میگو و ماهی پرورشی تدوین شده است.

استاندار بوشهر با اشاره به ساخت بزرگترین شهرک شیلاتی استان برای پرورش آبزیان تصریح کرد: این شهرک که با همکاری بخش خصوصی در حال اجرای نقش مهمی در افزایش تولید میگوی پرورشی، اشتغال‌زایی و افزایش صادرات این محصول دارد.

گراوند چشم انداز تولید و پرورش ماهی«سی‌باس» در خلیج‌فارس را 60 هزار تن در سال دانست و خاطر نشان کرد: تاکنون به ظرفیت تولید 21 هزار تن ماهی پرورشی که از طریق نصب قفس در خلیج‌فارس انجام می‌شود عملیات آن آغاز شده است.

وی، تحقق پرورش و تولید 4 هزار تن ماهی پرورشی در قفس را از برنامه سال 1400 استان بوشهر دانست و تصریح کرد: اجرای این طرح که گام مهمی در راستای جهش تولید است از سرمایه‌گذاران حمایت ویژه می‌شود.

طرح "پرورش ماهی در قفس" با 580 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بوشهر اجرا شد بوشهر|آغاز پروژه 20000 تنی پرورش ماهی در قفس با مشارکت بنیاد مستضعفان در تنگستان+ تصاویر بوشهر| افتتاح پروژه پرورش ماهی در قفس در آب‌های خلیج فارس + فیلم

استاندار بوشهر بازسازی ذخایر آبزیان دریایی را با اجرای طرح‌های پرورش ماهی و میگو را مهم دانست و اضافه کرد: ظرفیت استان بوشهر در زمینه صادرات باید بکارگیری شود که در این زمینه تولید بچه ماهی سی‎باس در این استان به عنوان تکمیل زنجیره صادرات باید مورد توجه قرار گیرد.

گراوند با تاکید بر تامین بر تسهیلات بانکی برای سرمایه‌گذاران طرح‌های پرورش آبزیان گفت:  صندوق کارآفرینی امید استان با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نسبت به اختصاص منابع مالی در زمینه تسهیلات حوزه اشتغال پایدار اقدام کنند.

وی، با اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر در تولید روغن خوراکی تصریح کرد: در تولید روغن نباتی بر اساس ظرفیت‌های استان بوشهر باید از سرمایه‎‌گذاران بومی حمایت شود.

استاندار بوشهر پروژه‌های آب شیرین‌کن استان در تامین آب شرب را مورد اشاره قرار داد و گفت: بانک‎‌ها که تسهیلات ویژه اجرای پروژه‌های آب‌شیرین کن در اختیار دارند در تسریع  این پروژه‌ها، تسهیلات لازم در اسرع وقت به سرمایه‌گذاران پرداخت کنند.

انتهای پیام/190/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار بوشهر پرورش ماهی ماهی پرورشی استان بوشهر خلیج فارس هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۶۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین‌علی حاجی دلیگانی» در گفت‌وگویی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیات رییسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرایت شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی گفت: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تامین نیازهای دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار کرد: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند؛ لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنج‌شنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6087947 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان بوشهر افزایش یابد
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • استفاده از هوش مصنوعی در حوزه انرژی اتمی افزایش می‌یابد
  • تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳۰۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد