Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@13:29:47 GMT

وحدت، لازمه بلوغ سیاسی و شکل‌گیری دولت جوان انقلابی

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۷۲۴۷

وحدت، لازمه بلوغ سیاسی و شکل‌گیری دولت جوان انقلابی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اکنون که کشور در فرایند فراز و نشیب‌های نوسازی، توسعه و بحران‌های مربوط به آن قرار دارد تقاضای مشارکت سیاسی نیز رو به افزایش است.

پرداختن به مقوله مهم انتخابات از کارکردهای مهم احزاب برای مشاوره دادن به جامعه بوده و جامعه برای تحول و نو شدن نیازمند برگزاری انتخابات خوب و رو به جلو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایط کنونی و با وجود برخی اختلاف سلیقه‌ها، شهروندان نسبت به نظام سیاسی احساس تعلق می‌کنند و خود را عضو اجتماع بزرگ‌تری بنام ملت می‌دانند، از دولت انتظار زیادی دارند‌ و موضوعات ملی برای آنها اهمیت دارد.

در این فرهنگ، مردم در تصمیم‌گیری‌های سیاسی مشارکت فعال و نقش سازنده دارند. از مسایل سیاسی آگاه بوده و با طرح خواسته‌ها و استراتژی‌ها، قوانین و طبقه‌بندی اولویت‌ها نقش دارند و نسبت به رفتار نخبگان سیاسی حساس‌اند.

بنابراین احزاب می‌توانند نقش سازنده ای بازی کرده و مردم را به آرامش و در بعضی موارد دخیل در سرنوشت‌شان کنند و آگاهی کامل و واقعی را به آنها القا کرده و این موجب تقویت نظام می‌شود و از طرفی هم مایه دلگرمی‌ مردم به احزاب شده و احزاب در این صورت می‌توانند از پشتوانه قوی مردمی‌ برخوردار شوند.

در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که مردم از جهات مختلف خصوصا از بعد اقتصادی متحمل فشارهای مختلفی هستند و این فشارها یک دلزدگی و خستگی سیاسی در مردم ایجاد کرده‌است زیرا دولتمردان  نتوانسته‌اند واقعیت‌ها و مشکلات را بیان و رفع کنند.

 بدیهی است که شاخصه اصلی توسعه سیاسی به مشارکت سیاسی است، مشارکتی که از ابزارهای کارآمد و سازمان‌های نهادمند برخوردار باشد. 

نگاهی اجمالی به نظام سیاسی کشورمان بیانگر این نکته است که  احزاب به معنای حقیقی کلمه شکل نگرفته اند بلکه گروه‌های سیاسی به‌نام حزب در ایام انتخابات موقتاً فعالیت کرده و بعد از آن هیچ رابطه دقیق و تعریف شده‌ای میان نمایندگان حزبی و خود حزب وجود ندارد بنابراین اگر آسیب‌ها و موانع تحزب برطرف شده و حزب به معنی صحیح کلمه شکل بگیرد تأثیر به سزایی در کاهش خطاهای انتخاباتی داشته و مسیر توسعه سیاسی را هموارتر خواهد کرد.

در استان فارس و کلانشهر شیراز نیز همواره گروه‌ها و احزاب با سلایق مختلف در رقم خوردن سرنوشت سیاسی کشور دخیل بوده‌اند، اما نکته‌ای که در حال حاضر در تعیین سرنوشت و آینده جامعه موثر است چگونگی عملکرد احزاب، گروه‌ها و شوراهای اصولگرا و انقلابی است.

اگر حامیان انقلاب و مدعیان انقلابی‌گری به سوابق افراد و گروه‌هایی که در قالب عدالت‌خواهی شکاف‌هایی را در میان طیف انقلابی ایجاد نموده‌اند مراجعه نمایند درخواهند یافت که این نوع نگاه در تمام وقایع پشت سر و پیش رو تاثیری منفی داشته و دارد و شکاف فکری عمیق‌تر و مسیرهای دسترسی به انتخاب آگاهانه و صحیح نیز مثل سابق منحرف می‌شود.

در حال حاضر لیست‌های موازی و رقابت غلط طیف اصولگرا در انتخابات شورا و همچنین شکل‌گیری هسته‌های تبلیغی انتخابات ریاست‌جمهوری در شیراز و حمایت هدفمند برخی افراد از گزینه‌های انحراف‌طلب و حاشیه‌ساز، مهمترین موضوع موجود است که امیدواریم با ورود افراد دلسوز در شاکله احزاب و گروه‌ها شاهد اصلاح این رویه غلط و غیر اصولی که هر اصل و اصلاحی را از بین می‌برد، باشیم.

این امر در صورتی محقق می‌شود که احزاب اصولگرا و نیروهای انقلابی بیش از پیش بر حفظ وحدت اهتمام ورزند و این وحدت سازنده و آگاهانه به بدنه جامعه نیز تزریق شود.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: وحدت انقلاب اسلامی مشارکت انتخابات ریاست جمهوری گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۷۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد

استاندار لرستان تأکید کرد: رعایت عدالت و کرامت انسانی باید دو شعار اصلی مدیران این استان باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، ظهر امروز، در جلسۀ بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به  لرستان گفت: تمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی نماینده دولت هستند.

او اضافه کرد: مسئولان باید یک‌صدا باشند، زیرا دستگاه‌های اجرایی زمانی موفق هستند که با تفاهم، رفاقت کار و اتحاد خدمتگزاری به مردم را به نمایش بگذارند.

استاندار لرستان با بیان اینکه اگر خدمت برای خدا باشد مردم از مجموعه دولت راضی خواهند بود، عنوان کرد: مردم باید از خدمات مسئولان بهره‌مند شوند.

تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم

شفقت با اشاره به اینکه اعضای مؤثر در حکومت اسلامی یک مجموعه واحد هستند، بیان کرد: بخشی از توحید عبادی ما انجام عبادت و بخشی هم توحید عملی است.

او با بیان اینکه ما باید در خدمت به مردم وحدت داشته باشیم زیرا هیچ‌کس از چندصدایی بهره‌ای نمی‌برد، خاطرنشان کرد: امام‌خمینی (ره) طاغوت را با وحدت مردمی از بین برد.

استاندار لرستان توضیح داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با وجود ناهماهنگی سران برخی کشورها وحدتی بین مسلمانان ایجاد کرد که امروز آمریکا از حمله اسرائیل اعلام برائت می‌کند و این حاصل وحدت است.

شفقت با تاکید بر اینکه لرستان مهد مردم غیرتمند و پایگاه شیعیان است، گفت: عدالت و کرامت انسانی باید دو شعار اصلی مدیران این استان باشد و ما باید زمینه مشارکت مردم را در روند توسعه فراهم کنیم.

او با بیان اینکه دولت باید تسهیلگری کند تا مردم زندگی مرفه و شرافتمندانه‌ای برای خود تهیه کنند، اضافه کرد: مجموعۀ مدیران باید وحدت وزارتی ایجاد کنند.

استاندار لرستان تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان حق ندارند شهروندان و ارباب‌رجوع را بی‌دلیل پشت در اتاق خود منتظر نگه دارند، زیرا مسئول اجرایی، نوکر و مخلص مردم هستند.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • رئیسی: وحدت بین ایران و پاکستان ناگسستنی است