Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین وطن دوست پیش از ظهر یکشنبه در بازدید از سالن کشتارگاه مرغ در اردبیل با بیان اینکه دولت در تأمین نهاده‌های مرغی مرغداری‌ها مشکلی ندارد، اظهار کرد: در همین راستا واحدهای مرغداری اردبیل حق افزایش قیمت عرضه مرغ در بازار را به بهانه کمبود و یا گرانی نهاده‌های مرغی مرغداری‌ها ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کمبود عرضه روزانه مرغ در اردبیل را رد کرد و گفت: واحدهای تولیدی گوشت مرغ در اردبیل روزانه بالغ بر ۱۰۰ تن گوشت مرغ از کشتارگاه روانه بازار می‌کنند و هیچگونه کمبودی در عرضه این محصول نداریم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل به خروج مرغ زنده و کشتار از استان اردبیل اشاره کرد و افزود: طبق تصمیم ستاد تنظیم بازار استان اردبیل خروج مرغ مازاد بر نیاز داخل استان اردبیل صرفاً منوط به مجوزهای قانونی است و در راستای اجرای این تصمیم نیروی انتظامی همکاری می‌کند.

وطن دوست به ایجاد تناسب در مراحل تولید گوشت مرغ از مرحله جوجه ریزی تا کشتارگاه را ضروری عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های متولی بر نظارت قیمت در تمام این مراحل به جد حضور داشته و بازار را کنترل می‌کنند.

دستگاه‌های متولی به وظایف قانونی خود عمل کنند

وی با شفاف سازی وظایف سازمان‌های دخیل در موضوع گوشت مرغ را یادآور شد و تصریح کرد: تأمین مرغ زنده و تحویل به کشتارگاه با قیمت مصوب بر عهده سازمان جهاد کشاورزی، کشتار اصولی و بهداشتی بر عهده دامپزشکی و تحویل مرغ کشتار در کامیون‌های پلمب شده و عرضه به عمده و خرده فروشی‌های از وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل دامپزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل را موظف کرد لیست مرغداران به تفکیک میزان تولید و جوجه ریزی، کامیون‌های پلمب شده حامل گوشت مرغ و نیز میزان عرضه گوشت مرغ در بازار را به صورت منظم تهیه و به استانداری تحویل دهند.

وطن دوست هدف از این نظارت را رصد کامل گوشت مرغ تولیدی و قطع دست دلالان و سودجویان از بازار و برخورد با فروش خارج شبکه گوشت مرغ عنوان کرد.

کد خبر 5146680

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل گوشت مرغ تنظیم بازار توزیع گوشت مرغ قیمت مرغ تولید مرغ چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ویروس کرونا راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر انقلاب اسلامی ایران واکسن کرونا 22 بهمن بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه عکس استانها آمار کرونا مجلس شورای اسلامی شهرکرد استان اردبیل گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۷۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام

در سال گذشته بیش از ۹ میلیون تن نهاده‌های دامی وارداتی به کشور، از بندر امام خمینی(ره) تحت نظارت دامپزشکی استان خوزستان ترخیص بهداشتی شده است‌ - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، ناصر عسکری فرد اظهار کرد: تولید خوراک سالم و بهداشتی برای صنعت دام و طیور کشور از اهمیت بالای اقتصادی و بهداشتی برخوردار است و کارشناسان دامپزشکی با حضور جهادی و شبانه‌روزی در بندر امام خمینی (ره)، بهداشت و سلامت نهاده‌های دامی وارداتی را در تمامی مراحل تخلیه، بارگیری و حمل به تمام نقاط کشور طبق ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و نظارت‌های بهداشتی و تخصصی را اعمال می‌کنند.

وی افزود: این محموله‌ها تحت نظارت و کنترل بهداشتی دامپزشکی و بعد از انجام آنالیز کیفی و انجام آزمایش‌های لازم، در سیستم زنجیره مصرف دام و طیور کشور قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: در سال 1402 بالغ بر 9 میلیون تن نهاده دامی وارداتی به کشور تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان خوزستان ترخیص شد که این مقدار نسبت به سال قبل از آن 15 درصد رشد داشته است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: با انجام این حجم از واردات نهاده‌های دامی به کشور از بندر امام خمینی(ره) تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی، رشد تولید فرآورده‌های دامی، آرامش در بازار مصرف، امنیت غذایی و افزایش اشتغال در این زمینه بیشتر فراهم شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ حق انتخاب با مشتری است سامانه خودنویس یا مشاور املاک؟
  • حداکثر کشتار دام در طول سال ۸ میلیون راس است
  • روزانه حدود ۷۵۰ تا ۸۰۰ تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود
  • جوجه یک روزه چرا گران شد؟
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • احیا ۳۵ واحد پرواربندی دام در لرستان
  • احیا ۳۵ واحد پرواربندی در لرستان