Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@05:08:13 GMT

شهروندِ از همه‌جا بی‌خبر ۱۲ بار دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۷۷۹۴

شهروندِ از همه‌جا بی‌خبر ۱۲ بار دستگیر شد

به گزارش تابناک به نقل از برنا، طبق قانون در صورت بروز خسارت یا هرگونه کوتاهی در نگهداری از وسایل نقیله مردم، خیانت در امانت محسوب می شود و پیگرد قانونی دارد. بسیاری از کارشناسان حقوقی بر این باورند که در راستای پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از اموال و وسایل نقلیه شهروندان، پارکینگ های نگهداری از وسایل نقلیه توقیفی باید مجهز به دوربین مداربسته باکیفیت بالا باشند و به این علت نباید وجه اضافی از صاحبان وسایل نقلیه دریافت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کوتاهی و عدم دقت پارکینگ وسایل نقلیه این بار برای یکی از شهروندان گران تمام شد و منجر به ۱۲ مرتبه دستگیری او شد. این شهروند که پلاک وسیله نقلیه او به سرقت رفته بود، گفت: بی شک اگر تلاش مامورین انتظامی نبود، من همچنان در چرخه دستگیر شدن‌های پیاپی گیر افتاده بودم. ماجرا این است که من موتورسیکلت خود را در یک پارکینگ عمومی پارک کرده بودم و سارقان از غفلت نگهبان پارکینگ سواستفاده کرده و وارد پارکینگ می شوند و پلاک موتورسیکلت من را به سرقت بردند.

او افزود: این افراد پس از سرقت پلاک موتورسیکلت من، آن را روی یک موتورسیکلت دیگر که شبیه موتور من بود، نصب کردند و به وسیله آن اقدام به سرقت می‌کردند و بعد از هر سرقت، به علت تشابه زیادی که وجود داشت، من را دستگیر می‌کردند و به دادسرا می بردند. در حالی که موتور من در این مدت در پارکینگ بود و اصلا سوار آن نشدم.

این شهروند ادامه داد: موتورسیکلتی که پلاک وسیله نقلیه من روی آن نصب شده بود هم سرقتی بود و این کار را برای شناسایی آنها سخت کرد. من بارها دستگیر شدم و هر مرتبه که دستگیر می شدم، زمان زیادی طول می کشید تا بی‌گناهی‌ام ثابت شود. یک سال است که آواره دادگاه و پاسگاه هستم و هر مرتبه با فیش حقوقی و ضمانت آزاد می‌شدم. من هم مالباخته بودم و هم این که متهم می شدم و این زندگی را برای من سخت کرده بود. تا این که متهم توسط پلیس پیشگیری تهران دستگیر شد.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در این خصوص گفت: متهم با این موتورسیکلت اقدام به سرقت تلفن همراه می کرد و بارها به دادسرا احضار شده بود. پلاک موتورسیکلت او از پارکینگ موتورسیکلت‌های توقیفیِ به سرقت رفته بود. پس از تحقیقات پلیسی این سارق پلاک دستگیر شد.

او افزود: مالکان پارکینگ ها باید بدانند که اموال و وسایل نقلیه شهروندان پیش آنها امانت است و باید با کمال دقت از آنها نگهداری کنند. متاسفانه گزارشات متعددی در خصوص تخلف پارکینگ‌ها دریافت کرده ایم و پرونده های زیادی در این خصوص به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: به مالکان پارکینگ ها هشدار می دهیم که باید بیشتر دقت کرده و موارد ایمنی را در پارکینگ ها رعایت کنند. چون مسئولیت مستقیم در این زمینه دارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا در ایران احمد محمود الهیار ملکشاهی استیضاح ترامپ اسلام قلعه سردار حسین رحیمی پلیس سارق واکسیناسیون کرونا در ایران احمد محمود الهیار ملکشاهی استیضاح ترامپ اسلام قلعه وسایل نقلیه پارکینگ ها دستگیر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۷۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند انتخاب مشاور برای برقی‌سازی وسایل نقلیه کلید خورد

فرآیند انتخاب مشاور برای مطالعات طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در سازمان حمل و نقل و ترافیک آغاز شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شهریار افندی‌زاده با تاکید بر ضرورت برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل پایتخت اظهار کرد: با توجه به اثرگذاری ویژه این طرح بر وضعیت و کیفیت زندگی شهروندان و لزوم بررسی اثرات اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی آن، در کنار اثرات حمل‌ و ‌نقلی در سطح شهر تهران، استفاده از خدمات شرکت‌های مهندسین مشاور، دارای تخصص‌‎های مرتبط با موضوع، مطالعه موردنیاز ما است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به آغاز فرایند انتخاب مشاور از فراخوان دو فقره آگهی استعلام ارزیابی فنی و مالی در روزهای دوشنبه و چهارشنبه، 27 و 29 فروردین ماه 1403 در روزنامه همشهری خبر داد و گفت: از شرکت‌های مشاوری که دارای حداقل رتبه 2 در تخصص حمل و نقل هستند، دعوت کردیم برای دریافت اسناد انتخاب مشاور، از اول تا هشتم اردیبهشت ماه 1403 به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران مراجعه کنند.

افندی‌زاده افزود: مکان‌یابی و طراحی ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه برقی (به تفکیک اتوبوس، تاکسی، خودرو شخصی و موتورسیکلت) با در نظر گرفتن معیارهای ترافیکی (اثرسنجی ترافیکی)، زیرساخت‌های برقی (دیماند و تامین برق ایستگاه‌ها) و مکانیکی مورد نیاز و الزامات معماری و شهرسازی، از مهم‌ترین موضوعاتی است که در مطالعات طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در شهر تهران بطور کامل بررسی می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران همچنین به تعیین اولویت خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهر تهران برای برقی‌سازی ناوگان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مدل‌های اقتصادی نحوه مالکیت تاکسی و موتورسیکلت‌ برقی با توجه به قیمت موجود تاکسی‌ و موتور بنزینی، از دیگر موارد مورد بررسی در مطالعات طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در شهر تهران است.

افندی‌زاده با اشاره به اثرات ترافیکی، زیست‌محیطی، اجتماعی و اقتصادی برقی‌سازی وسایل نقلیه در پایتخت، تصریح کرد: بررسی پدافند غیرعامل جهت جانمایی و استقرار ایستگاه‌های شارژ و تدوین مدل قیمت‌گذاری و هزینه شارژ وسایل نقلیه، سایر موضوعاتی هستند که در این طرح به صورت همه‌جانبه و از زوایای مختلف مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران گفت: براساس قانون هوای پاک، شهرداری تهران نسبت به حل مشکل آلودگی هوا دارای مسئولیت‌ها و وظایفی است که در راستای تحقق آن باید اقدام های لازم را انجام دهد.

 افندی‌زاده گفت: در همین راستا مدیریت شهری با انعقاد قراردادهایی در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی برقی (اتوبوس و تاکسی برقی) با سرمایه‌گذار چینی، تلاش کرده تا هر چه زودتر موضوع کمبود و فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی را حل کند و با برقی‌سازی ناوگان، میزان آلودگی هوای تهران را کاهش دهد.

 افندی‌زاده افزود: در بازه زمانی مشخصی، 25 هزار دستگاه سدان، 2500 دستگاه خودروی SUV و 10 هزار دستگاه وَن به حوزه حمل و نقل عمومی شهر تهران وارد می شود. 

صیانت از جان شهروندان با برقی‌سازی خودروها

به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، ورود خودروهای برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی، علاوه بر تغییر مبلمان شهری و ارتقای سطح ارائه خدمات به شهروندان، موجب انتقال تکنولوژی تولید نیز خواهد شد که تأثیر بسزایی در سرعت تولید خودرو و به‌روزرسانی صنعت خودرو دارد و علاوه بر آن، در کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوای ناشی از آن نیز بسیار مؤثر است.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • اختصاص تسهیلات ویژه برای دارندگان وسایل نقلیه برقی
  • ترخیص بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ وسیله نقلیه توقیفی
  • فرآیند انتخاب مشاور برای برقی‌سازی وسایل نقلیه کلید خورد
  • کشف خودروهای مسروقه در دامغان
  • مطالعات طرح‌ جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه کلید خورد
  • خبرهای جدید از طرح‌جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در پایتخت
  • افزایش جای پارک موتورسیکلت در اطراف حرم حضرت معصومه (س)
  • محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در رشت
  • ۳۷خودرو در اجرای طرح امنیت اجتماعی یاسوج به پارکینگ منتقل شدند
  • اولین طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سال ۱۴۰۳